Bezos ugyanis betiltotta a PowerPoint használatát. A Microsoft PowerPoint nevű szoftvere megkönnyíti a megbeszélésekre, vállalati terminológiában a meetingekre készült bemutatók egyszerű létrehozását, mára olyan népszerűvé és kvázi iparági szabvánnyá vált, hogy már az általános iskolákban is tanítják a használatát az informatika órákon.
Ez nem véletlen, a Microsoft irodai szoftvercsomagjának ismerete és a benne foglalt Word, Excell illetve PowerPoint gyors, készségszintű kezelése nélkül ma már bárki esélytelenül indul az álláspiacon, aki irodai munkát szeretne végezni. Tény ez annak ellenére, hogy ezeknek a szoftvereknek számos - akár ingyenes - alternatívája is van, de ezek is többségükben az MS programjainak funkcionalitását és működését másolják, és persze általában oda-vissza kompatibilisek is azokkal.
A Microsoft PowerPoint a kilencvenes évek óta van velünk és az értekezletek ma már átlagosan a menedzserek munkaidejének felét kitöltik. Ráadásul később, amikor értékelik az adott projektre fordított időt, kiderül, hogy a megtartott meetingek egyharmada teljesen értelmetlen volt.
Az amazonnál bevezetett új eljárás szerint az értekezletek előtt kinyomtatják és szétosztják a döntésekhez szükséges információt. Építenek arra a köztudomású faktorra is, hogy egy ember gyorsabban olvas, mint ahogy beszélni képes, és egy prezentáció során az információ terjedési sebessége a beszélő tempójához igazodik. Így a felolvasással történő prezentáláshoz csak feleannyi idő kell. Az Amazon nem az első vállalat, ahol korlátozták a PowerPoint használatát, így tett a Twitter és a Square is.
Az utóbbi vezérigazgatójának megbeszélései 10 perc csendes olvasással kezdődnek a Google Doc használatával. “A találkozóim többsége Google dokumentum-alapú, kezdve 10 percnyi olvasással és kommenteléssel közvetlenül a dokumentumban” - tweetelte Dorsey 2018-ban. “Ez a gyakorlat mindenki számára időt ad arra, hogy megértse miről van szó, sok különböző helyszínről dolgozhatunk, és gyorsabban eljutunk az igazsághoz illetve a kritikai gondolkodáshoz.” A PowerPoint szoftverről pedig már azt is megírták, hogy a szervezeti intelligencia hanyatlását okozza.
Azt - ökotudatos szerkesztőség lévén - mindenképp tegyük hozzá, hogy a papíralapú megoldás jelentős visszalépés a fenntarthatóság és a klímatudatos vállalati politika tekintetében, és talán - ha már Amazon - Kindle alapon is meg lehetett volna ezt oldani, de sajnos Bezos nem e mellett döntött.
(Forrás: CNBC Kép: Unsplash)