Két nap múlva Formula-E világbajnokság lesz New York-ban

2021 / 07 / 08 / Justin Viktor
Két nap múlva Formula-E világbajnokság lesz New York-ban
A Július 10-én és 11-én 2021 ABB New York City E-Prix néven megrendezett versenyen tisztán elektromos hajtású versenyautók száguldanak majd a megapolisz utcáin.

Hét év Formula-E

Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság, a teljesen elektromos hajtású, együléses versenyautók nemzetközi versenysorozata. Miközben a 2020–2021-es bajnokság az elektromos formulaautós széria hetedik szezonja lesz, ez lesz a negyedik esemény New York-ban a Red Hook Circuit pályán, ami megkerüli a Brooklyn Cruise Terminalt, Brooklyn Red Hook negyedének szívében.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy a versenysorozat az idei szezontól világbajnoki minőségben kerül megrendezésre, így a Formula–E a Formula–1-hez a WEC-hez, a rali-világbajnoksághoz és a ralikrossz-világbajnoksághoz hasonló rangot kapott, ami jól jelzi az elektromobilitás fontosságának növekedését.

A hétvégén mindösszesen 12 csapat 24 autója és sofőrje száguldhat majd New York utcáin Manhattan sziluettjének árnyékában, kilátással az csatornára és a Szabadság-szoborra. 

A körrekordot Daniel Abt tartja az Audi Sport ABT Schaeffler csapattal 2019 óta, az ideje pedig nem több mint: 1 perc 11 egész 305 ezred másodperc.

A pálya 14 kanyarból áll, és 2320 méter hosszú, igazi városi katlan gyors részekkel és hajtűkanyarokban végződő hosszú egyenesekkel. 

Tesztelik a fejlesztéseket

A 2022-es, 9. szezontól kezdődően az ABB új villámtöltőivel töltik majd verseny közben a harmadik generációs versenyautókat. Theodor Swedjemark, az ABB kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója elmondta: „A New York City E-Díjban vállalt szerepünk túlmutat egy verseny megrendezésén, ez egyben lehetőséget is kínál számunkra olyan új technológiák tesztelésére és fejlesztésére, amelyek elősegítik az átállást az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra, jól fizető amerikai munkahelyeket hoznak létre, és csökkentik az éghajlatváltozás negatív hatásait is.”  

Aki szereti az elektromos autókat, az ezt a versenysorozatot imádni fogja, hiszen a technológia legütősebb fejlesztéseit is megtalálhatja, azokat részben éppen itt tesztelik.

A jelenlegi, Batmobile-ra hajazó második generációs Gen2 versenyautók már egyetlen töltéssel képesek egy teljes versenyt teljesíteni. 250kW teljesítmény mellett a Gen2 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, a végsebességük pedig 280 km/h.

A verseny névadó szponzora az ABB vállalat, mely az USA-ban a járműipari beszállítókkal, a töltőhálózat-üzemeltetőkkel és az energetikai közműcégekkel dolgozik partneri együttműködésben a villamos hajtású járművek minden járműkategóriáját érintő fejlesztéseken. A két hétvégi futam természetesen a helyi járányvédelmi előírások szigorú betartása mellett zajlik majd.

(Forrás: ABB, Wikipédia Kép: ABB)

Ez is érdekelhet:

Utrechtben az elektromos autók töltik a hálózatot, amikor parkolnak Talán ritkán gondolunk rá, de az elektromos járművek nem csupán fogyasztják az elektromos energiát, de tárolják is azt az akkumulátoraikban, nem csoda hát, ha sorra születnek az ezt kihasználó zöld, úgynevezett V2G, azaz "járműből a hálózatba" megoldások.

Elektromos autókat kiszolgáló akkumulátorgyár épül egy új magyarországi gigaberuházásban Bejelentették Magyarország eddigi történetének legnagyobb zöldmezős beruházását, melynek során a koreai SK Innovation cég valósít meg egy 2,3 milliárd dolláros (681 milliárd forint) gyárépítést.

Egy kis kálium lehet a kulcsa a sokkal hatékonyabb elektromos autó akkumulátoroknak Káliumvegyületekből leginkább műtrágyát gyártanak, a kálium-karbonátot üveggyártásához használják, a kálium-hidroxidból mosószert és folyékony szappant készítenek, a kálium-kloridot gyógyszerekben és sóoldatokban használják fel. Az impozáns lista épp most bővült az elektromos jármű-akkumulátorokkal.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az “új Concorde” – így emelkedett levegőbe a következő generációs szuperszonikus kereskedelmi gép
Az XB-1 a Concorde óta az első nem katonai szuperszonikus repülő, amely visszahozhatja a szuperszonikus kereskedelmi repülés korszakát. A gép most először emelkedett a magasba, amiről videó is készült.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.