Bár a Tesla hivatalosan soha nem állította, hogy az autói önvezetők lennének, a Full Self-Drivingra, azaz "teljes önvezetésre" keresztelt vezetéssegítő rendszer érthető módon elég sok sofőr fantáziáját megmozgatta. Az interneten se szeri, se száma az olyan videóknak, amelyekben a tulajdonosok a kresz-szabályokkal ellentétesen használják az FSD-t - többek között maga a Tesla is több olyan videót tett közzé a Youtube-on, ahol a sofőr elengedi a kormányt, noha ez nem csak a magyar, de az amerikai közlekedési szabályok szerint sem megengedett az SAE Level 2 kategóriájú vezetéstámogató rendszerek esetében, mint amilyen az FSD is.
A Tesla rendszerével kapcsolatban az egyik leggyakrabban visszatérő kritika, hogy más gyártókkal ellentétben nem raknak lidart az autóba, ami így kizárólag a kamerákra támaszkodva tájékozódik. Hogy ez milyen veszélyekkel jár, arra most Mark Rober hozott egy gyakorlatias, és egy, a valóságtól valamivel jobban elszakadt, ám annál viccesebb példát.
A youtuber a Luminar önvezető rendszerével ellátott (így többek között lidarral is felszerelt) Lexus RX-szel hasonlította össze a Model Y képességeit, ami összességében csúnyán alulmaradt a teszteken. A Tesla autója képes volt időben érzékelni - és megállni - az útra helyezett, gyerek méretű bábut, ezt a manővert pedig akkor is jól abszolválta, amikor a bábu mozgott vagy az autóra a szembejövő forgalom fényszóróit szimuláló reflektort irányítottak. Az FSD ugyanakkor ködben és heves esőben is csődöt mondott, miközben a lidarral ellátott rendszer ezekben a helyzetekben is állta a sarat.
A gyakorlati jelentősége jóval kisebb, ugyanakkor sokkal látványosabbra sikerült a Rober által elvégzett másik teszt, amelyben a Kengyelfutó gyalogkakukk egyik visszatérő gegjét keltették életre a kollégáival. Ebben az esetben az út közepére egy hatalmas polisztirolfalat toltak, amire rárakták a mögötte látható táj méretarányos képét. Szerencse, hogy az "álutat" a gyalogkakukktól eltérően nem egy sziklafal oldalára festették fel, hiszen míg a lidarral ellátott autó megállt a fal előtt, a Model Y fékezés nélkül keresztülrongyolt rajta.