Az eddigi tapasztalatok alapján az esetek többségében az autó képes önállóan navigálni városi forgalomban, annyira viszont nem megbízhatóan, hogy bárkinek is érdemes lenne rábíznia az életét. A sofőröknek érdemes tudniuk, hogy maga a Tesla csak kettes szintű önvezetésként tekint a Teljes Önvezetés funkcióra: ahogy arra az Autoblog is felhívja a figyelmet, a gyártó a kaliforniai hivatalos szerveknek küldött dokumentumokban többször is így, vagyis kettes szintű rendszerként hivatkozik az FSD-re, ami igencsak messze áll a teljes önvezetéstől. A félreértésre maga a cég is szeret ráerősíteni, a Tesla Youtube-oldalára például már 2019-ben is került fel olyan videó Full Self-Driving címmel, amelyben az egyik autójuk magát vezeti, a sofőr pedig nem is fogja a kormányt.
Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, a Gépjárműmérnökök Társasága (Society of Automotive Engineers) hat kategóriába sorolja az autók önvezető képességét, amelyek közül az egyes a ma is széles körben elterjedt vezetéssegítő rendszereket takarja, az ötös pedig az olyan kocsikat, amelyekben már nincsenek az autó irányításához szükséges eszközök. A gyakorlatban a Waymo és a Cruise által használt négyes szintű technológia is teljes önvezetésnek tekinthető, ám ilyen rendszerrel felszerelt autókat jelenleg még nem lehet kapni, és utazni is csak azok utazhatnak velük, akik részt vesznek a tesztprogramban. Előbbi cég, vagyis a Waymo vezérigazgatója szerint amúgy a Tesla nem csak, hogy nem önvezető, de soha nem is fognak eljutni a teljes önvezetésig.
A jelenlegi legfejlettebb önvezető rendszerrel felszerelt autó március elején került piacra Japánban, ahol a Honda Legend Hybrid EX-et már olyan Sensing Elite technológiával lehet kapni, ami hivatalosan is hármas szintű önvezető technológiának minősül. Ez azt jelenti, hogy az autó forgalmi dugóban képes önállóan közlekedni, a sofőrnek pedig nem kell az utat néznie, és a kormányt is elengedheti eközben, vagyis akár tévét is nézhet az infotainment-rendszeren, miközben az autója önmagától araszol előre.