Az iSeeCars nevű használtautó-portál megállapításait az NHTSA Fatality Analysis Reporting System, azaz a végzetes kimenetelű baleseteket elemző rendszeréből vezették le, vagyis a lehető legátfogóbb adatokkal dolgoztak. Sorrendjükben a Teslát a Kia, a Buick, a Dodge és a Hyundai követték. Ugyanakkor kiemelték:
"elképzelhető, hogy ezek a számok legalább annyira, ha nem jobban tükrözik a sofőrök viselkedését, mint a jármű felépítését".
"Az utasok biztonságához a legjobban az járul hozzá, ha elkerüljük az ütközéseket. Az ütközések elkerülésénél pedig a sofőr viselkedése a legfontosabb tényező. Egy összpontosító, éber, az előírt és megfelelő sebességgel utazó vezető, aki nem áll drog vagy alkohol befolyása alatt, fog a legnagyobb valószínűséggel biztonságosan megérkezni, attól függetlenül, hogy milyen autóban ül" - fogalmazott az iSeeCars elemzője. Egy korábbi, 2022 és 2023 novembere közötti adatokat vizsgáló tanulmány hasonló eredményre jutott, nem csak a halálos ütközéseket figyelembe véve: a listát ott is vezető Teslánál ezer sofőrre huszonhárom és fél baleset jut, amit a Ram és a Subaru követett.
A Gizmodo cikke, amely az iSeeCars megállapításairól beszámolt, emlékeztetett rá, hogy augusztusban egy olyan közlemény látott napvilágot, amely szerint a Tesla-sofőröknél a legkisebb a valószínűsége annak, hogy halálos balesetet szenvednek. Ha mindkét forrás alapos munkát végzett, akkor ez azt jelentheti, hogy a Teslát vezetők gyakrabban kerülnek veszélyes helyzetekbe, ám a végzetes ütközések jellemzően nem az ő halálukkal végződnek. Arról nem szól az elemzés, hogy mindennek köze lehet-e a sokat kritizált, félrevezetően elnevezett "teljesen önvezető", valójában vezetéstámogató rendszerhez, illetve annak a nem megfelelő használatához.
(Borítókép: Gary Coronado / Los Angeles Times via Getty Images)