Tokió fővárosi önkormányzata ma prezentálta azokat a robotokat, melyek a város két, koronavírusos betegeknek fenntartott hoteljében fognak szolgálatot teljesíteni az elkövetkező időszakban. Az Apa Hotel & Resortban tartott eseményen két különböző típusú gépet mutattak be:
Yuriko Koike, Tokió kormányzója volt az első, aki kipróbálhatta a robot interaktív képességeit és meghallgathatta Pepper előre beprogramozott vendégfogadó szövegét, ami így szól: “Minél előbbi felgyógyulást kívánok.” A robot kommunikációs repertoárjába további üzenetek is bekerültek, többek között az elővigyázatosságra intő: “kérem viseljen maszkot idebent”, vagy a bátorító: “egyesítsük szívünket és csináljuk végig együtt”. A gépeken kívül egy speciális mobilapplikáció használata is könnyíti a személyzettel való kontaktus kerülését a páciensek számára, a betegek az alkalmazáson keresztül regisztrálják a testhőmérsékletüket és egyéb, a fizikális állapotukról számot adó adataikat, az így összegyűjtött információkból pedig a naponta kétszer odatelefonáló személyzet megállapíthatja, hogy milyen kezelés szükséges számukra, illetve hogy hogy érzik magukat (bár a hotelekben orvos és nővérek is tartózkodnak, de a kontaktus kerülése itt is prioritást kap). A kezelés az ide érkező koronavírusos pácienseknek természetesen nem ugyanazt jelenti, mint a kórházakban kezeltek számára,
a hotelekben ugyanis az aszimptómás, és csak enyhe tüneteket mutató embereket fogadják.
A kevésbé súlyos állapotban lévő, de bizonyítottan fertőzött, ezért elkülönítést igénylő betegek áttelepítése a szállodákba április hetedikén kezdődött, ezzel az intézkedéssel tervezik csökkenteni az egészségügyi intézményekre nehezedő nyomást a városban. Jelenleg öt helyszínen, összesen 2800 szoba áll rendelkezésre az ilyen vendégek fogadására, de országszerte tízezerre is növelhetik a számukat az Egészségügyi Minisztérium bejelentése szerint.
(Forrás: JapanTimes, Fotó: Getty)