Feltalálták az autót, ami pénzt keres a tulajdonosának parkolás közben

2021 / 06 / 06 / Bobák Zsófia
Feltalálták az autót, ami pénzt keres a tulajdonosának parkolás közben
Egy autógyártó cég elfogad bitcoint és dogecoint is fizetés gyanánt, és azt ígéri, az autója már bányászokodni is tud majd miközben töltődik.

A kanadai Daymak cég korábban már bejelentette, hogy új járművével nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint hogy létrehozza a leggyorsabb elektromos autót a világon és megelőzze a Tesla Roadsterét is: az új Spiritusszal a 100 km/h-ra való gyorsulást 1,9 másodpercnél kevesebb idő alatt tervezik elérni. Bár ezzel a sebességgel a valódi első helyezettet, az Aspark Owlt nem tudják letaszítani a trónról, de így is figyelemreméltó gyorsaságot jelent egy olyan autótól, amelynek csak három kereke van. A Spiritus ugyanis gokartszerű félautónak készül, ami valóban csak a száguldásra lett kialakítva, csomagok számára csak a drágább Ultimate típusban jut hely. A high-tech berendezéssel viszont nem spórol a gyártó, hét képernyő és négy kamera is be lesz zsúfolva a járműbe.

A Teslához nem csak gyorsaságban lesz hasonló az autó, a Daymak más szempontból is követi a céget, azt ígérik például, hogy a kamerák folyamatosan rögzítik majd a sofőr tevékenységét, valamint a finanszírozást is huszonegyedik századi módon oldják meg: a Spiritust meg lehet vásárolni különböző kriptovalutákkal, többek között a legnépszerűbb bitcoinnal, dogecoinnal vagy ethereummal. Bár a Tesla azóta már beszüntette ezt a fajta fizetési formát környezetvédelmi okokra hivatkozva, de a Daymak, amely régóta gyártja az elektromos járműveket és tervezett már nem egy napelemes típust is (kerékpárt, rollert és robogót) azt ígéri, hogy köszönhetően a napelemes technológiának, amely zöldenergiával látja el az autót útközben, vásárlóik számára a kriptó használata és bányászata nem fog egyet jelenteni a környezetszennyezéssel. Mivel az utazáshoz felhasznált energia egy részét a panelek fedezik, így ami az egyik oldalon (a kriptovaluták által) megnövekedett fogyasztáshoz vezet, azt a másik oldalon kiegyensúlyozza a tiszta energia alkalmazása. A Spiritust legalábbis egy rendkívül környezetbarát megoldásként hirdetik, amelynek imidzsébe semmiképpen nem illene bele a kriptovaluták működését sújtó, környezetvédelmi szempontból negatív megítélés.

Nehéz azonban elképzelni, hogy valóban nem fognak emelkedni az elektromos áram költségei abban az esetben, ha beépítik legújabb találmányukat, a kriptobányász szoftvert a Spiritusba. A Nebula Miner menet közben nem fogyasztja az akkumulátort, de amint megáll a kocsi, a bányászat elkezdődik és az autó elkezdi termelni a valutát gazdája számára. Parkolás, töltés közben így nem csak tétlenül álldogál a jármű, hanem hasznos munkát végez, míg minden más autó értéke csak csökken, amíg a garázsban üldögél - írja a Daymak. Az unalmas autók ezentúl a múlt ködébe veszhetnek, a jövő az interaktív kocsiké, azonban arról, hogy a bányászati tevékenység mennyivel fogja megnövelni a töltés idejét és emiatt a költségeket is, arról egyelőre nincsenek hírek. Már csak azért sem, mert a Spiritus jelenleg csak egy kezdetleges modell formájában létezik, a valódi autó összeszerelését és szállítását majd valamikor 2023-ban kezdik meg, mikor elég tőke összegyűlik a közösségi finanszírozású oldalon keresztül az előrendelésekből.

A Nebula egy saját fejlesztésű bányászalkalmazás, amelyhez egy virtuális pénztárca, a Nebula Wallet is hozzátartozik, ez utóbbin keresztül lehet majd egyszerűen intézni a kriptovalutákkal való fizetést és transzfert, amely a gyártó elképzelése szerint a kocsi megjelenése idején, tehát két év múlva már megszokott dologgá válik a hétköznapokban.

"Képzeljünk el egy világot, amelyben menet közben fizethetünk. Autós éttermek, töltőállomások, autópálya díjak, kiszállítás, online shopping. Emellett az összes online fizetést online intézhetjük a Nebula tárcán keresztül."

- írja a cég a Nebula bemutatásánál. A Daymak egy kicsit előreszaladt az időben, hiszen ebben pillanatban még távol áll a világ attól, hogy megvalósuljon benne Satoshi Nakamoto álma és a központosítatlan fizetési formára álljanak át az emberek, márpedig addig, amíg valóban jelentékeny mennyiségű cég el nem fogadja ezt a fajta fizetési formát, addig a kriptovaluták elsősorban befektetésnek lehetnek jók, esetleg a bányászat által lehet profitot termelni, de a hétköznapi pénzátutalások, fizetések nem ebben a formában történnek.

Akárhogy is alakuljon a jövő, az biztos, hogy a Spiritus előrendelése már megkezdődött, az első prototípusát a cég szeptemberben tervezi legyártani, jövő augusztusban pedig megkezdődne a tesztelés és 2023 áprilisában az Ultimate, majd szeptemberben a Deluxe verzió kiszállítására is sor kerülhet.

(Fotó: Daymak)

További cikkek a témában:

A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van A Spiritus a gyártója szerint kevesebb mint 1,9 másodperc alatt fog 100 km/h-ra gyorsulni, és olyan érzés lesz vezetni, mint egy gokartot.
Elon Musk szerint az új Tesla Roadster olyan gyors lesz, hogy csak egészségeseknek ajánlott Egész pontosan a SpaceX-csomaggal érkező verzióról mondta ezt, amiről a Tesla vezére megerősítette, hogy 1,1 másodperc alatt fog százra gyorsulni.
Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni A jövőre érkező Aptera lehet az első olyan közúti autó, ami száz százalékban napelemekkel működik.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.