Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni

2020 / 12 / 07 / Bobák Áron
Már rendelhető az elektromos autó, amit soha nem kell tölteni
Úgy tűnik, hogy a napelemes autók piaca kezd valódi testet ölteni, hiszen a Lightyear One után az Aptera is bejelentett egy olyan autót, ami száz százalékban napelemekkel is képes üzemelni.

A cégnek ez már a második nekifutása, hiszen 2011-ben egyszer már lehúzták a rolót, miután nem sikerült befektetőket találniuk, most viszont a The Verge beszámolója szerint újra nekifutnak, mégpedig egy igencsak nehezen visszautasítható ajánlattal. A december 4-től előrendelhető kocsi három különböző akkumulátorcsomaggal érkezik, amelyek közül a legkisebb 40, a legnagyobb pedig 100 kWh-s, utóbbi esetében a gyártó szerint a kocsi hatótávja az 1600 kilométert is elérheti.

Ha pusztán napelemekkel töltenénk az autót, akkor ez azért elég sok időbe telne, hiszen a műszaki leírás szerint a kocsi tetején elhelyezett, három négyzetmétert lefedő napelemek összkapacitás 700 watt, ami egy nap alatt nagyjából 72 kilométeres távolság megtételére elegendő. Városi ingázásra már ez is elegendő, de ha nagyobb hatótávra van szükségünk, akkor az autót tölthetjük hálózatról is, valamint rendelhetünk rá extra napelemeket, amelyek akár 38 kilométerrel is megnövelhetik az egy napra rendelkezésre álló hatótávot. Erre szükség is lehet, hiszen a 72 kilométeres hatótáv már az optimista becslés, az Aptera honlapján található kalkulátor szerint Magyarországon például ennek alig a felét, napi 32 kilométert autózhatnánk az Apterával pusztán a napelemekre hagyatkozva. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon a napos órák száma erősen évszakfüggő, tehát télen minden bizonnyal kénytelenek lennénk töltőre dugni az autót.

Chris Antony, a cég társalapítója szerint az Aptera hatékonyságának egyik kulcsa a rendkívül aerodinamikus dizájn, aminek köszönhetően az autó légellenállási együtthatója mindössze 0,13. A háromkerekű autó két különböző hajtással lesz rendelhető, az összkerékhajtású változat 3,5, míg az elsőkerék-hajtású 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. A kocsiban egy 15 colos érintőképernyőt is találunk, emellett többféle extrával is felszerelhetjük, például a kettes szintű önvezetést lehetővé tevő SafetyPilot vezetéssegítő rendszer, a háromcsatornás hangrendszer vagy az offroad funkciók.

Az Aptera a tervek szerint jövőre kerül piacra az USA-ban és az EU-ban, a felszereltségétől függően pedig az ára 25,9 és 46 ezer dollár között fog mozogni, ami mai árfolyamon nagyjából 7,6 és 13,6 millió forint közötti összeg. A vásárláshoz előzetesen csak egy száz dolláros foglalót kell letenni, amit bármikor visszakérhetünk, így az sem kockáztat semmit, aki egyelőre nem tudja eldönteni, hogy jó lenne-e neki egy napelemes autó.


A Lightyear One (Fotó: Lightyear)

Ha az Aptera sikeresen teljesíti a törésteszteket és a szükséges gyártókapacitás is rendelkezésre áll, akkor az is előfordulhat, hogy sikerül beelőzniük a Lightyear One-t, aminek megjelenését 2021 végére ígéri a gyártó. Ez a kocsi már tavaly óta előrendelhető 150 ezer eurós, azaz 53,8 millió forintos áron, és bár jóval autószerűbb, mint az Aptera, de képességeiben nagyjából hasonló szintet hoz. A Lightyear One a gyártó honlapja szerint napi szinten 70, éves szinten 7-20 ezer kilométert tud megtenni tisztán napelemes töltéssel, az autó teljes hatótávja pedig 725 kilométer körül van.

Kapcsolódó cikkek a Rakétán:

Az elektromos autónak már nem is az ára a fő baja, hanem a töltési költsége Az elektromos autó sokkal drágább, mint a benzines vagy a dízel. És sajnos úgy néz ki, az EU-ban az üzemeltetése is drágább lesz.

Egy igazi bolygómentő villanyautó: egyszerű, kicsi és nagyon olcsó. De kell-e nekünk? Bár a villanyautós hírek többsége sok száz lóerős, méregdrága Teslákról, Porschékről, Mercedesekről szól, a megváltást ezektől a kocsiktól hiába várjuk.

A Renault bemutatta az egyik legolcsóbb, Magyarországon is kapható elektromos autót A Dacia Spring csak jövőre érkezik meg Magyarországra, de az előrendelés már megkezdődött.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.