A SpaceX-csomag onnan kapta a nevét, hogy az autó rendszámtáblája mögé az űrvállalat által kifejlesztett sűrített levegős hajtóműveket szerelnek, amelyek extra nyomatékot biztosítanak az autónak. "Biztonságos lesz, viszont nagyon intenzív. Valószínűleg nem bölcs döntés azoknak, akik egészségügyi problémával küzdenek - mint egy durva hullámvasút" - írta a Twitteren Musk, aki egy másik bejegyzésben azt is megerősítette, hogy az autó képes lesz lebegni a föld felett.
"Ez valóban képes lesz repülni egy nagyon rövid ideig. Mindig is nevettem a repülő autókon és most csinálok egyet. A sors szereti az iróniát, haha".
This will actually be able to fly very briefly. I always laughed at flying cars & now making one. Fate ? irony haha.
— Elon Musk (@elonmusk) May 21, 2021
Hogy mennyire érdemes komolyan venni Elon Musk szavait, az a feltaláló korábbi - sokszor túlzottan optimista - kijelentései fényében persze vitatható, de ha a lebegő autó víziója kicsit távolinak is tűnik, az autó gyorsulásában igaza lehet. A Tesla állítása szerint a jövőre érkező Tesla Roadster alapjáraton is 1,9 másodperc alatt gyorsul majd 60 mérföldes sebességre (vagyis 96 km/h-ra), ami annak tükrében simán elképzelhető, hogy a jelenlegi leggyorsabb Tesla, a Model S P100D 2,28 másodperc alatt éri el ezt a tempót, holott nem is kifejezetten sportkocsinak készült.
Az természetesen világos, hogy közúton se a rakétahajtást, pláne a repülő funkciót nem lehetne használni, igaz, a Tesla-tulajdonosok némelyikénél elég nagy szakadék tátong aközött, hogy mit szabad és mit lehet. Ennél is nagyobb kérdés, hogy mikor lesz egyáltalán Tesla Roadster, aminek a gyártása folyamatosan csúszik: Musk eredetileg már 2011-ben megígérte a második generációs Roadster érkezését, amelynek a prototípusáról végül 2017-ben rántották le a leplet, azonban a gyártás beindítása azóta is csúszik, és jelenleg 2022-re ígérik.
A 200 ezer dollárba, vagyis nagyjából 57 millió forintba kerülő elektromos sportkocsi egyéb műszaki adatai is egészen ígéretesek, hiszen a Tesla 402 km/h-s végsebességet, 10000 Nm-es nyomatékot és csaknem ezer kilométeres hatótávolságot ígér - igaz, ahogy arra Jason Fenske autóipari szakértő felhívta a figyelmet, utóbbi szám úgy jött ki, hogy a Tesla a kerék forgatónyomatékát adta meg az általánosan elterjedt, motor által kifejtett forgatónyomaték helyett, és a kocsi valódi nyomatéka csak 1000 Nm körül lesz - ami persze még mindig egy meglehetősen impresszív adat.
(Motor1)