Pár német egyetemista összefogott, és összeeszkábáltak egy különleges, iPhone-ra szerelhető 'légzsákot', ami rugólábakat növeszt magának abban a pillanatban, amikor elejtjük telefonunkat. A telefontok mindemellett gyorsulásmérőt és esést tompító funkciót is kapott, hogy ne csak a kütyü ússza meg épségben, de használója se kapjon szívrohamot. Ennek tükrében akár egészségmegőrző telefontartónak is vehetjük. A zuhanás közben rugalmas lábakat növesztő ADcase 2018-ban robbant a köztudatba, és bár a honlap információ szerint még mindig nem vásárolható, de máris számos pozitív értékelést bezsebelt. Még a Német Mechatronikai Társaság legjobbaknak járó díját is elnyerte egy pályázaton, ahol német diákcsapatok innovatív találmányai versenyeztek. Az eszközt Philip Frenzel, az Aaleni Egyetem hallgatója tervezte - elmondása szerint - hirtelen felindulásból, miután három éve pókhálósra törte vadonatúj iPhone kijelzőjét. Ezt követően több védőtokkal próbálkozott, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Így megtervezte magának a legjobbat. Eleinte azzal kísérletezett, hogyan tud a tokba olyan szenzorokat építeni, amelyek érzékelik a szabadesést, ám az továbbra is rejtély volt, mi lesz az a kis kiegészítő, amit aktiválni kell a leesés pillanatában.
Végül szárnyszerű, 3D-s dupla rugólábakat nyomtatott a tok négy sarkára. A munka oroszlánrésze viszont még csak ezután jött: csapatával összesen két és fél évig dolgozott azon, hogy ezek az apró, gumival borított fémrugók pontosan a telefon zuhanásának pillanatában pattanjanak ki a tokból.
Az ADcase az összes iPhone-nal kompatibilis, az Inverse magazin szerint pedig a srácok már túl vannak találmányuk szabadalmaztatásán. Érdekesség, hogy hasonló célú szabadalmi jog kiváltása már az Apple kapcsán is felmerült; a tervek szerint egy apró forgómotor úgy változtatja meg az iPhone esésének irányát, hogy az minél kevesebb sérüléssel járjon. Anno 2013-ban a Honda is kísérletezett az ötlettel, ami lényegében egy, a telefon köré burkolt légzsákot jelentett. Mint kiderült, a mérnökbrigád ezt inkább pr-fogásnak szánta, hogy megmutassák, a márka bármit képes megtenni, hogy fogyasztói minden értékét biztonságban tudhassa.
(Fotó: ADCase Facebook)