Az LG az idei CES-en büszkén jelentette be, hogy az 55 colos képátlójú OLED-kijelzőjük az eddigi 10%-os helyett immár 40%-os átlátszóságra képes, amit egy az ágy végéből kiemelkedő tévével demonstráltak.
Bár az áráról nem esett szó, a Smart Bed tévé egy szinte kereskedelmi forgalomra kész eszköznek tűnik, aminek a funkcionalitását láthatóan alaposan átgondolták mostanra. A tévé hangszórói magában a támlában kaptak helyet, amiből egy fekete hátlap is ki tud emelkedni, így a tévé egy teljesen hagyományos készülékként is használható. Az LG más tévéihez hasonlóan az átlátszó tévé emellett személyi asszisztensként is funkcionál, vagyis mutatja az időt, az időjárást, az emlékeztetőket, vagy akár zenehallgatás közben a dalszöveget, ha pedig a hálószobában éppen nincs rá szükségünk, akkor könnyedén áthelyezhetjük a lakás bármely pontjára.
Az átlátszó kijelzőt az LG reményei szerint közösségi terekben is alkalmazzák majd, például információs képernyőként vagy más feladatokra. Az LG erre is hozott két példát: az egyik esetben a kijelző egy étteremben kapott helyet, ahol a vendégek az átlátszó kijelzőn választhatnak az étlapról, miközben látják magát a konyhát is, a pultba ágyazott sínnek köszönhetően pedig a kijelző mozogni is tud a vendégek között. A másik ötletet Pekingben és Shenzenben már el is kezdték megvalósítani: a metró ablakait cserélik le a kijelzőre, így az utasok utazás közben láthatják a megállókat, az indulási időpontokat vagy akár a legfrissebb híreket is.
Pak Csong-szon, a vállalat kijelző üzletágának alelnöke szerint az átlátszó kijelző a kijelzők következő generációja, ami valódi paradigmaváltást fog hozni a technológiában. “Az átlátszó OLED maximalizálja az OLED előnyeit, és számos helyen használható a mindennapokban, például boltokban, plázákban, valamint önvezető autók, metrók, vonatok és repülőgépek belsejében is” - tette hozzá.
Ezt valószínűleg más gyártók is így gondolják, hiszen az LG mellett szinte az összes nagyobb kijelzőgyártó aktívan foglalkozik a technológiával: a Samsung, a Panasonic szintén fejleszt átlátszó képernyőt, a Sharp hasonló megoldását pedig a tavalyi CES-en már mi is bemutattuk. Hogy a verseny mennyire kiélezett, arra jellemző, hogy az első kereskedelmi forgalomban is kapható átlátszó tévével mégsem ezek a gyártók, hanem a Xiaomi állt elő, akik Kínában már augusztus óta árulják a teljesen saját gyártású Mi TV LUX OLED Transparent Edition névre keresztelt tévéjüket 7200 dollárért, vagyis valamivel több, mint kétmillió forintért. Az LG-nek ha tévéje nem is, de átlátszó érintésérzékeny kijelzője amúgy már szintén van a piacon 55EW5TF néven.
Az LG-nek nem ez volt az egyetlen meglepő tévéje az idei CES-en, hiszen a Rail & Pivot OLED képében egy olyan tévét is bemutattak, ami egy sínen tud közlekedni a lakásban, és a Samsung Sero tévéjéhez hasonlóan pillanatok alatt tud váltani horizontális és vertikális nézet között. Utóbbi értelemszerűen arra használható, hogy vertikális videókat, alkalmazásokat is teljes képernyőn nézhetünk és használhatunk, a sínes megoldás pedig az LG szerint arra jó, hogy a tévét el tudjuk rejteni, ha éppen nincs rá szükségünk.
(Fotó: LG)