Már az autók jobb gyorsulásáért is előfizetési díjat szednek a gyártók

2022 / 11 / 28 / Pőcze Balázs
Már az autók jobb gyorsulásáért is előfizetési díjat szednek a gyártók
A Mercedes új elektromos szedánjai és SUV-jai, az EQE és az EQS modellek rövidesen nagyobb forgatónyomatékkal és teljesítménnyel fognak rendelkezni, de csak akkor, ha a tulajdonosok kifizetik ezért az ezerkétszáz dolláros éves díjat.

Mivel a világ a digitalizáció felé halad, a digitális szolgáltatások pedig a tulajdonosoknak folyamatos bevételt biztosító üzleti modellek felé, meg sem kéne, hogy lepődjünk a The Verge-ön olvasható híren. Hiszen már megszoktuk, hogy nem DVD-ket veszünk, hanem előfizetünk a streaming szolgáltatásokra. Hogy nem CD-ket vagy online megvásárolt albumokat szerzünk be, hanem havidíjat fizetünk a Spotify-nak. Az azonban valahogy még mindig szokatlan tud lenni, hogy megvásárolunk egy kütyüt, ami fizikailag és szoftveresen is képes lenne valamire, de ezt csak külön előfizetési díjért hajlandó megtenni. Akkor különösen, ha ez a kütyü egy soktízmilliós autó.

Három év telt el azóta, hogy arról írtunk a Rakétán, hogy a BMW mégsem kér előfizetési díjat azért, hogy a tulajdonosai használhassák az Apple CarPlay szolgáltatását, amely a kocsi képernyőjén jeleníti meg a telefonjuk tartalmait. Pedig ez bizonyos szempontból még védhető is lenne: az iPhone-ok változnak, ezzel együtt a CarPlay is, a BMW-nek pedig folyamatos fejlesztésekkel kell biztosítania, hogy a kocsi és a telefon zökkenőmentesen kommunikáljanak. Azonban amikor idén nyáron már az ülésfűtésért is pénzt kezdtek így kérni, jobban elgondolkodtunk: vajon milyen folyamatos fejlesztéseket ölnek a fűtőszálak megfelelő működtetésébe, ami indokolja a havi hétezer forintos költséget? Vagy ha abból indulnak ki, hogy az első tulajdonosának nem biztos, hogy kell az ülésfűtés, a második viszont hadd használhassa, akkor átvállalják az extra költségét a gyártáskor?

A Mercedes most hasonló lépésre szánta el magát: lényegében azért kér évi félmillió forintot, hogy egy másodpercet javuljon az autói gyorsulása.

A Mercedes-Benz USA webshopja szerint így egy EQE 350 4MATIC esetében 35 kW-ot javul az autó teljesítménye, kilenc tized másodpercet a gyorsulása, és hasonló adatokat osztanak meg az EQE SUV modelljéről, valamint az EQS családról. Ezeknek az autóknak az alapára Magyarországon nagyjából harminc- és ötvenmillió forint között mozog. Arra utaló nyomot egyelőre nem találtunk, hogy az Amerikában rövidesen érkező, évi ezerkétszáz dolláros "Acceleration Increase" (gyorsulásnövelés) itthon is elérhető lenne a jövőben. De biztosan érdekes beszélgetéseket szül majd az értékesítők és a vásárlók között, hogy miért kell "a motor karakterisztika görbéjét, forgatónyomatékát és maximális teljesítményét" befolyásoló rendszerért plusz pénzt kérni évről évre, hiszen tízéves időtávon ez akár az autó árának a hatodát jelenti.

(Fotó: Mercedes-Benz USA)

Újabb elektromos luxusautót mutatott be a Mercedes, itt az EQE Az elektromos E-osztályos Merci kívül-belül megszólalásig hasonlít az EQS-re, viszont jelentősen megfizethetőbb ára miatt sokkal több ember számára lesz elérhető.


Fedezze fel a teljesen elektromos Porsche Macant! Tegye egyedivé, konfiguráljon most!
Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít. Az új modell mindenhol hirdeti a megújulás diadalát.
Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!
Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!
Legújabb modelljeivel egyenesen a csúcskategória élét vette célba a Xiaomi, a Leica kamerás Xiaomi 15 Ultra ugyanis új szintre emeli a telefonos fotózást és videózást, a kompakt Xiaomi 15 pedig még jobb áron adja egy csúcskészülék tudását.
„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Rendhagyó formában érkezik a közkedvelt futóverseny, még több jótékony célt támogat meg a BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity keretében.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.