A Mercedes elég dinamikusan érkezett meg a Frankfurt helyett idén már Münchenben megrendezett IAA Mobility (korábbi nevén: Frankfurti Autószalon) kiállításra, hiszen a rendezvény nulladik napján összesen öt különböző elektromos autót mutattak be az EQS AMG verziójától kezdve az elektromos G-osztály konceptig. A legfontosabb bejelentésük viszont kétség kívül az EQE volt, amivel szűk fél év alatt már a második olyan modellt mutatták be, ami már az új, kifejezetten elektromos autókhoz szánt, moduláris platformjukra épült.
A Mercedesnél nem gondolkodták túl ez elektromos E-osztály dizájnját, hiszen az kívül-belül meglehetősen hasonlít az áprilisban bemutatott EQS-re, így minden bizonnyal ez a modell is kimagasló légellenállási mutatókkal rendelkezik majd. Bár konkrét számokat ezzel kapcsolatban a gyártó nem árult el, de az EQS 0,2-es légellenállási együtthatója a legalacsonyabb a sorozatgyártott autók között. Formailag az egyetlen jelentős különbség a két kocsi között, hogy az EQE mintegy húsz centiméterrel rövidebb, de még így is jóval tágasabb, mint a benzines E-osztály.
A nagyobb különbségeket a két autó teljesítményében találjuk: az EQE egy 90 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott, ami a megengedőbb WLTP szabvány szerint 660 kilométeres hatótávot biztosít az autónak. A lítium-ion akkumulátor maximális töltési kapacitása 170 kW, és Mode 2 töltőkábellel 9,5 óra alatt lehet feltölteni 10-ről 100%-ra, de gyorstöltéssel állítólag mindössze 15 perc alatt is feltölthető annyira, ami elég egy 250 kilométeres út megtételéhez. Az EQE-ből kezdetben két, hátsókerék-hajtású modell lesz, amelyek közül a Mercedes az EQE 350-ről árult el konkrét számokat. Ez a modell 292 lóerős lesz és 530 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, nulláról százra pedig 5,6 másodperc alatt gyorsul. A szériának később lesz egy 4Matic összkerékhajtású változata is, de erről részleteket egyelőre nem árultak el.
Az EQE belső tere, ha lehet, meg inkább hasonlít az EQS-re, a jellegzetes, egész műszerfalat lefedő Hyperscreent ebben az autóban is megtalálhatjuk, igaz, csak feláras extraként. Ugyanígy feláras lesz az összkerékkormányzás, az aktív légrugós felfüggesztés, valamint a szélvédőre kivetített kijelző (head-up display) is. Előbbiből két verzió közül lehet majd választani, amelyek közül az egyik 4,5, a másik pedig akár 10 fokkal is el tudja fordítani a hátsó kerekeket a jobb vezethetőség érdekében. Az EQE-t az EQS-hez hasonlóan HEPA finomporszűrő rendszerrel is ellátták, a szoftvere vezeték nélkül (over-the-air) frissíthető, emellett pedig számos vezetéssegítő rendszerrel is rendelkezik. Ezeknek köszönhetően az autó többek között segíti a vezetőt a sávváltásban és a sávtartásban, felismeri a táblákat és közlekedési lámpákat, közreműködik a kanyarodásban és a vészfékezésnél is, de azt is képes érzékelni, ha a sofőr éppen elalszik a volánnál.
A Mercedes az EQE tervezésekor nagy hangsúlyt fektetett a fenntarthatóságra, aminek jegyében az autó karosszériájánál újrahasznosított acélt is használtak, és az alkatrészek közül is többnél dolgoztak újrahasznosított anyagokból. A gyártó a bemutatón azt is külön kihangsúlyozta, hogy az autó akkumulátora kevesebb mint 10% kobaltot tartalmaz.
Az EQE-t a Mercedes brémai gyárában fogják gyártani, és jövőre kerül majd piacra. Az árát egyelőre nem lehet tudni, de a várakozások szerint az EQE valamivel drágább lesz, mint a hagyományos E-osztályos Merci, ami azt jelenti, hogy itthon az ára kevéssel húszmillió forint felett kezdődhet - ezzel árkategóriában a Tesla Model S és Model 3 között fog elhelyezkedni.
(The Verge, Electrek, Motor Authority, Mercedes-Benz, Fotó: Mercedes-Benz)