Újabb elektromos luxusautót mutatott be a Mercedes, itt az EQE

2021 / 09 / 06 / Bobák Áron
Újabb elektromos luxusautót mutatott be a Mercedes, itt az EQE
Kevesebb, mint öt hónap telt el azóta, hogy a Mercedes bemutatta az S-osztály elektromos megfelelőjének szánt EQS-t, de máris itt a következő modell, amivel a német vállalat megszorongathatja a Teslát. Az elektromos E-osztályos Merci kívül-belül megszólalásig hasonlít az EQS-re, viszont jelentősen megfizethetőbb ára miatt sokkal több ember számára lesz elérhető.

A Mercedes elég dinamikusan érkezett meg a Frankfurt helyett idén már Münchenben megrendezett IAA Mobility (korábbi nevén: Frankfurti Autószalon) kiállításra, hiszen a rendezvény nulladik napján összesen öt különböző elektromos autót mutattak be az EQS AMG verziójától kezdve az elektromos G-osztály konceptig. A legfontosabb bejelentésük viszont kétség kívül az EQE volt, amivel szűk fél év alatt már a második olyan modellt mutatták be, ami már az új, kifejezetten elektromos autókhoz szánt, moduláris platformjukra épült.

A Mercedesnél nem gondolkodták túl ez elektromos E-osztály dizájnját, hiszen az kívül-belül meglehetősen hasonlít az áprilisban bemutatott EQS-re, így minden bizonnyal ez a modell is kimagasló légellenállási mutatókkal rendelkezik majd. Bár konkrét számokat ezzel kapcsolatban a gyártó nem árult el, de az EQS 0,2-es légellenállási együtthatója a legalacsonyabb a sorozatgyártott autók között. Formailag az egyetlen jelentős különbség a két kocsi között, hogy az EQE mintegy húsz centiméterrel rövidebb, de még így is jóval tágasabb, mint a benzines E-osztály.

A nagyobb különbségeket a két autó teljesítményében találjuk: az EQE egy 90 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott, ami a megengedőbb WLTP szabvány szerint 660 kilométeres hatótávot biztosít az autónak. A lítium-ion akkumulátor maximális töltési kapacitása 170 kW, és Mode 2 töltőkábellel 9,5 óra alatt lehet feltölteni 10-ről 100%-ra, de gyorstöltéssel állítólag mindössze 15 perc alatt is feltölthető annyira, ami elég egy 250 kilométeres út megtételéhez. Az EQE-ből kezdetben két, hátsókerék-hajtású modell lesz, amelyek közül a Mercedes az EQE 350-ről árult el konkrét számokat. Ez a modell 292 lóerős lesz és 530 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, nulláról százra pedig 5,6 másodperc alatt gyorsul. A szériának később lesz egy 4Matic összkerékhajtású változata is, de erről részleteket egyelőre nem árultak el.

Az EQE belső tere, ha lehet, meg inkább hasonlít az EQS-re, a jellegzetes, egész műszerfalat lefedő Hyperscreent ebben az autóban is megtalálhatjuk, igaz, csak feláras extraként. Ugyanígy feláras lesz az összkerékkormányzás, az aktív légrugós felfüggesztés, valamint a szélvédőre kivetített kijelző (head-up display) is. Előbbiből két verzió közül lehet majd választani, amelyek közül az egyik 4,5, a másik pedig akár 10 fokkal is el tudja fordítani a hátsó kerekeket a jobb vezethetőség érdekében. Az EQE-t az EQS-hez hasonlóan HEPA finomporszűrő rendszerrel is ellátták, a szoftvere vezeték nélkül (over-the-air) frissíthető, emellett pedig számos vezetéssegítő rendszerrel is rendelkezik. Ezeknek köszönhetően az autó többek között segíti a vezetőt a sávváltásban és a sávtartásban, felismeri a táblákat és közlekedési lámpákat, közreműködik a kanyarodásban és a vészfékezésnél is, de azt is képes érzékelni, ha a sofőr éppen elalszik a volánnál.

A Mercedes az EQE tervezésekor nagy hangsúlyt fektetett a fenntarthatóságra, aminek jegyében az autó karosszériájánál újrahasznosított acélt is használtak, és az alkatrészek közül is többnél dolgoztak újrahasznosított anyagokból. A gyártó a bemutatón azt is külön kihangsúlyozta, hogy az autó akkumulátora kevesebb mint 10% kobaltot tartalmaz.

Az EQE-t a Mercedes brémai gyárában fogják gyártani, és jövőre kerül majd piacra. Az árát egyelőre nem lehet tudni, de a várakozások szerint az EQE valamivel drágább lesz, mint a hagyományos E-osztályos Merci, ami azt jelenti, hogy itthon az ára kevéssel húszmillió forint felett kezdődhet - ezzel árkategóriában a Tesla Model S és Model 3 között fog elhelyezkedni.

(The Verge, Electrek, Motor Authority, Mercedes-Benz, Fotó: Mercedes-Benz)

További cikkek a témában:

Videón is látható a Mercedes jövőautója, amit úgy terveztek, mintha egy élőlény lenne Az extravagáns jármű még mozgóképen is úgy néz ki, mintha számítógépes animáció lenne.

Egy Mercedes lesz az első Magyarországon gyártott elektromos autó Az EQB gyártása a jövő év végén indul Kecskeméten.

Érkezik a Mercedes válasza a Tesla Model S-re, és néhányan már bele is ülhettek Bár hivatalosan csak csütörtökön mutatják be, néhány újságíró már beülhetett a Mercedes új elektromos luxusautójába, ami az S-osztály eleganciáját hozza el a villanyautók közé.


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.