Fontos hangsúlyozni, hogy a korábbi próbálkozásokkal ellentétben nem napelemes burkolatról van szó, vagyis a járművek töltéséhez szükséges energiát nem maga az út termeli, csupán továbbítja a rajta közlekedő autóknak - nagyjából úgy, mint egy vezeték nélküli mobiltöltő. Az izraeli startup tavaly mutatta be élesben a technológiát, amikor egy Reanult Zoével demonstrálták a megoldás működőkepésségét, a jelek szerint pedig ez igencsak megmozgatta a várostervezők fantáziáját. Tel Aviv mellett az "okosútra" már bejelentkezett a Svédországban található Gotland szigete is, ahol hamarosan Visby városa és a sziget repülőtere között alakítanak át egy 1,6 kilométeres útszakaszt.
Elektromos utakra már korábban is voltak kezdeményezések, ám azok egészen más megközelítésben készültek. Az első ilyet 2016-ban mutatták be a franciaországi Tourouvre mellett, amelyen egy egy kilométer hosszú szakaszon fektettek le napelemeket, és a tervek szerint a település közvilágítását üzemeltették volna vele. A vállalkozás a hírek szerint csúfos kudarcot vallott, ugyanis a közútra rakott napelemek elég gyorsan leamortizálódtak, ráadásul a ráhulló levelek miatt az útszakasz csak feleannyi energiát termelt, mint amennyire a szakemberek számítottak. A napelemes utakkal ettől függetlenül több ország is kísérletezik, Kínában és az USA-ban több cég is szakosodott az energiatermelő útburkolatok fejlesztésére. Ezek közül az egyik legígéretesebb az idahói Solar Roadways megoldása, ami egyesíti a napelemes útburkolatot az Electreon megoldásával, így a rajta közlekedő elektromos autókat közvetlenül abból az energiából lehet feltölteni, amit az út termel.