Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, az innovációk többsége nem is jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most viszont új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft, és folytatódik az az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen a befektetők előtti bemutatásig.
A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március huszonnyolcadikáig várják.
Magyarország az innovációkat tekintve az európai középmezőnyben áll, hiszen bár sok az újszerűen gondolkodó tehetség, és a Z generáció tagjai uniós összehasonlításban is kimagasló arányban használják készségszinten a digitális technológiákat, ám az ötletek sikerre viteléhez szükséges piaci (kutatási, termékfejlesztési, finanszírozási) ismeretek hiányoznak. A Telekom innovatív megoldást talált a szerteágazó problémára, amikor tavaly elindította MagentaKraft platformját, amely a fenti hiányosságok kiküszöbölését szolgálja. Az egyik programjában többek között felkészült, az üzleti környezetben edződött szakértők és stratégák kísérik az ötleteket a befektetésre kész terv prezentálásáig, a gyakorlatban tanítva meg őket mindarra,
ami az álmodozókat a piaci szempontból is sikeres innovátoroktól megkülönbözteti.
A MagentaKraft kezdeményezés az első évében közel hétszáz fős közösséggé épült, a különböző edukációs programjaik legeredményesebb résztvevői pedig már be is mutathatták ígéretes üzleti lehetőséggé fejlesztett ötleteiket egy exkluzív befektetői kör előtt. A platform egyik központi eleme a KraftRoad pályázat, amely – ahogyan a neve is mutatja – végigvezeti a jelentkezőket a teljes innovációs folyamaton. Pályázni olyan egyedi ötletekkel lehet, amelyeket az adott témában gyakorlott edukátorok segítségével formálhatnak üzleti tervvé az ifjú ötletgazdák. A jelentkezők két folyamat között választhatnak: a még kezdeti fázisban lévő kezdeményezéseknél lehetőség van megismerkedni a kutatás, a prototipizálás, a tesztelés, az üzletfejlesztés és a finanszírozás gyakorlati tudnivalóival, míg a már kész koncepcióval jelentkezők olyan projektre szabott workshopok közül választhatnak, mint, például online kommunikáció, brandépítés.
Tavaly mintegy százhúsz ötlettel pályáztak, tizenegy projektcsapat dolgozhatott együtt a Telekom szakértőivel,
és az összes olyan projekt, amely eljutott a befektetők előtti prezentációig, az érdeklődés alapján esélyes rá, hogy tényleges befektetéshez jusson. A számok és az eddigi tapasztalatok egyértelműen igazolják, hogy a KraftRoad működik, ezen az úton valóban profi innovátor válhat a kiválasztottakból. Olyan kimagasló projekttervek értek el a piacra lépés küszöbéig vagy akár a piaci jelenlétig, mint
A MagentaKraft egyelőre az online térben működik, de offline helyszíne is van, Debrecenben. A vírushelyzet korlátozásainak feloldása után sokoldalú, fejlett eszközpark - 3D nyomtató, greenbox stúdió, podcast szoba, meetup tér, robotkar várja az alkotni vágyó fiatalokat a cívisvárosban. A most induló KraftRoad programra az ötleteket és a jelentkezést március nyolcadikáig várják a magentakraft.hu/kraftroad weboldalon.
(Fotó: Getty Images Hungary)