Március huszonnyolcadikáig várja a fiatal tehetségek jelentkezését a Telekom

2021 / 02 / 27 / Perei Dóra
Március huszonnyolcadikáig várja a fiatal tehetségek jelentkezését a Telekom
A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft, melyben a pályázók szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen a befektetők előtti bemutatásig.

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, az innovációk többsége nem is jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most viszont új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft, és folytatódik az az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen a befektetők előtti bemutatásig.

A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március huszonnyolcadikáig várják.

Magyarország az innovációkat tekintve az európai középmezőnyben áll, hiszen bár sok az újszerűen gondolkodó tehetség, és a Z generáció tagjai uniós összehasonlításban is kimagasló arányban használják készségszinten a digitális technológiákat, ám az ötletek sikerre viteléhez szükséges piaci (kutatási, termékfejlesztési, finanszírozási) ismeretek hiányoznak. A Telekom innovatív megoldást talált a szerteágazó problémára, amikor tavaly elindította MagentaKraft platformját, amely a fenti hiányosságok kiküszöbölését szolgálja. Az egyik programjában többek között felkészült, az üzleti környezetben edződött szakértők és stratégák kísérik az ötleteket a befektetésre kész terv prezentálásáig, a gyakorlatban tanítva meg őket mindarra,

ami az álmodozókat a piaci szempontból is sikeres innovátoroktól megkülönbözteti.

A MagentaKraft kezdeményezés az első évében közel hétszáz fős közösséggé épült, a különböző edukációs programjaik legeredményesebb résztvevői pedig már be is mutathatták ígéretes üzleti lehetőséggé fejlesztett ötleteiket egy exkluzív befektetői kör előtt. A platform egyik központi eleme a KraftRoad pályázat, amely – ahogyan a neve is mutatja – végigvezeti a jelentkezőket a teljes innovációs folyamaton. Pályázni olyan egyedi ötletekkel lehet, amelyeket az adott témában gyakorlott edukátorok segítségével formálhatnak üzleti tervvé az ifjú ötletgazdák. A jelentkezők két folyamat között választhatnak: a még kezdeti fázisban lévő kezdeményezéseknél lehetőség van megismerkedni a kutatás, a prototipizálás, a tesztelés, az üzletfejlesztés és a finanszírozás gyakorlati tudnivalóival, míg a már kész koncepcióval jelentkezők olyan projektre szabott workshopok közül választhatnak, mint, például online kommunikáció, brandépítés.

Tavaly mintegy százhúsz ötlettel pályáztak, tizenegy projektcsapat dolgozhatott együtt a Telekom szakértőivel,

és az összes olyan projekt, amely eljutott a befektetők előtti prezentációig, az érdeklődés alapján esélyes rá, hogy tényleges befektetéshez jusson. A számok és az eddigi tapasztalatok egyértelműen igazolják, hogy a KraftRoad működik, ezen az úton valóban profi innovátor válhat a kiválasztottakból. Olyan kimagasló projekttervek értek el a piacra lépés küszöbéig vagy akár a piaci jelenlétig, mint

  • a divatiparban tevékenykedő alkotókat a digitális eszközök használatára tanító Dress-coding, melyben a dizájnerek akadályozottsággal élőknek készítenek ruhákat az adaptív design eszközeivel: 3D-szkenneléssel, digitális szabásmintával és egyéb menőségekkel küzdenek egy társadalmilag felelősebb, fenntarthatóbb divatért,
  • a SCOOL online oktatást segítő, mobileszközökön futó szerepjáték, amelynek szobáiban a pedagógus által feltöltött feladatokat oldanak meg a játék közben tanuló diákok,
  • a Webshop suli, amely az online webshopok elindítására készít fel,
  • a FlyBuilt, amely a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak segít ingyenes honlaptervezéssel,
  • a keresletet a kínálattal összekötő, a „könyvelők tindereként” is nevezhető KönyvelőNet,
  • a Zöldítők, amely a 2020-as év KraftChallange győztese, és egy online balkonkertész képzést hívott életre.

A MagentaKraft egyelőre az online térben működik, de offline helyszíne is van, Debrecenben. A vírushelyzet korlátozásainak feloldása után sokoldalú, fejlett eszközpark - 3D nyomtató, greenbox stúdió, podcast szoba, meetup tér, robotkar várja az alkotni vágyó fiatalokat a cívisvárosban. A most induló KraftRoad programra az ötleteket és a jelentkezést március nyolcadikáig várják a magentakraft.hu/kraftroad weboldalon.

További cikkek a témában:

Lassan minden hazai mobilszolgáltató bevezeti az 5G-t, mostantól a Telekomnál is elérhető a hálózat De ha a 4G kapacitását sem használtuk még ki százszázalékosan, vajon minek nekünk máris a következő generáció?

Az Európai Szabadalmi Hivatal elutasította a világ első MI feltalálóját, (pedig két szuper ötlete is volt) Az európai szabadalmi hatóságok elutasították egy MI hivatalos feltalálóként való regisztrálásának kísérletét.

Tim Berners-Lee feltalálta a webet. Most pedig felvázolta a net jövőjét A World Wide Web feltalálóját mi is kérdezhettük új vállalkozásáról a Web Summiton.

(Fotó: Getty Images Hungary)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.