Másfélmilliót kap, aki a kocsiját biciklire vagy e-biciklire cseréli Franciaországban

2022 / 08 / 25 / Pőcze Balázs
Másfélmilliót kap, aki a kocsiját biciklire vagy e-biciklire cseréli Franciaországban
Négyezer eurós támogatást kaphatnak azok az alacsony jövedelmű franciák, akik úgy döntenek, hogy bringára cserélik a régi, belső égésű motorral működő autójukat.

A The Verge-ön olvasható hír szerint Párizsban megirigyelték, hogy a németek, a dánok vagy épp a hollandok mennyivel előttük járnak ezen a téren. A franciáknál mindössze a lakosság három százaléka közlekedik biciklivel, míg Hollandiában több mint a negyede. Ahhoz, hogy csökkenjen a különbség, egy sikeres litván programot alkalmaznak tavaly óta; Vilnius-ban 2020-ban döntöttek úgy, hogy ezer eurót adnak azoknak, akik elektromos rollerre vagy biciklire állnak, illetve ülnek át. A franciák négyezer eurós támogatása a legalacsonyabb jövedelműekre vonatkozik, a tehetősebbeknek kevesebbel segít be az állam. A magyarországi hasonló pályázatokról a HUMDA oldalán lehet tájékozódni.

De Emmanuel Macron és Párizs polgármestere, Anne Hidalgo arra is ügyelnek, hogy lehessen hol biciklizni, ugyanis kétszázötvenmillió eurót fektetnek abba, hogy a teljes francia fővárost be lehessen közlekedni két keréken. Hidalgo egyik választási ígérete is az volt, hogy a következő öt évben százharminc kilométernyi bicikliutat alakít ki a városban.

Szintén a The Verge írt arról nemrég, hogy ha minden ország a hollandokhoz hasonlóan közlekedne, akkor évi közel hétszázmillió tonna szén-dioxidtól szabadulnánk meg, ami 2015-ben nagyjából a személyautók kibocsátásának az ötöde volt. Ehhez nem is kéne olyan rengeteget tekernünk: a hollandok átlaga mindössze napi két és fél kilométer. A cikkben idézett kutatásból az is kiderül, hogy az elmúlt hat évtizedben ugyan gyorsabban nőtt a biciklik gyártási üteme, mint az autóké, ám a hatvan vizsgált országban átlagosan csak minden huszadik út volt bringás a hétköznapi közlekedés során.

(Borítókép: Wolfram Bölte/Unsplash)

Soha nem kerékpároztak annyian májusban Budapesten, mint idén A Bem rakparton található mérőpont előtt naponta átlagosan több mint ötezeren haladtak el biciklivel vagy más mikromobilitási eszközzel.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.