Soha nem kerékpároztak annyian májusban Budapesten, mint idén

2022 / 06 / 08 / Bobák Áron
Soha nem kerékpároztak annyian májusban Budapesten, mint idén
A Bem rakparton található mérőpont előtt naponta átlagosan több mint ötezeren haladtak el biciklivel vagy más mikromobilitási eszközzel.

A Magyar Kerékpárosklub a BKK öt, nyilvánosan elérhető adatot szolgáltató forgalomszámlálójának statisztikáit összesítette, ez alapján pedig a tavalyi évhez képest mindenhol emelkedett a kerékpárosok száma.

  • A Bem rakparton 45%-kal nőtt a forgalom a tavaly májushoz képest. Itt a tavalyi 110081 után 159925 elhaladást számoltak.
  • A Hungária körúton mintegy 40%-kal nőtt a forgalom a tavaly májushoz képest. Itt a tavalyi 33524 után 46922 elhaladást számoltak.
  • A Múzeum körúton 37%-kal nőtt a forgalom a tavaly májushoz képest. Itt a tavalyi 44607 után 61294 elhaladást számoltak.
  • Az Árpád hídon majdnem 35%-kal nőtt a forgalom a tavaly májushoz képest. Itt a tavalyi 62511 után 84104 elhaladást számoltak.
  • A Weiss Manfréd úton pedig szinte 15%-kal nőtt a forgalom tavaly májushoz képest. Itt a tavalyi 25222 után 28940 elhaladást számoltak.

A májusi kerékpáros forgalom összességében jelentős emelkedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest, hiszen a 381 185 elhaladás mintegy százezerrel több, mint a tavalyi adat, ami azt jelenti, hogy egy év alatt mintegy 38%-kal lett több biciklis. Ez egyébként összességében is kiemelkedő számnak számít, a BKK statisztikái szerint ennél többen csak tavaly júniusban valamint 2020 júliusában ültek kerékpárra.

Magyarországon is elérhetővé vált a Google Térkép biciklis útvonaltervezője Egyelőre nem tökéletes, de a Google ígéri, hogy folyamatosan fogják frissíteni az útvonalakat.

Különösen látványos a növekedés a Bem rakparton, ahol a Bem térre kihelyezett számláló adatai szerint csaknem 50%-kal többen bicikliztek, mint tavaly, a kis híján 160 ezer elhaladás pedig azt jelenti, hogy napi átlagban több mint 5100 kerékpáros haladt el a rakparton.

Bár ez már egy meglehetősen tekintélyes szám, még mindig jelentősen elmarad a Bem rakpart gépjárműforgalmától valamint a tömegközlekedéssel utazók számától. A Budavári Önkormányzat 2015-ös településfejlesztési koncepciója alapján a Bem rakpart villamosforgalma 22 ezer utas/nap, míg a budai alsó rakpart ezen szakaszán, valamint az ezzel párhuzamos (egyirányú) Fő utcán és (szintén egyirányú) Bem rakparton összesen mintegy 25 ezer autó közlekedik naponta.

A statisztikával kapcsolatban érdemes megjegyezni azt is, hogy a mérőpontok nem csak a kerékpárral, de bármilyen más mikromobilitási eszközzel való elhaladást is mérik, noha a BKK tapasztalatai szerint ezek túlnyomó többsége biciklis. A közlekedési vállalat sajtóosztálya kérdésünkre a következő választ adta:

"A kerékpársávokon és kerékpárutakon elhelyezett forgalomszámláló induktív hurokdetektorok és pneumatikus detektorok a mikromobilitási forgalmat érzékelik, azaz a kerékpárokat, rollereket, segwayeket és minden egyéb, emberi erővel vagy kis teljesítményű villanymotorral hajtott guruló (az induktív hurokdetektor esetében fémes testtel rendelkező) eszközöket, járműveket. A számlálók az áthaladások számát rögzítik, az eszközök, járművek típusait nem különböztetik meg. A helyszíni, megfigyeléses ellenőrzések alapján ugyanakkor kijelenthető, hogy az áthaladások túlnyomó többsége kerékpárral történik."

(A nyitókép a 2016-os I Bike Budapest kerékpáros felvonuláson készült, Fotó: Arpad Kurucz/Anadolu Agency/Getty Images)

Újra lehet közbringát bérelni Budapesten, ráadásul olcsóbban, mint eddig A Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön indította újra a MOL Bubit, amit az elmúlt fél évben jelentősen átalakítottak mind a biciklik minőségét, mind a szolgáltatás árát illetően.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.