Van egy régi, nehezen kiirtható képzet vagy tévképzet a tech világ vizionáriusai közt: egyszer megtaláljuk a gépelés utódját. Az óvodásnál idősebb emberek számára ma még egyértelmű, hogy ha valamit át szeretnénk adni, vagy meg szeretnénk tudni, annak a legprecízebb módja az, hogy leírjuk vagy elolvassuk. Észak-Kaliforniában néhányan azt gondolják, hogy ez egy átmeneti állapot. Amellett, hogy a következő években a hangasszisztensek egyre több nyelven fognak tudni egyre több dolgot megoldani, a látott valóság is egyre inkább eszköze lesz annak, hogy kérdezzünk és válaszokat kapjunk.
Amikor a Google tíz éve kijött Goggles nevű appjával, azt hittük, itt a jövő: mi csak ráirányítjuk valamire a telefonunk kameráját, és már keresi is róla a weben az információkat. A Google keresőjébe beírni, hogy “bumszli fehér csuka, az oldalán szürkésrózsaszín csíkkal” nem fog sokat segít, ennél valóban életszerűbb, hogy a kép alapján találom meg a cipőt valamelyik online áruház kínálatában. A Goggles ugyan nem működött tökéletesen, de legalább megmutatta, hogy merre van az előre - később Lens néven meg is találta a helyét a Google alkalmazásban. Rábökök a tárgyra, indul a keresés, és valószínűleg pár kattintáson belül meg tudom venni, amit szeretnék. Az Apple most ezen a pár kattintáson szeretne még párat rövidíteni.
A Quick Look nevű eszközükkel keresni nem lehet, csak arra jó, hogy a fejlesztők egyszerűen tudjanak az appjaikban, weboldalaikon AR megoldásokat kínálni. Ez leggyakrabban persze a vásárlás előtti győzködés: ha kíváncsi vagy, bökj ide, és megmutatjuk, hogyan mutatna rajtad ez a sapka, alattad ez a kanapé, melletted ez az autó. Ez a terület mindkét mobilplatform stratégiájának sarokköve; az Apple ARKit-je és a Google ARCore-ja is azért jöttek létre, hogy a fejlesztők minél könnyebben tudják ilyen megoldásokkal bővíteni az alkalmazásaikat.
Azzal, hogy az Apple a TechCrunch cikke szerint mostantól lehetővé teszi, hogy rögtön, ugyanazon a képernyőn kérdezzünk az ügyfélszolgálattól, neadjisten meg is vegyük a terméket, egyetlen lépést vesz csak ki a folyamatból, de egy nagyon fontosat. Ha egy másik alkalmazásban, weboldalon kéne ugyanezt megtenni, sokan lemorzsolódnának útközben, hiszen pont lenne fél percük megkérdezni maguktól, hogy valóban kell-e az a sapka, fülhallgató, hörcsögetető. A jó vásárló az a vásárló, aki először vásárol, aztán kérdez. Vagy inkább nem is kérdez. Ha kikerül egy fölösleges kattintás a folyamatból, annak örül az eladó, mert többet ad el, örül az Apple, mert ha Apple Payjel fizetünk, ők is keresnek egy kicsit. Csak mi nem örülünk, mert nem tudjuk, hova tűnt a pénzünk. Mi csak odapróbáltuk azt a kanapét, és mire egyet pislogtunk, már úton is volt hozzánk.