Még könnyebb lesz pénzt költeni AR-ben
2020 / 02 / 17 / Pőcze Balázs
Még könnyebb lesz pénzt költeni AR-ben
A kiterjesztett valóság akkor lesz igazán kiterjesztett, ha egyre több vállalat lát benne fantáziát, és akkor lesz valóság, ha ezzel pénzt is tudnak keresni. Az Apple most egy apró, de fontos lépést tett ebbe az irányba: gombnyomásra lehet majd vásárolni, miközben épp keressük az új kanapé helyét, vagy arról győzködjük magunkat, hogy jól fog rajtunk mutatni az a fejhallgató vagy kabát.

Van egy régi, nehezen kiirtható képzet vagy tévképzet a tech világ vizionáriusai közt: egyszer megtaláljuk a gépelés utódját. Az óvodásnál idősebb emberek számára ma még egyértelmű, hogy ha valamit át szeretnénk adni, vagy meg szeretnénk tudni, annak a legprecízebb módja az, hogy leírjuk vagy elolvassuk. Észak-Kaliforniában néhányan azt gondolják, hogy ez egy átmeneti állapot. Amellett, hogy a következő években a hangasszisztensek egyre több nyelven fognak tudni egyre több dolgot megoldani, a látott valóság is egyre inkább eszköze lesz annak, hogy kérdezzünk és válaszokat kapjunk.

Amikor a Google tíz éve kijött Goggles nevű appjával, azt hittük, itt a jövő: mi csak ráirányítjuk valamire a telefonunk kameráját, és már keresi is róla a weben az információkat. A Google keresőjébe beírni, hogy “bumszli fehér csuka, az oldalán szürkésrózsaszín csíkkal” nem fog sokat segít, ennél valóban életszerűbb, hogy a kép alapján találom meg a cipőt valamelyik online áruház kínálatában. A Goggles ugyan nem működött tökéletesen, de legalább megmutatta, hogy merre van az előre - később Lens néven meg is találta a helyét a Google alkalmazásban. Rábökök a tárgyra, indul a keresés, és valószínűleg pár kattintáson belül meg tudom venni, amit szeretnék. Az Apple most ezen a pár kattintáson szeretne még párat rövidíteni.

A Quick Look nevű eszközükkel keresni nem lehet, csak arra jó, hogy a fejlesztők egyszerűen tudjanak az appjaikban, weboldalaikon AR megoldásokat kínálni. Ez leggyakrabban persze a vásárlás előtti győzködés: ha kíváncsi vagy, bökj ide, és megmutatjuk, hogyan mutatna rajtad ez a sapka, alattad ez a kanapé, melletted ez az autó. Ez a terület mindkét mobilplatform stratégiájának sarokköve; az Apple ARKit-je és a Google ARCore-ja is azért jöttek létre, hogy a fejlesztők minél könnyebben tudják ilyen megoldásokkal bővíteni az alkalmazásaikat.

Azzal, hogy az Apple a TechCrunch cikke szerint mostantól lehetővé teszi, hogy rögtön, ugyanazon a képernyőn kérdezzünk az ügyfélszolgálattól, neadjisten meg is vegyük a terméket, egyetlen lépést vesz csak ki a folyamatból, de egy nagyon fontosat. Ha egy másik alkalmazásban, weboldalon kéne ugyanezt megtenni, sokan lemorzsolódnának útközben, hiszen pont lenne fél percük megkérdezni maguktól, hogy valóban kell-e az a sapka, fülhallgató, hörcsögetető. A jó vásárló az a vásárló, aki először vásárol, aztán kérdez. Vagy inkább nem is kérdez. Ha kikerül egy fölösleges kattintás a folyamatból, annak örül az eladó, mert többet ad el, örül az Apple, mert ha Apple Payjel fizetünk, ők is keresnek egy kicsit. Csak mi nem örülünk, mert nem tudjuk, hova tűnt a pénzünk. Mi csak odapróbáltuk azt a kanapét, és mire egyet pislogtunk, már úton is volt hozzánk.


A WWF appja a folyókról tanít hasznos dolgokat. Nemsokára lesz benne egygombos adományozás?

Idepróbálom, és hopp, már fizethetek is ki milliókat az új Mac Próért

Az IKEA régi lelkes utas az AR-vonaton

A Lensen van még mit javítani - gyerekorrcseppet venne felnőtt helyett

Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.