Megdöglött a modem, eltűnt az internet, mégis elégedett vagyok a szolgáltatóval!
2021 / 05 / 08 / Rácz Tamás
Megdöglött a modem, eltűnt az internet, mégis elégedett vagyok a szolgáltatóval!
Volt már rossz és jó tapasztalatom egyaránt a Telekommal a szolgáltatásai kapcsán, de azok után, ami tegnap történt, mindent múltbeli bosszúságot megbocsátok neki.

Tegnap este a házunk elektromos hálózata egy kicsit összerogyott, amikor a konnektorról töltődő elektromos tesztfurgon (erről is lesz cikk hamarosan) mellé bekapcsolt a villanybojler is. Sebaj: kihúztam a kocsi dugóját, felkapcsoltam a megszakítót és visszaültem a laptop mögé, hogy folytassam, amiben benne voltam. Igen ám, de nem akart visszajönni az internet.

Mi a fene? Megnéztem a fekete dobozt, amit tavaly hagyott nálunk a Telekom, amikor lecserélték a 10 MB-es, rézdrótos hozzáférésünket 1 GB-es, optikai kábeles netre. Ajaj: nem pislog, csak egy LED világít rajta zölden szomorúan.


Sagemcom 5655v2 típusú "digitális elosztó": optikai kábeles modem, vezetékes LAN-központ, 2,4/5 GHz-es wifi-router és házi telefonközpont egyben. Ezt hagyta nálunk a Telekom, amikor átálltunk üvegszálas netre

Sajnos a jó öreg kikapcs-bekapcs sem segített, de még az sem, amikor a konnektorból is kihúztam a csatlakozót és leszámoltam hatvan Mississippit, mielőtt visszadugtam volna. Kigyulladt a zöld LED, egy kicsit pislogott (ami azt jelzi, hogy a gép próbál csatlakozni a hálózathoz), de semmi.

Na jó, hát ez megdöglött. 1414, Telekom-ügyfélszolgálat. Lélekben már előre felkészültem a végtelen csevegésre a robotasszonnyal (ő mondja a szövegét, én pedig veszekszem vele) és a hosszas gombnyomkodásra egy végtelennek tűnő audiomenüben, mire eljutok egy hús-vér emberig, akivel megoszthatom a bánatomat, de legnagyobb meglepetésemre alig két-három percbe és talán ugyanennyi menüpont kiválasztásába telt, mire már kérdezte is tőlem egy valódi homo sapiens, hogy miben segíthet.

Mondtam, hogy elment az áram, visszakapcsoltam, de a fekete doboz nem akar többé úgy viselkedni, ahogy szokott. Természetesen megkaptam az IT Crowd ikonikus kérdését:

Mondtam, hogy igen, próbáltam ki és bekapcsolni, de sajnos eredmény nélkül. ÉS akkor jött a csoda.

Nem kellett megadnom semmilyen ki tudja, hol lévő ügyfélszámot, jelszót, kódot, varázsigét. Nem kellett számlákat, a számlákon azonosítókat keresnem. Egyszerűen csak bemondtam a lakcímünket. Az operátor az internet másik oldalán megpróbált megpingelni minket, és megerősítette, hogy a dobozunk tényleg nem hajlandó szóba állni vele. Közölte, hogy ilyenkor hivatalosan 72 órán belül tud kijönni a Szupercsapat elhárítani a problémát, de ne aggódjak, mert igaz, hogy (természetesen) péntek este döglött meg a modem, de szinte biztos, hogy már szombaton (ma) kijönnek. És mondjak egy mobilszámot, amin kereshetnek.

Megadtam a mobilszámom, ami - ez fontos - szintén T-s. Már épp kezdtem nyitni a számat, hogy azért mennyire tuti az a holnap, mert nekem elég fontos a net, nem csak a Netflix meg a HBO Go miatt, hanem a munkámhoz is kell, de nem jutottam el idáig. Konkrétan belémfagyott a szó, annyira meglepett, amit ekkor hallottam:

- Ha megfelel, erre a számra tudok adni korlátlan mobilnetet a következő 72 órára, hogy ne maradjanak szolgáltatás nélkül a javítás idejére sem.

Ööööö, ilyet lehet? És lehet! Elköszöntem, letettem a telefont és még vissza se értem a laptophoz, amikor jött az SMS:

Hogy konkrétan ki is az a kiemelt ügyfél, nem igazán tudom. Ez a 30-as telefonszám két évtizede az enyém, de jelenleg egy céges flotta részeként használom, bár én fizetem a számlát. De nem is ez a lényeg, nem is ezért írtam meg ezt a kis sztorit. Azon lelkesültem fel, hogy ez az egész mennyire huszonegyedik századi dolog már?

Ilyen szintű ügyfélkezelési rugalmasságot utoljára a Netflixnél tapasztaltam. Náluk egyáltalán nem gond, ha néha nem tudják levonni a nekik megadott kártyánkról a havidíjat, mert lejár a kártya vagy nullára futunk az egyenleggel. Sebaj, ilyenkor azonnal blokkolják a hozzáférésünket és küldenek egy emailt, hogy amíg nem fizetek, nincs szolgáltatás. És amikor megint kerül pénz erre a kártyára, valahogy magától meg szokott történni a tranzakció és már jön is a következő mail, hogy nézhetem tovább, amit akarok. És tényleg. Nem kell űrlap, anyja neve, három példányban, felszólítás, pecsét helye, csak simán, gördülékenyen, online megtörténnek a dolgok.

Csodálatos, hogy ugyanerre képes egy magyar szolgáltató is! OK, kábelen most nincs net, istenem, hát műszaki hiba bármikor történhet, de sebaj: akkor adunk addig netet mobilon és nem kell hozzá űrlap, anyja neve, három példányban, pecsét helye. Pár kattintás a központban, egy értesítő SMS és kész, az élet mehet tovább. Ugye, milyen csodálatos dolog is tud lenni ez a modern online világ néha?

További cikkek a témában:

Létrehozták az első programozható kvantumhálózatot, a következő lépés már a kvantuminternet A kvantumvilág különös szabályainak alkalmazásával osztottak meg információt egy köztes csomóponton keresztül, vagyis már nem csak közvetlen kvantumösszefonódással, hanem valódi hálózaton keresztül is működik a rendszer.
A világ legnyugodtabb helyét nem a térképen kell keresnünk Egy egészen apró tárgy segítheti a fizikusokat az univerzum legfinomabb erőinek megismerésénél.
Kínában már kapható az első otthoni, 2 qubites kvantum számítógép A SpinQ Gemini lehet a világ első kereskedelmi forgalomban kapható kvantum számítógépe. A gép két qubitet tartalmaz, működése pedig a nukleáris mágneses rezonancián (NMR) alapul.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.