Megérkezett a Tesla harmadik "mesterterve", de nem győzte meg a befektetőket

2023 / 03 / 03 / Pőcze Balázs
Megérkezett a Tesla harmadik
A Tesla szakemberei háromórás prezentációt tartottak a vállalat terveiről, amelyek között nem esett szó igazán nagy újdonságokról, sőt, egyetlen új autóról sem.

Amint az Ars Technica cikke felidézi, korábban 2006-ban, majd tíz évvel később, 2016-ban döntött úgy Elon Musk, hogy megosztja egy blogposztban a Teslával kapcsolatos legfontosabb elképzeléseit a közvéleménnyel. Az első "mesterterv" azóta gyakorlatilag teljesült, hiszen a summázása a dokumentumnak mindössze ennyi volt: "építünk egy sportkocsit; a befolyó pénzből építünk egy megfizethető autót; az abból befolyó pénzből egy még inkább megfizethető autót; mindeközben károsanyag-kibocsátás nélküli áramfejlesztési opciót biztosítunk".

A Roadster, a Model S, a Model 3 és a Powerwall mind azt bizonyították, hogy komolyan kell venni Musk vízióját.

A 2016-os tervek már nem teljesen jöttek be. "Lélegzetelállító napelem-tetőkről", minden nagy szegmensben kínált Teslákról, az emberinél tízszer biztonságosabb önvezetésről, vagy az épp nem használt, ezért robottaxiként pénzt termelő autókról egyelőre nem beszélhetünk. A vállalatnál mintha tanultak volna ebből, ezért a szerdai háromórás prezentáció egy apró betűkkel írt, körülbelül tizenöt soros jogi szöveggel indult; Musknak épp most zárult felmentéssel egy pere, amelyben azt próbálták rábizonyítani, hogy kárt okoz a befektetőinek a felelőtlen ígérgetéssel. A harmadik mesterterv bemutatása során azt mondták, hogy 2030-ra megtizenötszörözik a gyártásukat, évi 1,3 millióról húszmillió autóra; kevesebb alkatrésszel fognak dolgozni; saját maguk fogják feldolgozni az akkumulátorokhoz szükséges lítiumot; felhagynak egyes ritka ásványok felhasználásával; nyitnak egy új gyárat Mexikóban; illetve, a kormányzati nyomásnak engedve, más márkák tulajdonosainak is hozzáférhetővé teszik Supercharger nevű gyorstöltőiket. Új vagy megújuló Tesla modellekről egyáltalán nem esett szó.

A korábbiaknál visszafogottabb ígéretek hatására a Tesla részvényei hat százalékot veszítettek az értékükből, ám később elkezdtek visszakapaszkodni a korábbi szint irányába.

(Borítókép: Anatoli Nicolae/Unsplash)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Azt hihetnénk, hogy az önegyensúlyozó járművek olyan technológia, amelytől még távol vagyunk. Pedig ilyen járműveket már a huszadik század elején is fejlesztettek méghozzá sikerrel – akár olyan hatalmas tömegű eszközöket is “félkerékre” pakoltak, mint a vonat. Ám ha így tombolt a giroszkóp-őrület, hova tűntek ezek a járművek?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.