Az Ericsson ConsumerLab 26 országból több mint 1,3 milliárd mobiltelefon-felhasználó, köztük 220 millió 5G-t használó mobilozó szokásait térképezte fel az eddigi legnagyobb 5G felhasználói felmérésben. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte. Az 5G-re váltó felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videojátékokkal és kiterjesztett valósággal, és kevesebbszer veszik igénybe otthonukban és máshol a wifit. Sokan ugyanakkor elégedetlenek a rendelkezésre álló alkalmazásokkal, amelyek szerintük nem használják ki eléggé az 5G nyújtotta lehetőségeket, és fontosabbnak tartják a beltéri lefedettséget még a letöltési sebességnél is.
Az 5G felhasználók az alábbi tevékenységekre fordítottak több időt 4G-s társaikhoz képest (hetente):
• 2 órával többet felhőből streamelt játékokkal;
• 1 óra 16 perccel többet zenestreameléssel;
• 1 óra 11 perccel többet nagyfelbontású videók streamelésére;
• 1 óra 11 perccel többet virtuális valóság (VR) tartalom fogyasztásával;
• 1 órával többet élő közvetítésekkel;
• 1 órával többet 360 fokos HD videókkal;
• 1 órával többet kiterjesztett valóság (AR) tartalom fogyasztásával.
Az 5G felhasználók elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Ezenfelül 20-30 százalékkal többet is fizetnének olyan 5G előfizetésekért, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is benne vannak.
A világjárvány miatti korlátozások nagy szerepet játszottak abban, hogy az 5G korai felhasználóinak nagy része főként beltéren használta a technológiát. A beltéri lefedettség fontos az embereknek, ötből egy 5G mobilfelhasználó arról számolt be, hogy az 5G kapcsolat nyújtotta előnyök miatt kevesebbszer csatlakozik a wifire, mint korábban. A felhasználók kétszer fontosabbnak jelölték meg a beltéri lefedettséget, mint a sebességet vagy az akkumulátor élettartamát.
A kutatás öt ajánlást is tesz a szolgáltatók számára, melyek mentén haladva rövid és hosszútávon is jobban kielégíthetik a felhasználói igényeket:
• az 5G-vel kapcsolatos ismeretek bővítése és az 5G használat előnyeinek megismertetése;
• a bel- és kültéri 5G lefedettség egyenletes minőségének biztosítása;
• az új 5G szolgáltatások hálózati követelményeihez való alkalmazkodás;
• a felhasználók igényeire válaszoló új 5G használati módok bevezetése;
• a már meglévő és a jövőben megvalósuló használati módok elérhetőségének bővítése partnerek révén.