Magyarországon is jól ismert kiadványok, a The New York Times, a The Washington Post, a CNN és a Mashable egy-egy újságíróját is felfüggesztette az idén magánkézbe került Twitter - számolt be a The Verge. Figyelmeztetést egyik szerkesztőség vagy újságíró sem kapott, de úgy tűnik, hogy azzal vétettek a platform szabályai ellen, hogy linkeket osztottak meg egy olyan weboldalra, amely Elon Musk magánrepülőgépének a földrajzi helyzetét mutatja. A Twitteren tegnap óta kifejezetten tilos ilyen, valós idejű információkat megosztani, vagy azokra mutató hivatkozásokat elhelyezni. A letiltott újságírók közül többen ismert kritikusai az üzletembernek.
"Kiposztolták a valós idejű helyzetemet, gyakorlatilag merénylet-koordinátákat"
- fogalmazott Musk, aki azt állítja, hogy egy "őrült kukkoló" mászott az egyik gyerekét szállító autó motorháztetejére, bár az egyelőre nem világos, hogy ez hogyan függ össze a repülőgépe útvonalával. A Twitteren más olyan fiókokat is bezártak, amelyek repülőgépek közlekedését követik, miközben ezek szabadon elérhető, nyilvános információk. Musk szavazást indított arról, hogy mikor engedje vissza a szabályok ellen vétő újságírókat, cikkünk írásakor az "azonnal" vezet.
Emellett a sokak által Twitter-alternatívaként kezelt Mastodonra mutató linkek sem működnek az oldalon. Nem világos, hogy a fenti esetekkel összefüggésben, vagy üzleti aggodalmak miatt döntöttek így a platformnál. Az viszont biztosnak tűnik, hogy az amúgy is elfoglalt Elon Musknak igen sok idejét veszik el moderációs kérdések, amelyek gyakorlatilag minden hasonló szolgáltatásnak az Achilles-sarkát jelentik, a Facebooktól a TikTokon át a YouTube-ig. Az, hogy a Tesla, a SpaceX, a NeuraLink és a StarLink közel sem triviális műszaki kihívásai mellett arról kell döntenie Musknak, hogy Ye, azaz Kanye West való-e a Twitterre, vagy a sok szélsőséges közül miért pont Alex Jones-t tiltsák ki, felveti a kérdést, hogy vajon a férfi következő vállalkozása a huszonnégy órás napokat nyújtja-e hosszabbra, illetve, hogy a Twittert övező botrányok vajon mikor kezdenek kárt okozni a többi vállalkozásánál.
(Borítókép: STR/NurPhoto via Getty Images)