Mesterséges intelligencia által létrehozott Scarlett Johansson szerepelt egy reklámban, a színésznő bírósághoz fordult

2023 / 11 / 02 / Bodnár Barna
Mesterséges intelligencia által létrehozott Scarlett Johansson szerepelt egy reklámban, a színésznő bírósághoz fordult
A mesterséges intelligencia-alkalmazást hirdető internetes reklámban a színésznőre hasonlító, MI által generált képeket, illetve Johanssonéhoz megtévesztésig hasonló hangot használtak fel. A színésznő ügyvédje azt mondta, jogi lépéseket tesznek az ügyben.

Scarlett Johansson látszólag egy 22 másodperces reklámban szerepelt, amelyet az X-en tett közzé a Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar nevű mesterséges intelligenciát használó képgeneráló alkalmazás oldala. A hirdetést – amihez Johansson hivatalosan sosem adta az arcát és a hangját – október 28-án fedezték fel, azóta azonban eltávolították a felületről.

A reklám egy régebbi videóval kezdődik, amelyben Johansson a "Fekete Özvegy" című filmjének kulisszái mögött látható, és azt mondja: "Mizu srácok? Scarlett vagyok, és szeretném, ha velem jönnétek...". Ezután egy grafikai megoldással eltakarják a száját, a képernyőn pedig mesterséges intelligencia által generált fotók jelennek meg, amelyek hasonlítanak a színésznőre. Ekkor egy Johanssont utánzó hamis hang folytatja a beszédet, és a mesterséges intelligencia alkalmazást reklámozza. "Nem csak avatarokat,de képeket is készíthetsz szöveggel, sőt, akár mesterséges intelligencia-videókat is. Szerintem ezt nem szabad kihagynod" - mondja a Scarlett Johanssont imitáló hang.

A hirdetés legalján egy apró betűs részt is helyet kapott, amely szerint a Lisa AI által készített tartalomnak nincs köze az adott személyhez (esetünkben Johanssonhoz). A Convert Software által kifejlesztett Lisa AI-nek több alkalmazása is elérhető az App Store-ban és a Google Play-ben is.

Nem ez az első, hogy egy színész összetűzésbe kerül az MI által alkotott képmásával, október elején Tom Hanks arcával és hangjával reklámoztak egy fogászati szolgáltatást, mégpedig az ő beleegyezése nélkül.

Mesterséges intelligencia által létrehozott Tom Hanks szerepel egy reklámban a színész beleegyezése nélkül "VIGYÁZAT!!! Van egy videó, ami valami fogászati szolgáltatást reklámoz, amiben az én mesterséges intelligencia által generált verziómat használják. Semmi közöm hozzá." - írta Hanks az Instagramon.

Az USA számos tagállama, köztük Kalifornia, szigorú adatvédelmi törvényeket alkalmaz, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy polgári jogi pert indíthassanak nevük, hangjuk, aláírásuk, fényképük vagy képmásuk reklám- vagy promóciós célokra történő jogosulatlan felhasználása esetén. Színészek és más híres személyek esetében a hosszadalmas bírósági csatározások helyett ezek a perek gyakran a jogsértés megszüntetésére való felszólítással fejeződnek be.

Scarlett Johansson ügyvédje, Kevin Yorn azt nyilatkozta, hogy semmi esetre sem veszik félvállalról a jelenlegihez hasonló eseteket, ezért most is jogi minőségében kezelik a helyzetet.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre könnyebben, bárki számára elérhetővé válik, valószínűleg a jövőben sem lesz hiány hasonló esetekben. Ez persze nem csak a színésztársadalmat érinti érzékenyen, a zenészek és előadók körében is nagy fejtörést okoz a hangklónozás, jó példa erre az áprilisban, SoundCloudon felűnő hamis Drake dal, vagy az az X-en közzétett videó, amelyben a 2003-ban elhunyt Johnny Cash egy Taylor Swift számot énekel.

(Borítókép: Getty Images/Taylor Hill)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.