Az elmúlt egy évben többször számoltunk be arról, hogy szinte a teljes autóipar a kijózanodási fázisban van, már ami az elektromos járművek értékesítésének a kilátásait illeti. A folyamatos árcsökkentések és akciók mellett a Tesla a száznegyvenezer munkavállalójának a tíz százalékát is szélnek kellett, hogy eressze; egy ponton úgy tűnt, hogy a teljes, a töltőhálózatukért felelős csapat is a leépítések áldozata lesz.
Mindeközben Elon Musk egy bíróságon küzdött azért, hogy több mint ötvenmilliárd dolláros fizetést kapjon.
2018-ban a cég részvényesei egy olyan csomagot szavaztak meg a milliárdosnak, amely összesen ötvenötmilliárd dollárral jutalmazta volna például azt is, ha a cég értéke eléri a hatszázötven milliárd dollárt. Amint arról a The Verge januárban beszámolt, ezt végül semmisnek nyilvánította a bíróság, miután egy részvényes pert indított, arra hivatkozva, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a folyamatról és a vállalat vezetéséről. A bíró ugyan úgy látta, hogy a csomag valóban motiválta Muskot, indokolt is volt a nagy kompenzáció a cég sikere érdekében, ám ez "nem ok arra, hogy megkapja a szabad piacok történetének legnagyobb fizetését". Musk ezután azzal fenyegetőzött, hogy a mesterséges intelligenciával kapcsolatos projektjeit máshol valósítja meg, ha nem lesz nagyobb a részesedése a cégben. Úgy tűnik, a taktika bevált: a részvényesek most hozzájárultak a mostmár csak negyvenötmilliárd dolláros csomaghoz, igaz, a nagybefektetők nem adták fel a harcukat ez ellen, és a bírósági ítélet is érvényben marad. A Tesla egészen Texas-ig fog költözni, hogy ne a korábbi székhelyén illetékes bíróság döntsön az ügyben.
Mielőtt azt gondolnánk, hogy Amerikában egy ekkora juttatás talán nem kiugróan magas, vegyük figyelembe, hogy az AP szerint ez egy nagyvállalati vezérigazgató éves fizetésének a kétezerhétszázszorosa, de még egy tízéves terv esetén is kétszázhetvenszerese. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója hatvanhárommillió dollárt keres évente, ami Musk csomagjának a hétszázada. A GM, a Stellantis és a Ford vezetői évi húsz-harmincmillió dollárt keresnek, amit az autóipari sztrájkok tükrében még így is vannak, akik felháborítónak tartanak.
(Borítókép: Apu Gomes/Getty Images)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR