Négy órán át oltották a Teslát, aminek a hátsó ülésén két ember lelte halálát. Musk szerint nem az Autopilot a felelős

2021 / 04 / 22 / Pőcze Balázs
Négy órán át oltották a Teslát, aminek a hátsó ülésén két ember lelte halálát. Musk szerint nem az Autopilot a felelős
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatot indított egy baleset miatt, amelynek során fának csapódott egy Tesla, úgy, hogy senki sem ült a vezetőülésben. Elon Musk azt állítja, hogy az Autopilot nem volt aktív a baleset idején.

Az első beszámolók szerint az autó nagy sebességgel haladt, és nem tudott bevenni egy kanyart, ezért letért az útról. Egy ötvenkilenc és egy hatvankilenc éves férfi vesztette az életét a roncsban. A texasi tűzoltók a The Verge híre szerint harmincezer gallon, vagyis több mint százezer liter vizet kellett, hogy felhasználjanak az oltáshoz, mert a 2019-es Model S akkumulátora újra és újra fellángolt. A szakemberek az autógyártó segítségét kérték, hogy hogyan tudják a leghatékonyabban eloltani a tüzet - azt nem tudni, hogy kaptak-e választ.

"Majdnem 99,9%-ban biztosak vagyunk abban, hogy senki nem ült a kormány mögött"

- nyilatkozta a The Wall Street Journalnek Mark Herman a helyi, Harris megyei rendőrségtől. A The New York Times-nak azt mondta, az áldozatok feleségei percekkel a balesett előtt azt hallották, hogy a férfiak az Autopilotról beszélgetnek. A The Verge szerint huszonhárom olyan baleset után vizsgálódik az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság, amelyben érintett lehet az "önvezetőként" is márkázott, de valójában csak a sofőrt támogató rendszer, de ez az első, ahol nem volt senki a vezetőülésben.

Elon Musk vitatja az értesüléseket

A Tesla "technokirálya" azt írta Twitteren, hogy a naplófájljaik szerint az Autopilot nem volt engedélyezve a baleset alatt, illetve a tulajdonos nem vásárolta meg a "full self-driving", vagyis "teljesen önvezető", de az autógyártó szerint szintén emberi felügyeletet igénylő csomagot. Ahogy korábban a Rakétán is írtunk róla, ez a rendszer a közúti forgalomban egyáltalán nem tűnik megbízhatónak. Az Ars Technica arról számolt be, hogy Musk azzal is védekezett, hogy az Autopilot nem aktiválható olyan utakon, ahol nincsenek felfestve sávok, és ilyen a baleset helyszíne is. Ezzel szemben a cikk szerint egy Tesla tulajdonos egy videóval bizonyította ennek az ellenkezőjét.

Akármi is legyen a hatósági vizsgálat eredménye, biztosnak tűnik, hogy az autógyártóknak egyre egyértelműbben kell majd közölniük a vásárlóikkal, hogy a vezetéstámogató rendszereik mire képesek és mire nem.

(Borítókép: JP Valery/Unsplash)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.