Az első beszámolók szerint az autó nagy sebességgel haladt, és nem tudott bevenni egy kanyart, ezért letért az útról. Egy ötvenkilenc és egy hatvankilenc éves férfi vesztette az életét a roncsban. A texasi tűzoltók a The Verge híre szerint harmincezer gallon, vagyis több mint százezer liter vizet kellett, hogy felhasználjanak az oltáshoz, mert a 2019-es Model S akkumulátora újra és újra fellángolt. A szakemberek az autógyártó segítségét kérték, hogy hogyan tudják a leghatékonyabban eloltani a tüzet - azt nem tudni, hogy kaptak-e választ.
"Majdnem 99,9%-ban biztosak vagyunk abban, hogy senki nem ült a kormány mögött"
- nyilatkozta a The Wall Street Journalnek Mark Herman a helyi, Harris megyei rendőrségtől. A The New York Times-nak azt mondta, az áldozatok feleségei percekkel a balesett előtt azt hallották, hogy a férfiak az Autopilotról beszélgetnek. A The Verge szerint huszonhárom olyan baleset után vizsgálódik az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság, amelyben érintett lehet az "önvezetőként" is márkázott, de valójában csak a sofőrt támogató rendszer, de ez az első, ahol nem volt senki a vezetőülésben.
Two men dead after fiery crash in Tesla Model S.
“ are 100-percent certain that no one was in the driver seat driving that vehicle at the time of impact,” Harris County Precinct 4 Constable Mark Herman said. “They are positive.” #KHOU11 https://t.co/q57qfIXT4f pic.twitter.com/eQMwpSMLt2— Matt Dougherty (@MattKHOU) April 18, 2021
A Tesla "technokirálya" azt írta Twitteren, hogy a naplófájljaik szerint az Autopilot nem volt engedélyezve a baleset alatt, illetve a tulajdonos nem vásárolta meg a "full self-driving", vagyis "teljesen önvezető", de az autógyártó szerint szintén emberi felügyeletet igénylő csomagot. Ahogy korábban a Rakétán is írtunk róla, ez a rendszer a közúti forgalomban egyáltalán nem tűnik megbízhatónak. Az Ars Technica arról számolt be, hogy Musk azzal is védekezett, hogy az Autopilot nem aktiválható olyan utakon, ahol nincsenek felfestve sávok, és ilyen a baleset helyszíne is. Ezzel szemben a cikk szerint egy Tesla tulajdonos egy videóval bizonyította ennek az ellenkezőjét.
Akármi is legyen a hatósági vizsgálat eredménye, biztosnak tűnik, hogy az autógyártóknak egyre egyértelműbben kell majd közölniük a vásárlóikkal, hogy a vezetéstámogató rendszereik mire képesek és mire nem.
(Borítókép: JP Valery/Unsplash)