Nem lesz sétagalopp: négylábú terepjárókat fog gyártani a Hyundai
2022 / 05 / 09 / Palotai Nándor
Nem lesz sétagalopp: négylábú terepjárókat fog gyártani a Hyundai
A vállalat ráadásul egy teljesen új, több mint 1300 négyzetméteres központot is épít, melyet kifejezetten a különös járművek kutatására és fejlesztésére hoznak létre.

A Rakétán egy korábbi cikkünkben már szót ejtettünk róla, hogy a Hyundai már évekkel ezelőtt komolyan elkezdett foglalkozni a négylábú autók gondolatával. Az autógyártó a cél érdekében egy fejlesztőcsapatot is összetoborzott, melynek feladata lényegében egy új járműkategória, az Ultimate Mobility Vehicles (amit magyarul talán Korlátlan Mobilitású Járműnek lehetne fordítani), rövidítve az UMV-k családjának megteremtése. Most a Hyundai még egy lépéssel tovább ment, ugyanis most már a New Horizons Studio névre keresztelt, futurisztikus járműkoncepciókkal foglalkozó részleg számára épül a Montana Állami Egyetem innovációs kampuszának területén egy új kutatóközpont – számolt be róla az Interesting Engineering. Az új komplexum körülbelül 1393 négyzetméteres lesz és ötven embernek fog munkát adni. A helyszínen a Hyundai olyan, különleges felépítésű járműveket fog tervezni, megépíteni és tesztelni, mint a robotlábakkal rendelkező terepjáró, az Elevate, vagy a kisebb, hasonló felépítésű, ember nélküli felfedezőjármű, a TIGER. A projektbe az autógyártó a napokban megjelent közleménye szerint 20 millió amerikai dollárt tervez befektetni az elkövetkezendő öt évben.

A Hyundai 2019-ben mutatta be az Elevate koncepcióját, mely egy olyan kétszemélyes, terepre szánt elektromos jármű, aminek mind a négy kereke egy-egy kinyújtható robotlábon helyezkedik el. Abban az esetben, ha már nem lehet tovább kerekeken gurulni, az Elevate képes átváltani járásra is. A jármű négyféle üzemmódban képes közlekedni a terepviszonyoknak megfelelően:

  • akadálymentes talajon kerekeken gurulva, passzív felfüggesztéssel

  • nehezebb terepen, kerekeken gurulva, aktív, a talaj egyenetlenségeire reagáló felfüggesztéssel

  • sziklás terepen pedig a lábait maga alatt mozgatva, emlősökhöz hasonlóan járva

  • vagy a lábait a hüllőkhöz hasonlóan oldalra helyezve tud közlekedni.

Az Elevate a tervek szerint 66 kWh teljesítményű akkumulátorral lesz felszerelve, a meghajtásról gondoskodó négy elektromotor pedig a lábak végére felszerelve, közvetlen hajtja a kerekeket. A járművet moduláris felépítésűre tervezik, az alvázra bármilyen felépítmény tervezhető, az adott feladatnak megfelelően. Az alapkoncepció két személyt tud elszállítani.

A négylábú terepjáró kistestvérét, a Transforming Intelligent Ground Excusrion Robot, azaz TIGER  névre hallgató, önjáró négykerekűt 2021-ben mutatta be a Hyundai. Az önjáró robotot elsősorban szállítmányozásra, felderítésre, illetve katasztrófavédelmi célokra szánnák. A nagyobb testvérével ellentétben a TIGER mér rendelkezik egy prototípussal. A Hyundai elsőként a TIGER-t szeretné tökéletesíteni, és csak aztán kezdenék el megépíteni az Elevate első prototípusát.

(Fotó: Hyundai)

A Citröen tervezett egy önjáró alvázat, ami bármivé át tud alakulni Motorizált hintó, önvezető edzőterem, guruló buszmegálló - a Citröen Skate tényleg szinte bármivé át tud alakulni.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.