Németországban is gyártják majd az olcsó, 9 millió forintos Teslát

2023 / 11 / 07 / Bodnár Barna
Németországban is gyártják majd az olcsó, 9 millió forintos Teslát
Elon Musk a múlt héten meglátogatta Berlin mellett levő Giga Berlin gyárat, ahol a Tesla vezérigazgatója bejelentette, hogy az üzem részt vesz majd az olcsónak számító, 25 ezer dolláros Tesla előállításában.

Az amerikai gyártó elektromos autói meglehetősen népszerűek az Egyesült Államokban, sőt nem csak ott, hiszen 2023 első negyedévében a Tesla Model Y lett a világ legkelendőbb autója az egész világon. Ennek ellenére Elon Musk jó ideje beszél arról, hogy tervezi egy olcsóbb Tesla készítését is, amelyet az Európában eladott elektromos autók átlagárának – ami jelenleg 65 ezer euró, vagyis körülbelül 25 millió forint - kevesebb, mint a feléért árulnak majd. Viszonyításképpen Kínában átlagosan most 31 ezer euróba, vagyis mintegy 12 millió forintba kerül egy elektromos jármű. Úgy tűnik, a Tesla nagy lépést tesz az olcsóbb autó gyártása felé, Elon Musk ugyanis november 3-án a Giga Berlin gyárban tett látogatásakor bejelentette, hogy megkezdik a 25 ezer dolláros Tesla gyártását, és ebből a német üzem is kiveszi majd a részét.

Ahhoz, hogy olcsóbban tudja értékesíteni az autóit, a Teslának csökkentenie kell a gyártási költségeit, a cég ennek érdekében állítólag a nagynyomású alumínium-öntéssel kísérletezik. Az olcsóbb modell bejelentése, illetve a Reuters szeptemberben közzétett információi ennek alapján pedig arra engednek következtetni, hogy a Tesla elérte ezt az áttörést a gyártási folyamatban, ami drámaian csökkentheti az autók előállításának költségeit. Az öntési technológia alkalmazásával - amely nagyvonalakban abból áll, hogy gyorsan és nagy nyomáson olvadt fémet préselnek egy zárt öntési formába – közel 400 egyedi alkatrészt tudnának megspórolni, amelyeket jelenleg hegesztéssel, ragasztással, szegecseléssel vagy csavarozással illesztenek össze.


Fotó: Tesla

A Tesla először 2019-ben nyújtott be szabadalmi kérelmet a nagyméretű alkatrészek nagynyomású öntésére. A gyártó azóta állítólag tökéletesítette az autók hátsó és az első részének öntését, most pedig azon dolgozik, hogy gyakorlatilag a járművek egész kaszniját egy darabban tudja kiönteni, ami eddig egyetlen más gyártónak sem sikerült.

A nagynyomású öntvények használatának egyik legnagyobb kihívása az olyan segédvázak tervezése, amelyek üregesek, de rendelkeznek az ütközések során fellépő erők elvezetéséhez szükséges belső bordákkal is. Bizonyos források szerint a brit, német, japán és amerikai szakemberek fejlesztései a 3D-nyomtatás és az ipari homok felhasználásával képesek megoldani az ehhez hasonló problémák egy részét.

Amennyiben a Teslának sikerül beveztni az új eljárást, a gyártási költségek akár 50 százalékkal is csökkenhetnek, ami óriási nyomást gyakorol majd minden más gyártóra, hogy reagáljon, különben képtelen lesz felvenni a versenyt az amerikai céggel. Ezzel kapcsolatban árulkodó jel lehet, hogy tavaly januárban a kínai Nio és XPeng autógyártók bejelentették, hogy átveszik az új eljárást, 2022 februárjában pedig a svéd Volvo közölte, hogy nagynyomású öntéssel tervezi formázni autóinak egyes alkatrészeit.

(Borítókép: Tesla)


Itt tart ma a szexipar, nézz körül a Vágyaim.hu-nál, milyenek 2024-ben az okos-szexeszközök!
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan tudják használni a szolgáltatást.
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ  Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben. Szenzitíven és nyitottan álltak a fiatalokhoz, kérdezték őket a digitális trendekről is: a TikTok az új YouTube, a Facebook régóta a boomereké, chatelni pedig már csak Instagramon szokás – beszámoló
A víz alatti biciklivel olyan gyorsan úszhatunk, mint a halak
A víz alatti biciklivel olyan gyorsan úszhatunk, mint a halak
A halaknak valóban nincs hasznára a bicikli, nekünk viszont igen – akár a víz alatt is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.