Nyilvánossá vált a magyar kormány által elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégia
2021 / 06 / 04 / Rácz Tamás
Nyilvánossá vált a magyar kormány által elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégia
Ez a 14 oldalas dokumentum ad keretet a hazai hidrogénalapú energetika és közlekedés fejlesztéséhez, valamint az ezekhez szükséges hidrogén minél zöldebb előállításának biztosításához.

A dokumentumban foglaltak szerint a magyar kormány elsődlegesen a hazai gazdaság CO2-emissziójának csökkentésére, a klímapolitikai célok elérésére szolgáló eszközként tekint a hidrogénalapú mobilitásra és a hidrogén, mint energiahordozó használatára. A stratégia szerint cél az alapanyagként ipari felhasználásra kerülő, jelenleg kizárólag "szürke", azaz metánból bontott hidrogén kiváltása is, tisztán megújuló energia felhasználásával gyártott "zöld", de legalábbis "karbonszegény", ipari melléktermékként keletkező vagy akár alacsony karbonlábnyomú, például Paksról származó energiával gyártott hidrogénnel.

Nagyon konkrét célok, tervek, projektek nem szerepelnek ebben az anyagban, viszont a stratégiai terv több olyan paramétert is meghatároz, amelyhez az állam és a gazdasági szereplők az elkövetkező években hozzámérhetik, megfelelő ütemben haladnak-e a dolgok hidrogénügyben. Ezek szerint az iparban 2030-ra évi minimum 95 ezer tonna CO2 emisszióját kell kiváltani a hidrogén adta lehetőségekkel, évi minimum 10 ezer tonna zöld hidrogént kell felhasználni a közlekedésben, a földgázhálózatban pedig legalább 2% mértékben kell a hidrogén bekeveréséről gondoskodnia a szolgáltatóknak.

A célok teljesítéséhez nyújtott állami forrásokat is számszerűsíti a stratégia. Eszerint a "Zöld Kamion Program" a teherforgalom zöldítéséért 35-40 milliárd, a "Zöld Busz Program Plusz" a helyi léptékű, szállítással összefüggő közszolgáltatások zöldítéséért 10-20, a "Hidrogénvölgyek kialakítása Magyarországon", a hidrogénértéklánc összefüggő hálózatának adott földrajzi régiókban való létrehozásának ösztönzéséért program 10-15, a "Hidrogén Highway Projekt" a karbonmentes hidrogénelőállítás, szállítás és energiatárolás megalapozásáért 20-30, a "Kék Hidrogén Projekt", amely az ipari hidrogénfelhasználás karbonlábnyomának csökkentését szolgálja, 20, a hidrogéngazdaság kiépítését szolgáló kutatás-fejlesztés és innováció pedig 10 milliárd forintos állami támogatást kap majd.

A "Magyarország Nemzeti Hidrogénstratégiája" címet viselő dokumentum a kormany.hu portálról tölthető le.

További cikkek a témában a Rakétán:

Ha egyelőre csak egy autóval és egy kúttal is, de Magyarország is belépett a hidrogénkorszakba Egyelőre csak egy zárt telephelyen belül, egy ideiglenes töltőállomáson lehet H2-t tankolni és magyar rendszámos hidrogénautó is csak egy van, de valami akkor is elkezdődött.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.