A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség

2021 / 05 / 21 / Rácz Tamás
A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség
Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

A biztonság kedvéért egy screenshotban elmentettük a tweetet, amelyben Herbert Diess, a Volkswagen Csoport ügyvezető igazgatója egészen konkrétan ezt írta: "A hidrogénautó bizonyítottan NEM megoldás a klímaváltozásra. A közlekedésben a villamosítás vált be. Az erről szóló színlelt vitákkal csak az időt pazaroljuk. Kérem, hallgassanak a tudományra!"


Herbert Diess tweetje szerint a hidrogénautózás nem válasz a klímaproblémára

Most nagyvonalúan emelkedjünk felül azon, hogy a közúti közlekedés villamosításába a hidrogénautók fejlesztése is beletartozik, hiszen a hidrogénnel hajtott autó is egy elektromos autó, amelyben a hajtómotor számára szükséges elektromos energiát egy hidrogéncella állítja elő. Nézzük inkább, mi győzte meg Diesst olyannyira abban a bizonyos cikkben, hogy ennyire markánsan kiállt a hidrogénautózással szemben.

A Handelsblatt rövid írása a Potsdami Klímahatás-kutató Intézet tanulmányának összefoglalása. A tanulmány szövege itt található. Az írás viszont nem a hidrogéncellás elektromos autókról szól, hanem arról, hogy az elektromos energiával előállított hidrogénből és CO2-ből előállított szintetikus üzemanyagok, e-fuelek gyártása és felhasználása milyen hatásokkal bírna a klímaváltozásra. Márpedig az e-fuelekkel hajtott autók nem hidrogénautók, hanem hagyományos belsőégésű motoros autók.

A hidrogénautó, az más. Üzemanyagcellás hidrogénautó a Toyota Mirai, a Hyundai Nexo, a Mercedes F-Cell modelljei és azok lesznek a BMW-nél és a Stellantisnál is fejlesztés alatt álló új hidrogéncellás modellek. Ezekkel a cégekkel mind szembe menne a Volkswagen a jövő autópályáján?

Hogy a hidrogéncellás autók mennyire lesznek zöldek, nagyban azon múlik majd, hogy maga az energiaipar miként oldja meg a megújuló energia eltárolását. Ha ugyanis a nagy nyomású hidrogén, mint átmeneti energiahordozó széles körben hozzáférhetővé válik, a könnyű, technikájukban kevesebb ipari nyersanyagot igénylő, gyorsan újratankolható hidrogéncellás autók komoly előnyre tesznek szert a nagy tömegű akkumulátort cipelő, szintén komoly infrastrukturális fejlesztéseket (gyorstöltő-hálózat) igénylő akkumulátoros elektromos kocsikkal szemben. Különösen igaz lesz ez a teherforgalom járművei esetében.

Herbert Diess twitteres kifakadása a hidrogénautók ellen egy egészen másról szóló tanulmányra hivatkozva tehát legalábbis csúsztatás. És ha ehhez még hozzátesszük azt is, hogy a VW-Csoporthoz tartozó márkák közül az Audi erősen benne volt egy mára már tudomásunk szerint becsődölt e-fuel projektben, a Porsche pedig a Siemensszel közösen jelenleg is dolgozik az e-fuelek fejlesztésén, végképp nehezen értjük a cég első emberének tweetjét. Most vajon majd az jön, hogy feltörték a fiókját?

További cikkek a Rakétán:

A Porsche és a Siemens szélenergiával gyárt szintetikus benzinpótlékot CO2-ből és vízből Először drága lesz, de utána már nem lesz olyan drága. A nagy kérdés viszont, hogy lesz-e rá szükség.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n Egy francia motorsport-csapat egy német járműfejlesztő vállalattal közösen építi a hidrogéncellás versenyautót.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.