A TechCrunch-on olvasható hír szerint a felelős a General Motorshoz tartozó Cruise volt - a vállalat tavaly év végén kapott engedélyt arra, hogy a kaliforniai nagyvárosban sofőrök nélküli robottaxi-flottát üzemeltessen, idén júniustól pedig már pénzt is kérhetnek a fuvarokért. A Google Waymója a szomszédos Arizona államban több mint három éve működteti hasonló szolgáltatását. A Cruise kaliforniai autói csak egy meghatározott idősávban, este tíz és reggel hat óra között közlekedhetnek, amikor kisebb a forgalom a városban, de úgy tűnik, így is tudnak fennakadást okozni. A keddi felfordulásra, melynek során a Gough és a Fulton utcák kereszteződésében találta magát nyolc autó, ezzel elzárva azt a forgalom elől, egy Reddit felhasználó figyelt fel. A fórumozók rögtön elkezdtek viccelődni azzal, hogy
"Szóval így kezdődik", "Valamit terveznek ellenünk" vagy "Szakszervezetet alakítanak".
A Cruise szóvivői ennél visszafogottabban fogalmaztak: "Volt egy problémánk, amelynek eredményeként csoportosultak a járműveink. A problémát megoldottuk, és utasokat nem érintett, de elnézést kérünk azoktól, akiknek kellemetlenséget okoztunk". Az említett megoldás helyszíni beszámolók szerint részben hús-vér sofőrökkel, részben távirányítással valósult meg. Az egész történet még mindig békésebbnek hangzik, mint amikor áprilisban egy rendőr felfigyelt arra, hogy az egyik Cruise autónak nem ég a fényszórója. Leintette, a kocsi megállt, a rendőr odalépett, ám amikor kinyitotta volna az ajtaját, az továbbhajtott, mielőtt újra félreállt volna. Az esetnek nem lettek jogi következményei, és azt sem tudjuk, hogy a kedd esti dugó miatt elmaradt utcaseprésért kell-e büntetést fizetnie a Cruise-nak. Egy hús-vér autósnak egy ilyen eset közel harmincezer forintnyi dollárjába került volna.
(Borítókép: Cruise)