Az eredetileg az Instagramra felkerült videó tanúsága szerint a járőrök azért állították félre a Chevrolet Boltot, mert annak nem égtek az első fényszórói. Az egyik rendőr először megpróbálta kinyitni a jármű ajtaját, viszont miután ez nem sikerült, visszasétált az járőrautóhoz. A Crusie robottaxija ekkor döntött úgy, hogy elindul, viszont nem jutott messzire, ugyanis a kereszteződés után ismét megállt, és kirakta a vészvillogót.
Welcome to the future. Cop pulls over driverless car (because no lights?) Then Cruise goes on the lamb. (via https://t.co/mtmsIeOAUP) pic.twitter.com/ecQ5xXuSnS
— Seth Weintraub (@llsethj) April 10, 2022
Aaron McLear, a Crusie szóvivője a The Verge-nek elmondta, hogy az autójuk nem próbált elmenekülni a rendőrség elől, csupán egy biztonságosabb helyet keresett a megálláshoz. A szóvivő hozzátette, hogy szorosan együttműködnek a hatóságokkal, és egy külön telefonvonalat is létesítettek a felmerülő problémák gyors kezelésére.
A General Motors leányvállalata 2017-ben kapta meg az engedélyt, hogy az autonóm járműveit közúti forgalomban is tesztelje San Franciscóban, 2020 vége óta pedig már arra sincs szükség, hogy az autóikba biztonsági sofőröket ültessenek. A vállalat február elején nyitotta meg a robottaxi-szolgáltatást a nagyközönség előtt, így a kaliforniai városban ők lettek az elsők, akik fizetős taxiszolgáltatásként is üzemeltetnek önvezető autókat. Az átalakított Chevy Boltok ugyanakkor egyelőre csak a város bizonyos részein közlekedhetnek, kizárólag este 10 és reggel 6 között.
San Francisco nem csak a Cruise járműveinek okoz komoly kihívást, tavaly októberben például arról érkeztek hírek, hogy az Alphabethez tartozó Waymo autói rendszeresen elakadnak a város egyik zsákutcájában, ami miatt az egyébként csendes kis utcában jelentősen megnőtt a gépkocsiforgalom. A Waymo egyébként alig két hete jelentette be, hogy Phoenix után San Franciscóban is elindítják a sofőr nélküli robottaxi-szolgáltatásukat, igaz, a Crusie-zal ellentétben ezt egyelőre csak a vállalat dolgozói vehetik igénybe.
A hatóságoknak nem csak ilyen ártalmatlan helyzetekben gyűlik meg a bajuk az önvezető technológiával. Ahogy korábban írtunk róla, a Tesla Autopilot névre keresztelt (a Crusie rendszerénél jóval alacsonyabb szintű) vezetéssegítő rendszere például rendszeresen figyelmen kívül hagyta az út mentén parkoló hatósági járműveket, ami több balesetet is okozott az elmúlt években. A Tesla ellen tavaly texasi rendőrök emiatt pert is indítottak, igaz, a gyártó idő közben azt közölte, hogy már kijavították a baleseteket okozó hibát.
A hasonló rendszerek bizonyos esetekben viszont kifejezetten jó szolgálatot is tudnak tenni a rend őreinek, tavaly szeptemberben egy Teslát például éppen a fejlett vezetéssegítő rendszerének köszönhetően sikerült megállítania a rendőrségnek, miután annak sofőrje vezetés közben elájult.
Helyesbítés: a cikk korábbi verziójában tévesen állítottuk, hogy a Crusie fizetős taxiszolgáltatsként üzemel, engedély hiányában egyelőre ingyen szállítják az utasokat.
(Fotó: Cruise)