Leintették a rendőrök a robotautót, de az inkább továbbhajtott

2022 / 04 / 11 / Bobák Áron
Leintették a rendőrök a robotautót, de az inkább továbbhajtott
A San Franciscó-i rendőrségnek a Cruise egyik vezető nélküli robottaxijával gyűlt meg a baja, de utólag kiderült, hogy az önvezető járműnek jó oka volt rá, hogy továbbhajtott.

Az eredetileg az Instagramra felkerült videó tanúsága szerint a járőrök azért állították félre a Chevrolet Boltot, mert annak nem égtek az első fényszórói. Az egyik rendőr először megpróbálta kinyitni a jármű ajtaját, viszont miután ez nem sikerült, visszasétált az járőrautóhoz. A Crusie robottaxija ekkor döntött úgy, hogy elindul, viszont nem jutott messzire, ugyanis a kereszteződés után ismét megállt, és kirakta a vészvillogót.

Aaron McLear, a Crusie szóvivője a The Verge-nek elmondta, hogy az autójuk nem próbált elmenekülni a rendőrség elől, csupán egy biztonságosabb helyet keresett a megálláshoz. A szóvivő hozzátette, hogy szorosan együttműködnek a hatóságokkal, és egy külön telefonvonalat is létesítettek a felmerülő problémák gyors kezelésére.

A General Motors leányvállalata 2017-ben kapta meg az engedélyt, hogy az autonóm járműveit közúti forgalomban is tesztelje San Franciscóban, 2020 vége óta pedig már arra sincs szükség, hogy az autóikba biztonsági sofőröket ültessenek. A vállalat február elején nyitotta meg a robottaxi-szolgáltatást a nagyközönség előtt, így a kaliforniai városban ők lettek az elsők, akik fizetős taxiszolgáltatásként is üzemeltetnek önvezető autókat. Az átalakított Chevy Boltok ugyanakkor egyelőre csak a város bizonyos részein közlekedhetnek, kizárólag este 10 és reggel 6 között.

San Francisco nem csak a Cruise járműveinek okoz komoly kihívást, tavaly októberben például arról érkeztek hírek, hogy az Alphabethez tartozó Waymo autói rendszeresen elakadnak a város egyik zsákutcájában, ami miatt az egyébként csendes kis utcában jelentősen megnőtt a gépkocsiforgalom. A Waymo egyébként alig két hete jelentette be, hogy Phoenix után San Franciscóban is elindítják a sofőr nélküli robottaxi-szolgáltatásukat, igaz, a Crusie-zal ellentétben ezt egyelőre csak a vállalat dolgozói vehetik igénybe.

A hatóságoknak nem csak ilyen ártalmatlan helyzetekben gyűlik meg a bajuk az önvezető technológiával. Ahogy korábban írtunk róla, a Tesla Autopilot névre keresztelt (a Crusie rendszerénél jóval alacsonyabb szintű) vezetéssegítő rendszere például rendszeresen figyelmen kívül hagyta az út mentén parkoló hatósági járműveket, ami több balesetet is okozott az elmúlt években. A Tesla ellen tavaly texasi rendőrök emiatt pert is indítottak, igaz, a gyártó idő közben azt közölte, hogy már kijavították a baleseteket okozó hibát.

A hasonló rendszerek bizonyos esetekben viszont kifejezetten jó szolgálatot is tudnak tenni a rend őreinek, tavaly szeptemberben egy Teslát például éppen a fejlett vezetéssegítő rendszerének köszönhetően sikerült megállítania a rendőrségnek, miután annak sofőrje vezetés közben elájult.

Helyesbítés: a cikk korábbi verziójában tévesen állítottuk, hogy a Crusie fizetős taxiszolgáltatsként üzemel, engedély hiányában egyelőre ingyen szállítják az utasokat.

(Fotó: Cruise)

Zöld utat kaptak a kormány nélküli autók az Egyesült Államokban A pedálok és a kormány megléte eddig alapvető volt egy autó esetében, azonban ezeket egy önvezető járműnél már nem tartják feltétlenül szükségesnek.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.