A Honda egészen különleges motorkerékpár fejlesztésébe kezdett a Honda Koraidon Projekt keretein belül: egy önegyensúlyozó, speciális külalakú gépet készítenek, amihez hasonló egészen biztosan nem lesz még egy a világon. A motort ugyanis az egyik Pokémon szereplőről, Koraidonról mintázzák, vagyis létrehozzák a valóságban is a képzeletbeli karakter száguldani képes verzióját. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a járművet egyedi kiegészítőkkel látják el, amelyek a játékbeli szörnyeteghez illő formát kölcsönöznek neki, kap például arcot, szemeket, lábakat, és ezek a kiegészítők mozognak is majd haladás közben, mintha a karakter valóban élne. A Koraidon a Pokémon univerzumában egy harcedzett, sárkányszerű lény, aminek kerekei is vannak - jobban mondva kerékként funkcionáló torokzacskója - így képes motorkerékpárhoz hasonló módon közlekedni és szállítani másokat.
A Honda járművének másik érdekessége az önegyensúlyozó funkció integrálása lesz, ami lehetővé teszi, hogy a motor-sárkány megálljon a saját “lábán”, anélkül, hogy felbillenne.
A technológiát a gyártó már évekkel ezelőtt, a 2017-es CES kiállításon bemutatta, most pedig hasznát veszik, hogy a Koraidont realisztikusabbá tegyék a segítségével. A Moto Riding Assistra keresztelt technológiához eredetileg az önegyensúlyozáson kívül az autonóm követő funkció is hozzátartozott, amely révén a motor önállóan gurult a tulajdonosa mögött, robotizált háziállatként kísérve őt. Ahogy a Honda a Moto Riding Assisttal kapcsolatban elmondta, az egyensúlyozást nem giroszkópokkal valósították meg, mivel azok túlságosan elnehezítették volna a járművet, hanem egy saját fejlesztésű megoldást használtak, amit korábban az UNI-CUB-hoz alakítottak ki.
A UNI-CUB egy különös személyi közlekedési eszköz, tulajdonképpen egy egykerekű ülés, ami körbehordozza az embereket, ezzel megspórolva a járással járó kényelmetlenségeket számukra. Mivel az eszköz nem elég nagy ahhoz, hogy például csomagokat is lehessen vele szállítani, emellett csak teljesen sima felületen tud haladni, és idősek számára nem feltétlenül nyújt biztos támasztékot, ezért valójában tényleg csak arra jó, hogy az emberek még ritkábban keljenek fel a székeikből, és még többet üljenek - nem csoda, hogy az eszköz megmaradt a koncepciófázisban, bár hozzá kell tenni, hogy a Honda rendszeresen bemutatja a UNI újabb és újabb változatait, amelyek már a mozgáskorlátozottak számára is használhatóak. Az önegyensúlyozó technológia megalkotásához hozzájárultak az Asimo robot fejlesztése során kikísérletezett megoldások is, amelyek egy része giroszkópos technikán alapult - a Honda nem részletezte, hogy a Koraidonhoz pontosan milyen elemeket emeltek át az Asimo projektből.
A Koraidon motort a Honda persze nem tömeggyártásra szánja, csak egy kiállítási modellt készítenek belőle, amit mindössze néhány napig, március 7-től 9-ig lehet megtekinteni a Honda Welcome Plaza Aoyama épületében. Önegyensúlyozó motorkerékpárokkal egyébként más gyártók is kísérleteznek, többek között a Yamaha a Motoroid 2-vel, vagy a Lit Motors a zárt utasterű, giroszkópos AEV-vel.
(Fotó: Honda)