Olyan motorkerékpárt épít a Honda, ami saját magát egyensúlyozza

2025 / 03 / 04 / Bobák Zsófia
Olyan motorkerékpárt épít a Honda, ami saját magát egyensúlyozza
A Honda Koraidont egy Pokémon szereplőről mintázzák.

A Honda egészen különleges motorkerékpár fejlesztésébe kezdett a Honda Koraidon Projekt keretein belül: egy önegyensúlyozó, speciális külalakú gépet készítenek, amihez hasonló egészen biztosan nem lesz még egy a világon. A motort ugyanis az egyik Pokémon szereplőről, Koraidonról mintázzák, vagyis létrehozzák a valóságban is a képzeletbeli karakter száguldani képes verzióját. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a járművet egyedi kiegészítőkkel látják el, amelyek a játékbeli szörnyeteghez illő formát kölcsönöznek neki, kap például arcot, szemeket, lábakat, és ezek a kiegészítők mozognak is majd haladás közben, mintha a karakter valóban élne. A Koraidon a Pokémon univerzumában egy harcedzett, sárkányszerű lény, aminek kerekei is vannak - jobban mondva kerékként funkcionáló torokzacskója - így képes motorkerékpárhoz hasonló módon közlekedni és szállítani másokat.

A Honda járművének másik érdekessége az önegyensúlyozó funkció integrálása lesz, ami lehetővé teszi, hogy a motor-sárkány megálljon a saját “lábán”, anélkül, hogy felbillenne.

A technológiát a gyártó már évekkel ezelőtt, a 2017-es CES kiállításon bemutatta, most pedig hasznát veszik, hogy a Koraidont realisztikusabbá tegyék a segítségével. A Moto Riding Assistra keresztelt technológiához eredetileg az önegyensúlyozáson kívül az autonóm követő funkció is hozzátartozott, amely révén a motor önállóan gurult a tulajdonosa mögött, robotizált háziállatként kísérve őt. Ahogy a Honda a Moto Riding Assisttal kapcsolatban elmondta, az egyensúlyozást nem giroszkópokkal valósították meg, mivel azok túlságosan elnehezítették volna a járművet, hanem egy saját fejlesztésű megoldást használtak, amit korábban az UNI-CUB-hoz alakítottak ki.

A UNI-CUB egy különös személyi közlekedési eszköz, tulajdonképpen egy egykerekű ülés, ami körbehordozza az embereket, ezzel megspórolva a járással járó kényelmetlenségeket számukra. Mivel az eszköz nem elég nagy ahhoz, hogy például csomagokat is lehessen vele szállítani, emellett csak teljesen sima felületen tud haladni, és idősek számára nem feltétlenül nyújt biztos támasztékot, ezért valójában tényleg csak arra jó, hogy az emberek még ritkábban keljenek fel a székeikből, és még többet üljenek - nem csoda, hogy az eszköz megmaradt a koncepciófázisban, bár hozzá kell tenni, hogy a Honda rendszeresen bemutatja a UNI újabb és újabb változatait, amelyek már a mozgáskorlátozottak számára is használhatóak. Az önegyensúlyozó technológia megalkotásához hozzájárultak az Asimo robot fejlesztése során kikísérletezett megoldások is, amelyek egy része giroszkópos technikán alapult - a Honda nem részletezte, hogy a Koraidonhoz pontosan milyen elemeket emeltek át az Asimo projektből.

A Koraidon motort a Honda persze nem tömeggyártásra szánja, csak egy kiállítási modellt készítenek belőle, amit mindössze néhány napig, március 7-től 9-ig lehet megtekinteni a Honda Welcome Plaza Aoyama épületében. Önegyensúlyozó motorkerékpárokkal egyébként más gyártók is kísérleteznek, többek között a Yamaha a Motoroid 2-vel, vagy a Lit Motors a zárt utasterű, giroszkópos AEV-vel.

(Fotó: Honda)

Az önvezető motorok fejlesztése is alakul, nem csak az önvezető autóké A hatvanas évek easyrideres ellenkultúrája számára a végtelen szabadságot testesítette meg a motoros cruisolás a végtelen utakon, de vannak olyanok is, akik kevésbé romantikus módon a városi dugókon próbálnak meg átvergődni nap mint nap munkába menet a vasparipa hátán. Alapvetően mindenkinek, de ez utóbbi csoportnak különösen hasznosak lehetnek a motorkerékpárok automatizálását célzó erőfeszítések. De vajon mi értelme egy teljesen önvezető motornak?


Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) által szervezett Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) sok évtizedes hagyománya mára széles körű népszerűséget ért el, és fontos kiindulási pont lehet a hazai és határon túli tehetségek számára a jövőbeli karrierjük felé vezető úton. A 2025-ös, 37. konferencia előtt az OTDK céljáról és működéséről Prof. Dr. Szendrő Péter örökös elnök úrral és dr. Cziráki Szabinával, az OTDT titkárával beszélgettünk.
Ezek a csúcsmodern hajtóművek kerülhetnek a 6. generációs amerikai vadászgépbe
Ezek a csúcsmodern hajtóművek kerülhetnek a 6. generációs amerikai vadászgépbe
Két versengő hajtóműterv is elfogadásra került.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.