Olyan robotot alkottak, ami UV-fénnyel fertőtleníti a kórházi szobákat 2020 / 03 / 23 / Bobák Áron

Többször láttuk már, hogy a koronavírus-járvány hogy hozza el a valóságba a sci-fik pozitív és negatív jóslatait, a lenti videóban a pozitívra láthatunk egy jó példát: a dán Blue Ocean Robotics önjáró robotja koncentrált ultraibolya-fényt bocsát ki, ami lebontja a baktériumok és vírusok DNS-ét, megakadályozva a további szaporodásukat. Az egyetlen hátrány, hogy mivel az alacsony hullámhosszú ibolyántúli sugárzás az emberi szervezetre is veszélyes, így a nagyjából húsz percig tartó tisztítási folyamat alatt senki sem tartózkodhat a helyiségben. A robot (és a videó) amúgy nem teljesen új, néhány éve már a piacon van, de az biztos, hogy a járványveszély miatt most az eddigieknél is sokkal inkább felértékelődik az ilyen és ehhez hasonló, kissé futurisztikus megoldások szerepe.
Itt a megoldás? – Egy új anyag megköti az üvegházhatású gázokat
A “Ketrecek ketrece” néven emlegetett anyag nem csak a CO2-t köti meg, de egy annál jóval potensebb üvegházhatású gázt is. A tudósok véleménye alapján rendkívül ígéretes felfedezésről van szó.