Oroszország azt teszteli, hogy a végítélet repülőjük közvetlen kommunikálhasson az atom-tengeralattjáróikkal

2022 / 11 / 25 / Felkai Ádám
Oroszország azt teszteli, hogy a végítélet repülőjük közvetlen kommunikálhasson az atom-tengeralattjáróikkal
A repülőgép akár az alámerült, nukleáris tölteteket szállító tengeralattjárókkal is képes lehet kommunikálni.

A „Repülő Kreml” egy átalakított Il–86-os, ami hasonló célokat szolgál, mint az USA Végítélet repülői – azaz hogy nukleáris és EMP csapások közepette is megőrizhesse a vezérkart, valamint fenntarthassa a kommunikációt a katonai egységekkel. Mint arról az Eurasian Times beszámol az állami orosz média nyomán, nemrég azt tesztelték, hogy a Vlagyimir Putyin védelméért felelős Iljusin Il–80 (NATO jelentési név: Maxdome) mennyire képes kommunikálni a nukleáris tölteteket szállító atom-tengeralattjárókkal akár több méter vastágságú vízrétegen keresztül. A RIA Novosztyi orosz állami hírügynökség szerint a repülő gond nélkül fenntartotta a kommunikációt a mélyen alámerült tengeralattjáróval.

A forrás azt is elárulta, hogy ultra-hosszú rádióhullámok biztosítják a kommunikációt a repülőgép és az elmerült tengeralattjáró között a tengeralattjáró által vontatott, kiterjesztett merülő kommunikációs antennán keresztül. Az ET megemlíti, hogy 2020-ban az orosz állami tulajdonú Ruselectronics holding arról számolt be, hogy egyik vállalata, az NPP Polet az Il–80 központ kommunikációs rendszereinek korszerűsítésén dolgozik, hogy növelje a stratégiai irányítás megbízhatóságát.

Az II–80 vagy tehát Maxdome nem egy mai darab (ahogy egyébként amerikai megfelelője sem), és először 1985-ben repült. A gépet a kereskedelmi gépnek szánt II–86-ból alakították át, és nyílt források szerint négy darab létezik belőle. A gépeket már 1987-ben leszállították, de ezek létéről a nyugati média csak 1992-ben értesült, mivel a feltételezések szerint a gép ekkor állt hivatalosan szolgálatba, és kezdett ténylegesen is repülni.

A kereskedelmi megfelelőjétől eltérően a Maxdome kabinján nincsenek ablakok, és még a pilótafülke ablakai is le vannak árnyékolva. A cél, hogy mind az utasokat, mind a gépet megvédjék egy nukleáris vagy EMP (elektromágneses impulzust használó, az elektronikát kiiktató) csapástól. Természetesen a gépet még felszerelték kommunikációs berendezésekkel, antennákkal, sőt a hajtóművekben még egy-egy villanygenerátor is akad.

Legutóbb a Maxdome áprilisban keltett feltűnést, amikor Moszkva környékén látták repülni. Ez az orosz vezetők akkori nyilatkozataival együtt már kelthette azt a látszatot, hogy Oroszország fontolóra veszi a nukleáris csapás lehetőségét. Mint az ET írja, a hivatalos magyarázat szerint ekkor repülési próbát tartottak a Győzelem napi parádéra – ez a díszrepülés végül elmaradt, hivatalosan az időjárási körülmények miatt, de mások biztonsági okokra gyanakodnak.

A RIA Novosztyi számolt be arról is, hogy a Voronyezsi Repülőgépgyártó Szövetség repülési összeszerelő üzemében már zajlik két kereskedelmi Il–96 gép átalakítása – az Il–96-400M két vadiúj végítélet gép lesz.

(Kép: Flickr/Paul Townley)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.