Phoenix és Vegas után már Pekingben is fizethetnek az utasok a sofőr nélküli taxiért

2021 / 12 / 22 / Bobák Áron
Phoenix és Vegas után már Pekingben is fizethetnek az utasok a sofőr nélküli taxiért
Bár önvezető autókat már a világ számos városában tesztelnek valódi utasokkal, bárki számára elérhető kereskedelmi robottaxi-szolgáltatást eddig csak két cég indított: a Waymo Phoenixben valamint a Lyft Las Vegasban.

A Waymo One kétévnyi tesztidőszak után 2020 októberében vált elérhetővé a nagyközönség számára, míg a Lyft szolgáltatása kisebb megszakításokkal már csaknem három éve üzemel, és bár sokáig úgy tűnt, hogy a harmadik város, ahol hasonló szolgáltatás indul, San Fracisco lesz, a Yahoo News beszámolója szerint Peking végül beelőzte a technológia fellegvárát.

A kínai fővárosban november végén egyszerre két cég is megkapta az engedélyt, hogy az önvezető autókból álló flottájukkal fizetős taxiszolgáltatást indítsanak: a keresőóriás Baidu mellett a cégből kivált fejlesztők által megalapított Pony AI is elindíthatja a saját szolgáltatását a pekingi magas szintű automatizált vezetési demonstrációs területen, ami mintegy 60 négyzetkilométert fed le.

20 hónap, 18 baleset: nyilvánossá tették a Waymo önvezető autóinak baleseti statisztikáit A Google robotautói tavaly és idén csaknem tízmillió kilométert vezettek le Phoenixben súlyos baleset nélkül.

A Waymo One-hoz képest a legnagyobb különbség az lesz, hogy míg az Alphabet leányvállalata már sofőr nélküli robottaxikat is üzemeltet egy ideje, addig a kínai hatóságok egyelőre megkövetelik, hogy az autók volánjánál üljön egy biztonsági sofőr, aki szükség esetén azonnal beavatkozhat. A másik különbség, hogy a Baidu és a Pony AI autói egyelőre nem mindenhol, csak néhány száz előre meghatározott ponton veszik fel és rakják ki az utasokat.

A Baidu jelenleg 67 önvezető autót üzemeltet Pekingben, amelyeket reggel 7 és este 10 között lehet majd megrendelni telefonos alkalmazáson keresztül. Bár arról egyelőre nincs hír, hogy maga az út mennyibe fog kerülni, de a várakozások szerint hasonló árkategóriában fog mozogni, mint a hagyományos taxikkal való utazás.

A Baidu sajtóközleménye alapján a cég arra számít, hogy az Apollo Go nevű szolgáltatásukat a jövőben dinamikusan tudják majd bővíteni mind az autók számában, mind a szolgáltatási területben. A cég tervei szerint 2025-re már 65 kínai városban lesz elérhető az Apollo Go, ez a szám pedig 2030-ra a százat is elérheti.

Jelen állás szerint egyébként a második olyan város, ahol az emberek valóban sofőr nélküli robottaxikkal utazhatnak Las Vegas lesz, ugyanis a Lyft és a Motional november elején bejelentették, hogy 2023-tól biztonsági sofőrök nélküli szolgáltatást indítanak a városban, amihez átalakított Hyundai Ioniq 5 autókat fognak használni.

(Borítókép: Baidu)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.