A zsámbéki Drivingcampben tartott sajtótájékoztatón Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy a cég európai leányvállalatai közül a Vodafone Magyarország volt az első, amely működésének energiaellátását 100%-ban megújuló energiaforrásokból fedezi. A vállalatcsoport fenntarthatósági kezdeményezése szerint 2030-ig globálisan nettó nullára csökkentik a cég karbonlábnyomát, 2040-ig pedig ezt a teljes beszállítói- és partnerhálózatra is kiterjesztik.
A Porsche Hungariától beszerzett plug-in hibridekkel ebbe az irányba tesznek egy újabb lépést: a vállalat négyszáz járműből álló gépjárműflottájából 106-ot cserélnek most hibrid Skodákra, a következő év elejéig pedig további 60 hibrid és tisztán elektromos autó érkezik a Vodafone flottájába.
Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese hozzátette, hogy a telekommunikációs vállalatnak nem ez az egyetlen kezdeményezése, az elmúlt időszakban többek között kivezették az irodáikból a műanyagot, és a papírhasználatot is jelentősen csökkentették. A Vodafone képviselője hozzátette, hogy a most épülő, új irodaházuk tervezésénél is elsőszámú szempont volt a fenntartható működtetés, ennek jegyében az irodaházban negyven elektromos töltőállomás is a munkatársak rendelkezésére fog állni.
Németh Balázs, a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója az eseményen elmondta, hogy az Octavia iV hatvan kilométert tud megtenni tisztán elektromosan egy töltéssel, a 13 wattos akkumulátort pedig 3,5-5 órába telik teljesen feltölteni attól függően, hogy hálózati töltőről vagy gyorstöltőről töltjük az autót. Németh hozzátette, hogy felmérések szerint a nagyvárosi autóhasználók 60%-a legfeljebb ötven kilométert tesz meg átlagosan naponta.
"A Volkswagen-csoport és így a Porsche Hungária is kulcsszerepet kíván játszani az elektromobilitáshoz kapcsolódó átalakulás előmozdításában, miközben autógyártóból vezető globális, szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá válunk" - mondta Horváth. A Volkswagen-csoport tavaly ősszel jelentette be, hogy a következő öt évben 73 milliárd eurót fognak az elektromos és hibrid hajtások, valamint digitális technológiák fejlesztésére fordítani.
(Fotó: Bobák Áron/Raketa.hu)