A budai rakpart a BKK forgalomszámlálási adatai szerint régóta a legnépszerűbb kerékpáros útvonal Budapesten, ahol augusztusban mintegy ötezer bicikista haladt el naponta. A rakpart kiépítettsége biciklis szempontból eléggé változó, míg a forgalomszámláló helyén, vagyis a Bem rakparton például részben kerékpárút, részben kerékpársáv áll a biciklisek rendelkezésére, az Erzsébet és a Rákóczi híd között a kerékpárosok a gyalogosokkal közös járdán osztoznak.
Ez a helyzet a Raoul Wallenberg rakparton, vagyis a budai rakpart Erzsébet híd és Szabadság híd közötti szakaszán rendszeresen okoz balesetveszélyes helyzeteket, hiszen a lámpaoszlopokkal is megtűzdelt, nem túl széles járdaszakaszon a gyalogosok és a kerékpárosok egy forgalmasabb napon már nehezen férnek el egymás mellett. Ezt sikerült kedd délután tetéznie az ide kipakolt több mint hatvan Lime elektromos rollernek, amik - ahogy az a fotóinkon is látható - csaknem a járda felét elfoglalták, nagyjából egy embernyi helyet hagyva a mindkét irányból érkező gyalogosoknak és biciklistáknak.
Ahogy a Lime térképén is látszik, a rollerhadsereg nem véletlenül kerülhetett ide, hiszen azok a tiltott zóna határán sorakoztak, ahol a rollereket már nem lehet leparkolni. Hogy hogyan kerülhetett egy helyre ennyi roller, azt nem tudjuk, de a kérdéseinket elküldtük a Lime-nak is, és amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
A mikromobilitás, különösen a mobilról rendelhető, és bárhol otthagyható elektromos rollerek visszatérő viták tárgyai a világ nagyvárosaiban, hiszen miközben kétségkívül kényelmes, hatékony és relatíve környezetbarát módjai a városi közlekedésnek, a rossz helyen hagyott rollerek jelentősen megnehezíthetik a közlekedők dolgát. Budapesten éppen emiatt néhány kerület be is tiltotta a Lime-rollereket, amikkel közlekedni bárhol lehet, a tiltott részeken viszont az alkalmazás nem engedi, hogy otthagyjuk őket.
A Magyarországon 2019 májusa óta elérhető mikromobilitási szolgáltató rollerei által előidézett helyzetet először az ötödik kerület elégelte meg, akik még az év júniusában begyűjtötték a szabalytalanul leparkolt rollereket, és azokat csak közigazgatási eljárás után adták vissza a tulajdonosnak. A Lime válaszul kivonult a kerületből, azóta pedig folyamatosan nőtt azoknak a budapesti területeknek a mérete, ahol nem hagyhatjuk ott a rollerünket. A Lime térképe alapján a rollereikkel jelenleg nem lehet parkolni az ötödik és a hatodik kerületben, valamint többek között az első, a harmadik, a hetedik, a tizenegyedik és a tizenharmadik kerület jelentős részén sem.
Ahogy korábban írtunk róla, az elektromos rollerrel való közlekedés a KRESZ szempontjából is megoldatlan probléma, bár a hírek szerint már nem kell sokat várni a hatósági szabályozásra.