Rollerhorror a budai rakparton

2021 / 09 / 07 / Bobák Áron
Rollerhorror a budai rakparton
A Szabadság híd és Erzsébet híd közötti Raoul Wallenberg rakparton több mint hatvan Lime roller sorakozott kedd délután, így nagyjából egy embernyi hely maradt a közlekedésre a gyalogosok és biciklisták által is használt, forgalmas járdaszakaszon.

A budai rakpart a BKK forgalomszámlálási adatai szerint régóta a legnépszerűbb kerékpáros útvonal Budapesten, ahol augusztusban mintegy ötezer bicikista haladt el naponta. A rakpart kiépítettsége biciklis szempontból eléggé változó, míg a forgalomszámláló helyén, vagyis a Bem rakparton például részben kerékpárút, részben kerékpársáv áll a biciklisek rendelkezésére, az Erzsébet és a Rákóczi híd között a kerékpárosok a gyalogosokkal közös járdán osztoznak.

Ez a helyzet a Raoul Wallenberg rakparton, vagyis a budai rakpart Erzsébet híd és Szabadság híd közötti szakaszán rendszeresen okoz balesetveszélyes helyzeteket, hiszen a lámpaoszlopokkal is megtűzdelt, nem túl széles járdaszakaszon a gyalogosok és a kerékpárosok egy forgalmasabb napon már nehezen férnek el egymás mellett. Ezt sikerült kedd délután tetéznie az ide kipakolt több mint hatvan Lime elektromos rollernek, amik - ahogy az a fotóinkon is látható - csaknem a járda felét elfoglalták, nagyjából egy embernyi helyet hagyva a mindkét irányból érkező gyalogosoknak és biciklistáknak.

Ahogy a Lime térképén is látszik, a rollerhadsereg nem véletlenül kerülhetett ide, hiszen azok a tiltott zóna határán sorakoztak, ahol a rollereket már nem lehet leparkolni. Hogy hogyan kerülhetett egy helyre ennyi roller, azt nem tudjuk, de a kérdéseinket elküldtük a Lime-nak is, és amint válaszolnak, frissítjük a cikket.

A mikromobilitás, különösen a mobilról rendelhető, és bárhol otthagyható elektromos rollerek visszatérő viták tárgyai a világ nagyvárosaiban, hiszen miközben kétségkívül kényelmes, hatékony és relatíve környezetbarát módjai a városi közlekedésnek, a rossz helyen hagyott rollerek jelentősen megnehezíthetik a közlekedők dolgát. Budapesten éppen emiatt néhány kerület be is tiltotta a Lime-rollereket, amikkel közlekedni bárhol lehet, a tiltott részeken viszont az alkalmazás nem engedi, hogy otthagyjuk őket.

A Magyarországon 2019 májusa óta elérhető mikromobilitási szolgáltató rollerei által előidézett helyzetet először az ötödik kerület elégelte meg, akik még az év júniusában begyűjtötték a szabalytalanul leparkolt rollereket, és azokat csak közigazgatási eljárás után adták vissza a tulajdonosnak. A Lime válaszul kivonult a kerületből, azóta pedig folyamatosan nőtt azoknak a budapesti területeknek a mérete, ahol nem hagyhatjuk ott a rollerünket. A Lime térképe alapján a rollereikkel jelenleg nem lehet parkolni az ötödik és a hatodik kerületben, valamint többek között az első, a harmadik, a hetedik, a tizenegyedik és a tizenharmadik kerület jelentős részén sem.

Ahogy korábban írtunk róla, az elektromos rollerrel való közlekedés a KRESZ szempontjából is megoldatlan probléma, bár a hírek szerint már nem kell sokat várni a hatósági szabályozásra.

További cikkek a témában:

Szinte lehetetlen elektromos rollerrel szabályosan közlekedni Budapesten Ha nincs bukósisakod, jogsid és kötelező biztosításod, elméletben több mint százezer forintra is büntethetnek. Ha van, akkor már csak az életedet kell kockáztatnod.

Mégsincs halálra ítélve a belvárosi bérrollerezés A járvány hatására a korábban életképtelennek tűnő szektor magához tért.

Jó reggelt, holnap van - és tech törvények kellenek, tegnapra Airbnb, deepfake, Lime... Lehetséges olyan gyorsan hozni törvényeket, amilyen gyorsan a technológia fejlődik?


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.