Az Axiom Space által szervezett misszió lesz az első az űrrepülés történetében, amikor az űrállomásra kizárólag civil űrhajósokból álló legénység érkezik. Bár privát asztornautákról van szó, a küldetés parancsnoka, Michael López-Alegría már komoly tapasztalatokkal rendelkezik az űrutazásban, hiszen a NASA asztronautájaként négyszer is megjárta a világűrt és 2006-tól több mint fél éven keresztül töltötte be az ISS parancsnoki tisztségét. Az Expedition 14 tagjaként az űrturizmus is ismerős lehet neki, hiszen a visszaindulása előtt még éppen összefuthatott Charles Simonyival, aki nagyjából két héttel López-Alegría visszatérése előtt érkezett meg az űrállomásra.
Az Ax-1 misszió három másik asztronautájának ez az első alkalom, hogy eljutnak a világűrbe: Larry Connor, Mark Pathy és Eytan Stribble a hírek szerint fejenként 55 millió dollárt fizettek az útért, amelynek keretében nyolc napot fognak eltölteni az űrállomás fedélzetén. Ottlétük alatt a misszió tagjai - a hivatásos asztonautákhoz hasonlóan - igyekeznek majd hasznossá tenni magukat, a tervek szerint mintegy százórányi kutatómunkát fognak elvégezni, amelynek során 25 különböző kísérletet végeznek el különböző szervezetek megbízásából. Ezek között többek között szerepel egy új légtisztító technológia tesztelése, rákkutatással kapcsolatos kísérlet, valamint egy olyan, önmagát összeszerelő technológia kipróbálása is, ami az űrben való építkezést teheti egyszerűbbé a jövőben.
Ahogy azt a SpaceX-től már megszokhattuk, a kilövés során minden az előre eltervezett forgatókönyv szerint zajlott: a Falcon-9 pontosan az előre kitűzött időpontban begyújtotta a hajtóműveit, négy perccel később pedig az első fokozatú gyorsítórakéta már le is vált, hogy megkezdje útját vissza a Földre. Ez egyébként szintén nagyon gördülékenyen ment, az ötödik küldetését teljesítő rakéta gond nélkül landolt az erre kifejlesztett vízi platformon. A kilövés az alábbi videón 3 óra 27 perckor kezdődik.
(Borítókép: Az Axiom Mission 1-hez előkészített Falcon-9 és Crew Dragon űrkapszula, mellette a NASA tesztelés alatt álló SLS rakétájával és az Orion űrkpaszulával, Fotó: Joel Kowsky/NASA via Getty Images)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR