Síneken is futó autóbusz-vonat hibridjáratot indítottak Japánban

2021 / 12 / 26 / Bobák Zsófia
Síneken is futó autóbusz-vonat hibridjáratot indítottak Japánban
Tizenöt másodperc alatt alakul autóbusz üzemmódból vonattá a jármű, a váltás alatt tradicionális japán dobzene szól a minibuszban.

A japán ACR (Asa Coast Railway) vasúttársaság szombaton elindította rendszeresen közlekedő busz-vonat járatát, amely képes busz üzemmódban és vonatsíneken is közeledni, mivel nem csak hagyományos gumikerekekkel, hanem sínekhez illő acélkerekekkel is rendelkezik. A kettős üzemmódnak köszönhetően azok a kis tengerparti falvak, amelyeknek lassan elöregedő lakossága számára időnként nehézséget okoz a települések közötti utazás az átszállások miatt, immár könnyebben megközelíthetővé válnak, de a cég vezérigazgatója szerint a vasutak iránt érdeklődők számára is újdonságot jelenthet és ezzel a helyi turistaforgalmat is növelheti a különleges járat.

A jármű az utakon akár 100 km/h sebességre is gyorsulhat, a síneken pedig 60 km/h-ával halad a japán déli régiójában található Sikoku sziget partmenti szakaszán, ahol az Awa-Kainan állomás és a Kannoura állomás közötti egyvágányú szakaszon működik vonatként a DMV (dual-mode vehicle). A jármű 21 utast tud egyszerre szállítani, akiknek rendhagyó élményben lehet részük, mikor a jármű kereket vált, a 15 másodpercig tartó folyamat alatt ugyanis a Kaifu középiskola művészeti csoportjának diákjai által előadott tradicionális dobzene felvételét játsszák le a minibuszon a Nippon tudósítása szerint. A jármű az erre kijelölt ponton csatlakozik a sínekre, ekkor egy gombnyomásra leengedi első két acélkerekét, ami körülbelül tizenöt centiméter magasságba emeli az első gumikerekeket, majd leereszkedik a hátsó két acélkerék is, míg a hátsó két gumikerék a talajon marad.

A vasúttársaság elnöke a Nipponnak elmondta: már több mint tíz éve várnak a busz-vonat járat indítására, amelyet végül karácsony első napján helyeztek üzembe, a járművekből rögtön egy teljes flottát indítottak, amelyek különböző színekben, piros, kék és zöld változatokban közlekednek majd a településeken, hogy az állomásokig, majd onnan a következő vonatállomásra szállítsák az utasaikat. Ahogy azt a járművekről beszámoló NHK World adásából is kiderül, hasonló kettős üzemmódú járműveket használtak már korábban is a világ különböző pontjain, de ezek főként szervizmunkákat ellátó egységek voltak, a mostani első eset, hogy rendszeresen, menetrendszerűen közlekedő kereskedelmi járatokat indítottak DMV-k alkalmazásával.

A speciális buszok legfőbb előnye, hogy könnyedén kikerülhetik a zsúfolt utak dugóit és földrengések esetén, amelyek Japánban elég gyakran előfordulnak, többféle alternatívát kínálnak az utasszállítás folytatására vészhelyzetben is - mondta el Izumi Kamon, Tokusima prefektúra kormányzója.

(Fotó: Asa Coast Railway)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.