A japán ACR (Asa Coast Railway) vasúttársaság szombaton elindította rendszeresen közlekedő busz-vonat járatát, amely képes busz üzemmódban és vonatsíneken is közeledni, mivel nem csak hagyományos gumikerekekkel, hanem sínekhez illő acélkerekekkel is rendelkezik. A kettős üzemmódnak köszönhetően azok a kis tengerparti falvak, amelyeknek lassan elöregedő lakossága számára időnként nehézséget okoz a települések közötti utazás az átszállások miatt, immár könnyebben megközelíthetővé válnak, de a cég vezérigazgatója szerint a vasutak iránt érdeklődők számára is újdonságot jelenthet és ezzel a helyi turistaforgalmat is növelheti a különleges járat.
A jármű az utakon akár 100 km/h sebességre is gyorsulhat, a síneken pedig 60 km/h-ával halad a japán déli régiójában található Sikoku sziget partmenti szakaszán, ahol az Awa-Kainan állomás és a Kannoura állomás közötti egyvágányú szakaszon működik vonatként a DMV (dual-mode vehicle). A jármű 21 utast tud egyszerre szállítani, akiknek rendhagyó élményben lehet részük, mikor a jármű kereket vált, a 15 másodpercig tartó folyamat alatt ugyanis a Kaifu középiskola művészeti csoportjának diákjai által előadott tradicionális dobzene felvételét játsszák le a minibuszon a Nippon tudósítása szerint. A jármű az erre kijelölt ponton csatlakozik a sínekre, ekkor egy gombnyomásra leengedi első két acélkerekét, ami körülbelül tizenöt centiméter magasságba emeli az első gumikerekeket, majd leereszkedik a hátsó két acélkerék is, míg a hátsó két gumikerék a talajon marad.
A vasúttársaság elnöke a Nipponnak elmondta: már több mint tíz éve várnak a busz-vonat járat indítására, amelyet végül karácsony első napján helyeztek üzembe, a járművekből rögtön egy teljes flottát indítottak, amelyek különböző színekben, piros, kék és zöld változatokban közlekednek majd a településeken, hogy az állomásokig, majd onnan a következő vonatállomásra szállítsák az utasaikat. Ahogy azt a járművekről beszámoló NHK World adásából is kiderül, hasonló kettős üzemmódú járműveket használtak már korábban is a világ különböző pontjain, de ezek főként szervizmunkákat ellátó egységek voltak, a mostani első eset, hogy rendszeresen, menetrendszerűen közlekedő kereskedelmi járatokat indítottak DMV-k alkalmazásával.
A speciális buszok legfőbb előnye, hogy könnyedén kikerülhetik a zsúfolt utak dugóit és földrengések esetén, amelyek Japánban elég gyakran előfordulnak, többféle alternatívát kínálnak az utasszállítás folytatására vészhelyzetben is - mondta el Izumi Kamon, Tokusima prefektúra kormányzója.
(Fotó: Asa Coast Railway)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR