Skypod robotok dolgoznak a Renault teljesen automatizált központjában

2024 / 06 / 07 / Bobák Zsófia
Skypod robotok dolgoznak a Renault teljesen automatizált központjában
A Renault az automatizálás mellett döntött és kétszáz robotot dolgoztat új központjában.

A Renault a mai napon mutatta be új logisztikai központját, ami a franciaországi Villeroy településen található és ahol automatizált módon, rengeteg robot segítségével zajlik a munka. A gyártó a feladatok elvégzésére egy francia vállalat, az Exotec Skypod elnevezésű rendszerét használja, ami a a munkafolyamatok jelentős részét megoldja állandó emberi irányítás nélkül: a rendszerhez futószalagokat tartalmazó munkaállomás, az árut pakoló robotok és tárolók is tartoznak, valamint a rendszer lelke, a Deepsky szoftver, ami irányítja, felügyeli és koordinálja a procedúrát. A moduláris rendszer telepítése az Exotec elmondása szerint csak néhány hónapot vesz igénybe és sokkal gyorsabbá teszi a munkavégzést, ezért a Renault például 25%-os növekedést vár a megrendelések kiszolgálásának terén az új központjában.

A cég adatai alapján a robotok alkalmazása 20 percre rövidíti le az eddig 2 óráig tartó folyamatot, ami alatt egy rendelést összeállítottak a telephelyen és óránként, csúcsidőben nagyjából 4000 rendelést tudnak teljesíteni, illetve összecsomagolni kiszállítás előtt, naponta pedig 40 ezret. A gépezetek egészen magasra is fel tudnak nyúlni a többemeletes tárolóknál, így a humán munkatársak helyett vehetik le az árut, ezzel is csökkentve a sérülések kockázatát.

Bár a robotizáció célja nyilvánvalóan a teljesítmény és ezáltal a profit növelése, de hasonlóan magas fokú automatizációt bevezető cégek rendszerint a dolgozók védelmét emelik ki a megoldás indoklásaként - az Amazon például a raktáraiban rendszeresen egyre több és több robotot alkalmaz, részben azért is, hogy csökkentse az igen magas munkahelyi baleseti rátát (2022-ben az összes raktári baleset 55%-át okozták a rándulások és húzódások, a többi 45%-ot esések, botlások és leeső tárgyak). A Jeff Bezos alapította vállalat mostanra odáig jutott az automatizációban, hogy a másfélmillió alkalmazott mellett feleannyi, 750 ezer robot dolgozik a központjaiban.

Az autóiparban szintén nagy hagyománya van a magas fokú automatizálásnak, és a Renault nem az egyetlen cég, amely a robotok mellett tette le a voksát, sőt, egyre több gyártónál állnak szolgálatba két lábon járó, emberszerű robotok is. Legutóbb a kínai Dongfeng Liuzhou Motor írt alá szerződést az UBTECH Walker S robotjának használatáról, aminek feladata a biztonsági övek, ajtók, fényszórók a karosszéria és belső tér ellenőrzése, valamint a logó felhelyezése és egyéb kisebb feladatok elvégzése lesz.

(Fotó: Renault)

A BMW után a Mercedes-Benz is megkezdi a humanoidok alkalmazását az autógyárakban Az autógyártás az egyik leginkább robotizált iparág: statisztikák szerint legalább egymillió robot dolgozik a különböző vállalatok gyáraiban és a számuk egyre növekszik. A két lábon járó, emberi formájú gépek alkalmazása újdonságot jelent ugyan, de úgy tűnik, több cég is bennük látja az automatizáció következő lépcsőfokát.


Mennyire boldog Magyarország az ágyban?
Töltsd ki az idén 18 éves Vágyaim.hu és a Pannon Egyetem (anonim) Nagy Hálószoba Kutatását, és derítsük ki, hogy állunk a szexhez 2025-ben, Magyarországon!
Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Két fiatal kutatónő példája bizonyítja, hogy az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) miként formálhatja a szakmai karriert és nyithat kapukat a nemzetközi sikerhez.
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Az Allee-ban már konkrétan leparkolt a jövő egy darabja, és még pózol is a kamerának.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.