Skypod robotok dolgoznak a Renault teljesen automatizált központjában

2024 / 06 / 07 / Bobák Zsófia
Skypod robotok dolgoznak a Renault teljesen automatizált központjában
A Renault az automatizálás mellett döntött és kétszáz robotot dolgoztat új központjában.

A Renault a mai napon mutatta be új logisztikai központját, ami a franciaországi Villeroy településen található és ahol automatizált módon, rengeteg robot segítségével zajlik a munka. A gyártó a feladatok elvégzésére egy francia vállalat, az Exotec Skypod elnevezésű rendszerét használja, ami a a munkafolyamatok jelentős részét megoldja állandó emberi irányítás nélkül: a rendszerhez futószalagokat tartalmazó munkaállomás, az árut pakoló robotok és tárolók is tartoznak, valamint a rendszer lelke, a Deepsky szoftver, ami irányítja, felügyeli és koordinálja a procedúrát. A moduláris rendszer telepítése az Exotec elmondása szerint csak néhány hónapot vesz igénybe és sokkal gyorsabbá teszi a munkavégzést, ezért a Renault például 25%-os növekedést vár a megrendelések kiszolgálásának terén az új központjában.

A cég adatai alapján a robotok alkalmazása 20 percre rövidíti le az eddig 2 óráig tartó folyamatot, ami alatt egy rendelést összeállítottak a telephelyen és óránként, csúcsidőben nagyjából 4000 rendelést tudnak teljesíteni, illetve összecsomagolni kiszállítás előtt, naponta pedig 40 ezret. A gépezetek egészen magasra is fel tudnak nyúlni a többemeletes tárolóknál, így a humán munkatársak helyett vehetik le az árut, ezzel is csökkentve a sérülések kockázatát.

Bár a robotizáció célja nyilvánvalóan a teljesítmény és ezáltal a profit növelése, de hasonlóan magas fokú automatizációt bevezető cégek rendszerint a dolgozók védelmét emelik ki a megoldás indoklásaként - az Amazon például a raktáraiban rendszeresen egyre több és több robotot alkalmaz, részben azért is, hogy csökkentse az igen magas munkahelyi baleseti rátát (2022-ben az összes raktári baleset 55%-át okozták a rándulások és húzódások, a többi 45%-ot esések, botlások és leeső tárgyak). A Jeff Bezos alapította vállalat mostanra odáig jutott az automatizációban, hogy a másfélmillió alkalmazott mellett feleannyi, 750 ezer robot dolgozik a központjaiban.

Az autóiparban szintén nagy hagyománya van a magas fokú automatizálásnak, és a Renault nem az egyetlen cég, amely a robotok mellett tette le a voksát, sőt, egyre több gyártónál állnak szolgálatba két lábon járó, emberszerű robotok is. Legutóbb a kínai Dongfeng Liuzhou Motor írt alá szerződést az UBTECH Walker S robotjának használatáról, aminek feladata a biztonsági övek, ajtók, fényszórók a karosszéria és belső tér ellenőrzése, valamint a logó felhelyezése és egyéb kisebb feladatok elvégzése lesz.

(Fotó: Renault)

A BMW után a Mercedes-Benz is megkezdi a humanoidok alkalmazását az autógyárakban Az autógyártás az egyik leginkább robotizált iparág: statisztikák szerint legalább egymillió robot dolgozik a különböző vállalatok gyáraiban és a számuk egyre növekszik. A két lábon járó, emberi formájú gépek alkalmazása újdonságot jelent ugyan, de úgy tűnik, több cég is bennük látja az automatizáció következő lépcsőfokát.


Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Olyan tömegmegfigyelést, mint a párizsi Olimpián, nem látott még Európa
Jogvédők szerint ez veszélyes, a technológiát szállító cég szerint viszont a módszereik merőben másak, mint amit Kínában vagy Katarban láthatunk.
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók, úgy érezhetik, mintha repülnénk egy új edzési módszerrel
A futók számára az ETH Zürich fejlesztett olyan berendezést, ami csökkenti a légellenállást. Az olimpiára készülők is kipróbálták.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.