Újra lehet közbringát bérelni Budapesten, ráadásul olcsóbban, mint eddig

2021 / 05 / 20 / Bobák Áron
Újra lehet közbringát bérelni Budapesten, ráadásul olcsóbban, mint eddig
A Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön indította újra a MOL Bubit, amit az elmúlt fél évben jelentősen átalakítottak mind a biciklik minőségét, mind a szolgáltatás árát illetően.

A megújult közbringarendszerben a felhasználók továbbra is 158 gyűjtőállomásán vehetik fel és adhatják le a bicikliket, amelyekből a rendszer újraindításakor 1200 áll majd rendelkezésre. Ez ugyan jóval kevesebb, mint amennyi kerékpárral a MOL Bubi a november végi leállításakor rendelkezett (2071 darab), de több, mint amennyivel a közbringarendszer hat és fél évvel ezelőtt indult (1100 darab).

A Csepel Zrt. által összeszerelt kerékpárok jelentősen megújultak, a legnagyobb különbség, hogy a szivacstömlős gumik helyett immár 26 colos, dupla falú fújt gumik vannak rajtuk, aminek köszönhetően a BKK szerint jelentősen javult a gördülési ellenállásuk. A kerékpárok újratervezésnél kiemelt szempont volt a súlycsökkentés, a könnyű, alumínium vázszerkezetre épülő bicikliken ennek érdekében már nincs fedélzeti számítógép, az elektronikus lakatot pedig úgynevezett okoslakatra cserélték. Ez vezérli a hátsó kerekek mechanikus zárását, a GPS helymeghatározást, a biciklik lezárását és kiadását, energiával pedig a kosár alján elhelyezett napelemes töltő látja el.

Az unisex kialakítású, férfiak és nők számára egyaránt használható biciklikben további újdonság a kormányba épített, az eddiginél hangosabb csengő, valamint a szintén a kormányon található mobiltartó, ami a BKK szerint 4,5 és 6 colos kijelzőméret közötti telefonok biztonságos tárolására alkalmas.

A MOL Bubi nem csak a biciklik szempontjából ment át komolyabb változáson, de a bérleti konstrukció is jóval kedvezőbb lett: a havi bérlet 500, az éves bérlet pedig 5000 forintba kerül, ezekben az esetekben pedig az első 30 perc használatért külön már nem kell fizetnünk. A korábbi díjstruktúrában túlhasználat esetén minden megkezdett, díjköteles 30 perces időszakért 500 Ft-ot kellett fizetni, ami 3 óra után 1000 Ft / félórára emelkedett, ezzel szemben az új MOL Bubinál a túlhasználatot perc alapon számlázzák, minden megkezdett percért további 20 forintot kell majd fizetni a bérlet árán felül. "Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen vannak azok, akik több mint fél órán át bicikliznek a MOL Bubival. Az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra" - írja erről a BKK honlapja.

A bicikliket emellett lehetőségünk van percalapon is használni, ebben az esetben 100 forint bankkártya-regisztrációs díj után már igénybe is vehetjük a szolgáltatást, amiért percenként 20 forintot kell fizetnünk. Bár egy regisztrációval továbbra is több, legfeljebb három biciklit lehet felvenni a gyűjtőállomásokon, de a visszaélések elkerülése érdekében a plusz kerékpárokra ezután már nem vonatkozik a bérletes kedvezmény, vagyis azok használatára a percalapú díjszabás vonatkozik, így érdemes minden biciklihez külön regisztrálni. A kerékpárokat 16 éves kor felett lehet használni, és az androidora valamint iOS-re letölthető mobilalkalmazás segítségével tudjuk kibérelni őket (a cikk írásakor ezek közül még csak az App Store-ból letölthető alkalmazás volt elérhető). Okostelefonra tehát mindenképpen szükségünk lesz a szolgáltatás igénybe vételéhez, személyes ügyintézésre viszont már nem.

(Fotó: BKK)

További cikkek a témában:

Nagy siker a nagykörúti kerékpársáv, kérdés, hogy marad-e A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint az ideiglenes kerékpársáv májusi kialakítása óta meghatszorozódott a Nagykörút kerékpáros forgalma, ami így a második legnépszerűbb kerékpáros útvonallá vált a városban. A BKK most kérdőívben kéri ki a budapestiek véleményét, hogy maradjon-e.

Legyártották a hárommilliomodik biciklit a magyar bringagyárban Nahát, eddig nem is tudtuk, hogy Magyarország e-bike-nagyhatalom!

Szinte lehetetlen elektromos rollerrel szabályosan közlekedni Budapesten Ha nincs bukósisakod, jogsid és kötelező biztosításod, elméletben több mint százezer forintra is büntethetnek. Ha van, akkor már csak az életedet kell kockáztatnod.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.