Sorra akadnak el az önvezető autók egy San Franciscó-i zsákutcában

2021 / 10 / 16 / Bobák Áron
Sorra akadnak el az önvezető autók egy San Franciscó-i zsákutcában
A négyes szintű önvezető autók nehezen birkóznak meg azzal a helyzettel, hogy a városban néhány utcából kitiltották az átmenő forgalmat.

A CBS San Franciscó-i csatornája, a KPIX készített helyszíni riportot a San Franciscó-i 15-ös sugárútról, ahol a zsákutca alaposan megvicceli a Waymo szenzorokkal és kamerákkal felszerelt önvezető Jaguar I-Pace-eit. A csatorna riportere több helybéli lakossal is beszélt, akik arról számoltak be, hogy az általában csendes utcát az utóbbi időben elárasztották az Alphabet leányvállalatának összezavarodott autói. Az egyik megszólaló azt mondta, hogy volt olyan nap, amikor ötven Waymo-autó is megfordult a lezárt utcában, ez pedig érthető módon eléggé zavarja a többségében otthonról dolgozó lakókat.

Ahogy korábban írtunk róla, a Waymo négyes szintű önvezetéssel ellátott autóit nem olyan nehéz összezavarni, Phoenixben például az egyik Chrysler Pacifica hosszú percekig álldogált egy kereszteződésben néhány bója miatt, és végül csak külső beavatkozás segítségével tudott továbbmenni. A túlzott óvatosságnak ugyanakkor megvannak az előnyei is, hiszen a Waymo autói meglehetősen biztonságosan vezetnek, Phoenixben a Waymo One szolgáltatás első húsz hónapja alatt például mindössze csak 18 balesetben voltak érintettek a cég önvezető autói.

A mostani esettel kapcsolatban a Waymo arról tájékoztatta a CBS-t, hogy a sofőrjeik csak betartják a közlekedési szabályokat, ugyanis a Slow Street (lassú utca) tábla miatt kénytelenek visszafordulni. A városban tavaly áprilisban indították el azt a programot, amelynek keretében bizonyos utcákról kitiltották az átmenő forgalmat, a magyarországi lakó-pihenő övezetekehez hasonló területeket hozva létre.

A Waymo idén augusztusban indította el San Franciscó-ban is a Waymo One önvezetőtaxi-szolgáltatásának a kereskedelmi tesztfázisát, Phoenix-szel ellentétben viszont itt egyelőre biztonsági sofőrök is ülnek a járművekben, akik azonnal közbe tudnak lépni, ha valami probléma adódik.

(Borítókép: Smith Collection/Gado/Getty Images)

További cikkek a témában:

Videón, ahogy néhány bója miatt menthetetlenül elakad egy robottaxi A Waymo egyik kocsija egy egészen ártatlan közlekedési helyzetben vesztette el teljesen a fonalat.

A Tesla sosem jut el a teljes önvezetésig a legnagyobb konkurensük szerint A Waymo vezérigazgatója szerint Elon Musk rossz irányt választott.

Borzasztóan lesújtó képet fest a Tesla vezetéssegítő rendszeréről egy friss videó Az AI Addict nevű Youtube-csatorna készítői azt akarták kipróbálni, a Tesla Full Self-Driving, azaz “teljes önvezetés” névre keresztelt funkciója mennyire alkalmas arra, hogy önállóan közlekedjen a városban. Mint kiderült, nagyjából semennyire.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?
Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?
A kínai GAC Motor elképzelte, hogyan közlekedhetünk hamarosan urbánus környezetben, bár a modellek valójában részben régi járművek újragondolt verziói.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.