Ahogy arról többször is írtunk, a The Boring Company által épített alagút első szakasza 2021-re készült el a Las Vegas Convention Center alatt. Az 1,3 kilométer hosszú szakaszon az utasok a kongresszusi központ hatalmas pavilonjai között ingázhatnak Teslák segítségével, néhány percre rövidítve a gyalog nagyjából 20-30 perces távolságot. Az LVCC Loopot azóta tovább bővítették a közeli Resort World szálloda felé, és már építés alatt van a vonalat az Encore-ral valamint a Westgate-tel összekötő alagút is.
Ez azonban még csak egy egészen kis szelete a teljes Vegas Loopnak, amely a legújabb fejlemények szerint a korábbinál tervezettnél is jóval kiterjedtebb lesz. A Las Vegas Review-Journal beszámolója szerint szerdán ugyanis a városvezetés jóváhagyta a tervezett vonal újabb szakaszait, ami így már összesen 109 kilométeren, 81 állomással fogja összekötni a repülőteret, a Stripet és a belvárost.
We are excited to share that the Resorts World Las Vegas Passenger Station is now available for convention guests, providing direct access to and from the Las Vegas Convention Center.?? @boringcompany @Vegas pic.twitter.com/KEd8el93ZC
— Resorts World Las Vegas (@ResortsWorldLV) June 30, 2022
A megállapodás szerint az egyes állomások építését az érintett telkek tulajdonosai finanszírozzák, míg magának az alagútépítésnek a költségeit a The Boring Company fedezi. Az Elon Musk által alapított cégnek ez azért éri meg, mert a Vegas Loopot a megállapodás szerint üzemeltetni is ők fogják, így az utazásból származó bevételek is nagyrészt hozzájuk kerülnek. Arról, hogy egy út mennyibe fog kerülni, egyelőre nincsen információ, annyit viszont biztosan lehet tudni, hogy a cég elképzelései szerint az út hosszával arányosan emelkednének a költségek.
A Vegas Loop kiépítésére egyelőre nincsen céldátum, ám a The Boring Companynál korábban úgy számoltak, hogy eleinte évente 5-10 állomással tudnak majd elkészülni, később pedig nagyjából évi 16 állomással bővülhet majd a rendszer. A projekttel kapcsolatban ugyanakkor nem mindenki ennyire optimista, a város polgármestere például úgy fogalmazott, hogy nem hiszi, hogy az még az ő élete során befejeződik. Carolyn Goodman arra is figyelmeztetett, hogy az egyszerre legfeljebb három-négy embert szállító Teslák nem fogják megoldani Las Vegas közlekedési problémáit, amelynek forgalmasabb részein mindennaposak a hatalmas dugók, miközben a tömegközlekedése meglehetősen elmaradott.
A számok alapján az tény, hogy a Loopot a jelenlegi formájában nehéz lenne bármilyen metróvonallal összehasonlítani, hiszen a The Boring Company adatai szerint az elkészült szakaszt másfél év alatt mintegy 1,2 millióan vették igénybe, és még a legforgalmasabb napon is csak 32 ezer utazás regisztráltak. Összehasonlításképpen, a budapesti 3-as metró vonalán a Wikipédia adatai szerint egy átlagos hétköznapon több mint 600 ezer utazás történik, a legforgalmasabb New York-i metróvonal pedig naponta annyi utast szállít, mint amennyien az LVCC Loopot a megnyitása óta igénybe vették. Ebből ugyanakkor még nem érdemes hosszútávú következtetéseket levonni, hiszen a The Boring Company szerint a teljesen kiépült vonal óránként akár 90 ezer utast is ki tud majd szolgálni, ami már bőven vetekszik egy átlagos metróvonal kapacitásával. A céget képviselő ügyvédi iroda munkatársa, Stephanie Allen ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Vegas Loop bizonyos szempontból hatékonyabban is fog működni, hiszen az utasok a célállomásuknak megfelelően, közvetlenül jutnak el A-ból B-be anélkül, hogy a köztes állomásokon várakozniuk kéne.
(Borítókép: The Boring Company)