Ennek megfelelően pedig immár nem kettő, mint a Demo-2 misszió alkalmával, hanem négy asztronauta utazik majd az ISS-re. A SpaceX kapszulájában három amerikai (Victor Glover, Michael Hopkins and Shannon Walker) és egy japán űrhajós, Soichi Noguchi (a japán űrügynökség, a JAXA űrhajósa) repül majd.
A küldetésnek pedig már a neve is beszédes: Crew-1 – tehát az eddigi tesztrepülés után ez lesz az első, tényleges misszió, ami leegyszerűsítve egyszerű taxiszolgáltatás: a négy űrhajós a SpaceX fejlesztette Crew Dragon fedélzetén utazik majd az űrállomásra. Minderre persze nem kerülhetett volna sor a Demo-2 küldetés zökkenőmentes lezajlása nélkül: május 30-án lőtt fel a SpaceX két asztronautát közel tíz év után először amerikai földről.
A Demo-2 misszió űrhajósainak – Robert Behnken és Douglas Hurley visszatérése amúgy augsztus 2-re várható.
A Crew Dragon egyébként csak a Demo-2 visszatérése után kaphatja meg hivatalosan is minősítést arra nézvést, hogy alkalmas emberek szállítására is. (Rakományt, műholdat a Dragon kapszulák már eddig is szállítottak.) Addig pedig a Crew-1 küldetés sem kaphatja meg a kilövési engedélyt.
A NASA egyébként folyamatosan figyeli a koronavírus-járvány alakulását is, emiatt pedig ha a kilövésre sor kerül, azon a média csak erősen korlátozott létszámban vehet majd részt. Egyébként az űrutazás és űrkutatás nagyrészt folyamatosan működött a járvány alatt, mivel esszenciális szolgáltatásnak minősítették a ténykedésük. A NASA ugyanakkor több műveletét leállította, igaz, a Nemzetközi Űrállomást még ekkor is teljes fővel akarták működtetni.
A SpaceX vezetője, Elon Musk mindeközben több különös véleményt is megfogalmazott a járvány alakulásával kapcsolatban, amikből kisebb botrányok is kerekedtek. (A lenti tweetben Musk például azon elmélkedik, hogy az álpozitív tesztek miatt olyan nagy a fertőzöttek száma.)
There are a lot of C19 false positives messing up the numbers. Even tests with 5% false positive rate (in *field*, not lab) would show up as ~17 million fake C19 cases even if there were actually none.
— Elon Musk (@elonmusk) June 30, 2020
Egyébként annak ellenére, hogy a NASA 2,6 milliárd dollárral is beszállt a Dragon kapszula fejlesztésébe, azok, illetve a kapszulákat hordozó Falcon 9 rakéták a SpaceX tulajdonában vannak. (Ugyanakkor a fenti összegben benne foglaltatik az első pár NASA-küldetés költsége is.) Emiatt pedig a SpaceX az űrhajókon a saját, adott esetben fizető utasait is szállíthatja.
(Képek: Flickr/Official SpaceX Photos)

Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR