Szinte teljesen valósághű arcokat animálhatunk percek alatt egy új szoftverrel

2021 / 02 / 12 / Bobák Áron
Szinte teljesen valósághű arcokat animálhatunk percek alatt egy új szoftverrel
A MetaHuman Creatorral egyenesen a böngészőből hozhatók létre a szinte fotorealisztikus digitális emberek, amelyek aztán bármilyen, Unreal Engine-nel készült játékban felhasználhatóak lesznek.

"Egészen mostanáig a három dimenziós tartalmak létrehozásának egyik legfáradságosabb része a valósághű emberek megalkotása volt" - írja az Epic Games alelnöke, Vladimir Mastilovic az Epic Games szerdán kiadott sajtóközleményében, amelyben a cég bejelentette legújabb fejlesztését, a MetaHuman Creatort. A böngészőből elérhető, felhőalapú program igazi mérföldkő lehet a digitális emberi alakok létrehozásában, hiszen annyira leegyszerűsíti a folyamatot, mintha csak egy játékban kéne megalkotnunk a saját karakterünket. A normális esetben hónapokig tartó, három dimenziós szkennelést és jó pár programozót igénylő feladat helyett a MetaHuman Creatorral egy-két kattintással beállíthatjuk az arc és a test többi részének fontosabb paramétereit, majd ha szükségünk van rá, akár a végletekig részletezhetjük - még az emberek fogának a típusát is külön beállítva.

Hogy az Epic Games-nek miért éri meg egy ilyen program kiadása, az eléggé nyilvánvaló, hiszen miután a megalkotott karakterünket letöltöttük a Quixel Bridge segítségével, azt a szintén az Epic által fejlesztet Unreal Engine-nel tudjuk majd használni, ez pedig vélhetőleg még több fejlesztőt fog arra sarkallni, hogy az Epic grafikus motorját használják a fejlesztéseikhez. Az 1998 óta már az ötödik kiadását taposó grafikus motor eddig is a legnépszerűbb volt a fejlesztők körében (érdemes megnézni a Wikipedia végtelenül hosszú listáját az Unreal Engine-t használó játékokról), az Epicnek viszont így is elkél az erősítés.

A játékfejlesztő nyáron rendesen összerúgta a port az Apple-lel és a Google-lel is a Fortnite miatt, az adok-kapok pedig azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy a fejlesztők esetleg elpártolnak az Unreal Engine-től, ha az Apple megszakítja a fejlesztői együttműködést a céggel. Bár egy októberi bírósági határozat megtiltotta az Apple-nek, hogy megvonják az Epictől a fejlesztői eszközöket, de a szövevényes ügy még hozhat újabb fordulatokat, így az Epic nyilvánvalóan mindent megtesz érte, hogy addig is minél jobban magához kösse a fejlesztőket.

A hírről beszámoló The Verge szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy az Epic pontosan mikor bocsátja a fejlesztők rendelkezésére a programot, de aki első kézből szeretne értesülni az újdonságokról, az már most feliratkozhat az Unreal Engine oldalán a MetaHuman Creatorral kapcsolatos friss hírekre.

További cikkek a témában:

Ez a képszerkesztő program ezerszer látványosabbá teszi a fotóinkat A Luminar AI-jal nem csak az eget cserélhetjük le egy kattintással, de a tükröződések is alkalmazkodnak a megváltozott háttérhez.

Apple Epic fail? A Fortnite forradalma felforgatná a játékok világát Az Epic Games két napja leértékelte, és saját csatornáján keresztül árulni kezdte a Fortnite virtuális valutáját, majd ezt követően az Apple és a Google egyaránt törölték a játékot alkalmazásboltjaikból. Az Epic Games peres eljárást indított mindkét vállalat ellen, olyan háborúba kezdve, ami az egész piacról szól.

Fortnite IRL - az Apple az Unreal engine beszántásával fenyegeti az Epicet, ha nem kapitulálnak Az Apple előhúzta az aduászt, ami a fejlesztői megállapodás megszakítását jelentené az Epic Games-szel. Ez az összes iOS és Mac fejlesztői eszközhöz való hozzáférés megtagadását jelentheti, amitől konkrétan összeomlana az Unreal ökoszisztéma. Ez pedig sokkal több mindent jelent ma már, mint gondolnánk.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Feltűnően emberszerűen beszél az egyik leggyorsabban fejlődő humanoid
Feltűnően emberszerűen beszél az egyik leggyorsabban fejlődő humanoid
A Figure robotikai cég két hete jelentette be együttműködését a ChatGPT-t és a Sorát fejlesztő OpenAI vállalattal és az eredményről, a beszélő humanoidról máris megosztottak egy videót.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.