"Egészen mostanáig a három dimenziós tartalmak létrehozásának egyik legfáradságosabb része a valósághű emberek megalkotása volt" - írja az Epic Games alelnöke, Vladimir Mastilovic az Epic Games szerdán kiadott sajtóközleményében, amelyben a cég bejelentette legújabb fejlesztését, a MetaHuman Creatort. A böngészőből elérhető, felhőalapú program igazi mérföldkő lehet a digitális emberi alakok létrehozásában, hiszen annyira leegyszerűsíti a folyamatot, mintha csak egy játékban kéne megalkotnunk a saját karakterünket. A normális esetben hónapokig tartó, három dimenziós szkennelést és jó pár programozót igénylő feladat helyett a MetaHuman Creatorral egy-két kattintással beállíthatjuk az arc és a test többi részének fontosabb paramétereit, majd ha szükségünk van rá, akár a végletekig részletezhetjük - még az emberek fogának a típusát is külön beállítva.
Hogy az Epic Games-nek miért éri meg egy ilyen program kiadása, az eléggé nyilvánvaló, hiszen miután a megalkotott karakterünket letöltöttük a Quixel Bridge segítségével, azt a szintén az Epic által fejlesztet Unreal Engine-nel tudjuk majd használni, ez pedig vélhetőleg még több fejlesztőt fog arra sarkallni, hogy az Epic grafikus motorját használják a fejlesztéseikhez. Az 1998 óta már az ötödik kiadását taposó grafikus motor eddig is a legnépszerűbb volt a fejlesztők körében (érdemes megnézni a Wikipedia végtelenül hosszú listáját az Unreal Engine-t használó játékokról), az Epicnek viszont így is elkél az erősítés.
A játékfejlesztő nyáron rendesen összerúgta a port az Apple-lel és a Google-lel is a Fortnite miatt, az adok-kapok pedig azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy a fejlesztők esetleg elpártolnak az Unreal Engine-től, ha az Apple megszakítja a fejlesztői együttműködést a céggel. Bár egy októberi bírósági határozat megtiltotta az Apple-nek, hogy megvonják az Epictől a fejlesztői eszközöket, de a szövevényes ügy még hozhat újabb fordulatokat, így az Epic nyilvánvalóan mindent megtesz érte, hogy addig is minél jobban magához kösse a fejlesztőket.
A hírről beszámoló The Verge szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy az Epic pontosan mikor bocsátja a fejlesztők rendelkezésére a programot, de aki első kézből szeretne értesülni az újdonságokról, az már most feliratkozhat az Unreal Engine oldalán a MetaHuman Creatorral kapcsolatos friss hírekre.