Az elmúlt két-három évben, ahogyan egyre-másra érkeztek a nagy nyelvi modellek újabbnál újabb verziói, két kérdés mindig felmerült: mennyire lehet megbízni bennük, és kinek, kiknek az állását veszélyeztetik. Hétről hétre váltották egymást az olyan felismerések és hírek, mint hogy a Google azt javasolja, hogy tegyünk ragasztót a pizzára és együnk kavicsokat, és hogy nagyjából olyan jó válaszokat ad a Google orvosi chatbotja, mint a valódi orvosok. Azóta a Google, az OpenAI vagy épp az Anthropic szakemberei folyamatosan azon dolgoztak, hogy kiküszöböljék a téves értelmezéseket és az úgynevezett hallucinációkat, miközben a szoftvereik egyre jobbak lettek abban, hogy megértsenek szövegeket és részletesen osszanak meg azokkal kapcsolatos megállapításokat, következtetéseket.
Most az Adobe-nál, a világ egyik legismertebb, kreatív programokat fejlesztő cégénél vettek egy mély levegőt, és úgy döntöttek: felvállalják, hogy az Acrobat AI asszisztense jogi szövegekről nyilatkozzon.
A 9to5Macen olvasható hír szerint a .pdf fájlok kezeléséről ismert szoftver eddig is össze tudta foglalni dokumentumok tartalmát, és kérdezni is lehetett azokkal kapcsolatban a beépített AI-chatbottól.
Mostantól havi öt dollárért arra is képes lesz, hogy felismerje, hogy egy szerződéssel van dolga, akkor is, ha az egy szkennelt vagy fotózott kép; összehasonlítsa annak egyes változatait, egyszerre akár tizet, és rámutasson az eltérésekre; összefoglalja a legfontosabb pontjait; illetve segítsen nekünk releváns kérdéseket feltenni a tartalmával kapcsolatban; mindezt egyelőre angolul, franciául, németül, olaszul, spanyolul és portugálul. Arról nem szólnak a hírek, hogy a cég vállal-e bármilyen felelősséget azért, amit a program mond - valószínűleg nem. És egyelőre talán a jogászok is örülnek, hiszen apró-cseprő dolgokért így kevesebb hívást vagy emailt kaphatnak, de hogy mit fog tudni ugyanez a megoldás egy-két év múlva, azt csak az Adobe-nál tudják. De ott sem pontosan.
(Borítókép: Getty Images)