Életre kelhetnek a termékek csomagolásai és beszélhetnek velünk egy cég találmányának köszönhetően

2022 / 01 / 08 / Bobák Zsófia
Életre kelhetnek a termékek csomagolásai és beszélhetnek velünk egy cég találmányának köszönhetően
Szórakoztatóbb lenne a vásárlás, ha a boltok polcain nem csak passzívan és némán sorakoznának a termékek, hanem szólnának is hozzánk? Az Immertia alkalmazása hamarosan választ adhat a kérdésre.

A hologram technológia lehet a következő lépés egy még interaktívabb világ kialakítása felé, ahol a kommunikáció a különböző applikációkon keresztül már nem csak testetlen formában zajlik, hanem jóval kézzelfoghatóbb megjelenést kap. A kiterjesztett valóság (AR) jövőjeként emlegetett holográfia akár az erre specializált szemüvegeken, akár mobiltelefonos alkalmazásokon keresztül közelebb hozza az emberekhez azokat az élményeket, amelyeket egyébként csak a kétdimenziós képernyőkön és kijelzőkön keresztül kapnának meg, emellett pedig plusz funkciókat adhat a hétköznapi, passzív tárgyaknak is.

Az ausztrál Immertia az általa fejlesztett applikáció első verzióját a termékek csomagolásának interaktívabbá tételére hozta létre, de a 2020-ban bemutatott prototípus még nem tartalmazott hologramot, csak egy hangasszisztenst, amelyet egy egyszerű animált karakter jelenített meg. A funkciót egy telefonos alkalmazás futtatásával lehetett előhívni a mobil kamerájának segítségével, és lehetőséget adott rá, hogy, mint minden hangasszisztens esetében, kérdéseket tehessen fel a vásárló akár az adott áruval, akár más, releváns témával kapcsolatban.

Az applikáció második generációs formája már szintet lépett és a hangasszisztenst egy számítógép által generált holografikus kivetülésre cseréli, hogy ezzel egészen új életet adjon bármelyik szimpla csomagolásnak. Az app indítása után a telefonon keresztül jelenik meg a hologram ember, aki bemutatja az árut, információkat oszt meg a fontosabb tudnivalókról, úgymint a termék összetétele, vagy egészségre gyakorolt hatása, közben pedig zenét is szolgáltat vagy lejátsza a hozzá tartozó reklámot is. Dave Chaffey, a cég ügyvezető igazgatója az alkalmazás legnagyobb előnyét abban látja, hogy a segítségével mindig a legfrissebb információkhoz juthatnak hozzá a vásárlók, mivel az asszisztens az adott termék gyártójával állna összeköttetésben, vagyis a tudása naprakészebb lenne, mint a néha hiányos vagy nem frissített internetes honlapok adatai.

Az applikáció, pontosabban az alkalmazásának módja, még kidolgozás alatt áll, egyelőre nem egyértelmű például, hogy hogyan lenne feltüntetve a csomagoláson az extra funkció és hogyan jeleznék a vásárlók felé, hogy elérhető a hologram az app segítségével. Az Immertia azonban bizakodó a technológia sikerével kapcsolatban, a bevezetését már az idei évre tervezi, a hangasszisztenssel kombinált, a kérdésekre is válaszolni tudó hologramot a tervek szerint 2023-ban fogják megjelentetni. A cég a Bayer gyógyszergyártó vállalat számára fejlesztette ki az első prototípust, amelyet ebben az évben mutattak be nekik, és azóta, Chaffey elmondása szerint, már sok más nagyvállalat is megkereste őket az alkalmazás iránt érdeklődve.

Mivel a hologram asszisztens egyelőre csak a telefon képernyőjén át lenne/lesz látható, ezért a legnagyobb előrelépést az interaktív csomagolások terén és az igazán hatásos megjelenítését az Immertia alkalmazásának az jelentené, ha az AR szemüvegek frontján történne igazi forradalmi változás, amire van is esély, mivel egyre több cég jelenti be okosszemüvegeinek fejlesztését, többek között érkezik az Oppo Air Glass-e, valamint az Apple, a Samsung, a Xiaomi és a Meta is dolgozik a saját verzióján, legutóbb pedig a TLC rántotta le a leplet az XR szemüveg koncepciójáról.

(Packaging Digest Fotó: Immertia, Getty Images/Paper Boat Creative)

Holográfia vs optikai csapdás kijelző - térbeli kijelzők jönnek egy messzi-messzi galaxisból A Gábor Dénes által feltalált hologram technológiájának hétköznapi alkalmazása a kijelzőkben még akadályokba ütközik, de készül egy új típusú, kisebb számítási kapacitást igénylő kijelző típus: az optikai csapdát használó képmegjelenítés.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Búcsút inthetünk a magánszférának? Egy harvardi tanulmány szerint igen
Búcsút inthetünk a magánszférának? Egy harvardi tanulmány szerint igen
Harvardi diákok kipróbálták, hogy mire képesek az okosszemüvegek, a nagy nyelvi modellek és bizonyos internetes adatbázisok együtt - az eredmények szerint az emberek neve, telefonszáma, lakcíme, de ennél akár sokkal személyesebb adataik is pillanatok alatt megjeleníthetőek az okosszemüvegek segítségével.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.