A 2014-ben bemutatott funckió az autópályán való közlekedést könnyíti meg a sofőrök számára, többek között képes automatikusan tartani a sávot, fékezni vagy kikerülni az útakadályokat. A szabályok szerint azonban a vezető nem, hogy nem alhat menet közben, de a kormányt sem lenne szabad elengednie, így a Mr. Hub nevű vloggernek különböző trükkökhöz kellett folyamodnia, például súlyt helyezett a kormányra, így a kocsi úgy érzékelte, mintha fogná azt. Johnathon Cox ezután úgy tett, mintha a volán mögött aludna, majd miközben az anyja az anyósülésről videózta, átmászott a Model 3 hátsó ülésére, és betakarózott, az erről szóló videót pedig feltöltötte a TikTokra.
Bár egyelőre nem érkezett róla hír, hogy a rendőrség hogyan reagált az esetre, az biztos, hogy a videós eléggé megkönnyítette a dolgukat, ugyanis később egy “hogyan készült” videót is közzétett a Youtube-on, amiben az elejétől a végéig bemutatja a videó készítésének a körülményeit.
Bár a Tesla trükkös elnevezései miatt sokan úgy gondolhatják, hogy a kocsijaik képesek teljesen önállóan vezetni magukat, erre valójában sem az “autópilóta”, sem pedig a tavaly ősszel bemutatott “teljes önvezetés” (FSD) nem képes. A Consumer Reports tesztje a fejlettebb FSD-vel kapcsolatban is megállapította, hogy a tízezer dolláros extra funkció nem teszi önvezetővé az autót, és több esetben emberi beavatkozásra van szükség.
Mivel a videó nézettségének növeléséhez nem akartunk hozzájárulni, így azt direkt nem ágyaztuk be a cikkbe, de aki szeretné, ide kattintva megnézheti. (Electrek)