A Hisense-t itthon már valószínűleg nem sok embernek kell bemutatni, hiszen bár a cég mindösszesen öt éve van jelen a magyar piacon, a termékeiket forgalmazó Gorenje Magyarország adatai szerint 2023 első negyedévében már a harmadik legnagyobb tévégyártónak számítottak hazánkban az eladott készülékek száma alapján. Azt már kevesebben tudják, hogy a Samsunghoz, az LG-hez és más globális technológiai vállalatokhoz hasonlóan a Hisense sem csak a televíziós piacon van jelen, hiszen a cégcsoport az okostelefonoktól kezdve a közlekedésszabályozó-rendszereken keresztül a háztartási gépekig bezárólag rendkívül széles portfólióval rendelkezik. Bár ezeknek a termékeknek egy része egyelőre csak lokálisan, bizonyos piacokon érhető el, az elmúlt évek dinamikus terjeszkedésének eredményeként a Hisense egyre több szegmensben jelenik meg a nemzetközi porondon is. A terjeszkedés legújabb állomása, hogy a Magyarországon eddig is kapható televíziók és klímaberendezések után a Hisense hazai termékpalettája hamarosan intelligens megoldásokkal ellátott hűtőszekrényekkel és mosógépekkel is bővül, amelyek a prémium kategóriát fogják képviselni a Gorenje Magyarország portfóliójában.
Ez a döntés elsőre meglepőnek tűnhet, hiszen ahogy az a bemutatón elhangzott, a háztartási nagygépek piacán a GfK piackutató adatai szerint rendkívüli visszaesés volt megfigyelhető az év első kilenc hónapjában, a kereslet csökkenése pedig az Európai Unió országai közül éppen Magyarországon volt a legszembetűnőbb: a hazai piacon mintegy 25%-kal kevesebb háztartási nagygépet értékesítettek, mint az előző év azonos időszakában. Füle Norbert, a Gorenje Magyarország ügyvezetője elmondta, hogy a csökkenő kereslet számos különböző tényezőnek tudható be, amelyben a magas kamatkörnyezet mellett szerepet játszott az újépítésű lakások visszaesése és a felújítások elmaradása is, aminek a negatív hatásai a beépíthető gépek szegmensében volt a leginkább érzékelhető. Bár ez a trend egyértelműen rányomta a bélyegét a hűtőszekrények és mosógépek eladásaira is, amelyek forgalma 15 valamint 38 százalékkal esett vissza, a Gorenje ennek ellenére mégis 7,2 százalékkal tudta növelni az eladásait a hazai piacon, a 22,4 százalékos részesedésükkel pedig immár piacvezetőnek számítanak a Whirlpool valamint az Electrolux előtt a háztartási nagygépek piacán.
Nagy Gábor, a Gorenje-Hisense háztartási nagygépeinek termékmenedzsere szerint a jó piaci eredmények komoly szerepet játszottak benne, hogy csúcskategóriás hűtőkkel valamint mosógépekkel bővítsék a Hisense hazai kínálatát, amelyeket tudatosan a Gorenje készülékei fölé pozícionálnak. Bár Nagy szerint hazánkban az okos háztartási gépek iránti kereslet egyelőre még kisebb, mint Nyugat-Európában, azonban az érdeklődés érezhetően folyamatosan növekszik, az ilyen eszközök által kínált kényelmi funkciók pedig egyre több vásárlót győznek meg arról, hogy érdemes okoseszközökre váltaniuk.
Ezekre a kényelmi funkciókra jó példát szolgáltatnak a Hisense hamarosan itthon is elérhető Pureflat hűtőszekrényei, amelyeket a beépített Wi-Fi-nek köszönhetően közvetlenül a telefonunkról is irányíthatunk. A ConnectLife alkalmazás segítségével többek között beállíthatjuk a hűtő és a fagyasztó hőmérsékletét, energiafogyasztását, emellett azt is megnézhetjük rajta, hogy milyen élelmiszerek vannak a hűtőben, ezek melyik polcon helyezkednek el, és mikor raktuk be őket. Az alkalmazásnak emellett is számos hasznos funkciója van, hiszen amellett, hogy bevásárlólistát is készíthetünk vagy személyre szabott recepteket kereshetünk vele, a telefonunk azt is jelzi, ha a jégadagoló szűrője cserére szorul, ha pedig a hűtő meghibásodik, akkor az appon keresztül ezt kényelmesen bejelenthetjük a szerviznek.
A Pureflat-szériából már megjelenésre is látványosan kiemelkedik az RQ760N4IFE típus, amelynek ajtaját a Hisense egy 21 colos képátlójú táblagéppel látta el. A hűtőszekrényen így akár zenét vagy filmeket is lejátszhatunk, megnézhetjük az időjárást, vagy megoszthatjuk rajta a családi fotókat. A széria többi tagjához hasonlóan ennél a modellnél is elérhető a My Fresh Choice funkció, amelynek segítségével a 232 literes fagyasztó egyik oldalát hagyományos hűtőként is használhatjuk, az aktuális igényeknek megfelelően, emellett szintén mindegyik hűtő rendelkezik antibakteriális hátfallal és közvetlenül a vízhálózatra csatlakozó jégadagolóval is, ami fél nap alatt akár 2,2 kilogramm jeget tud legyártani.
Legalább ilyen hangsúlyosan jelenik meg a konnektivitás a Hisense 5S szériájú mosó-, szárító- valamint kombi (mosó-szárító) gépeinél, amelyeknél a mosás minden elemét nyomon követhetjük a telefonunkon. Az alkalmazással távolról ellenőrizhetjük a mosási programot, a víz hőmérsékletét, a hátralévő időt, emellett tippeket is kaphatunk a mosási szokásainkhoz a jobb energiafelhasználás érdekében. A mosógép az appon keresztül azt is jelzi nekünk, ha befejeződött a mosás, emellett figyelmeztet, ha tisztítani kell a szűrőt vagy újra kell tölteni a mosószert, és az esetleges meghibásodásokat is jelzi.
Az 5S-széria egyik leghasznosabb funkciója az Autodosing, amely a ruhák tömege alapján és azok szennyezettségi szintjének megfelelően automatikusan annyi mosószert adagol a mosáshoz, amennyire szükség van, így a használatával jelentős mennyiségű mosószert takaríthatunk meg. A mosógép 24 ciklusra elegendő mosószert és öblítőt tud tárolni, így a Hisense szerint elegendő havonta egyszer újratölteni a rekeszeket.
(Fotó: Hisense)