Ahogy korábban írtunk róla, a bZ4X a japán márka első olyan modellje, amit már az alapjaitól elektromos autónak terveztek. A Magyarországon szerdán bemutatott SUV ennek megfelelően egy új, e-TNGA nevű platformra épül, amely a Toyota szerint ideális súlyelosztást és tágas belső teret biztosít az autónak.
A márkakereskedésekbe várhatóan az ősz folyamán érkező autó 71,4 kWh-s akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba, amely az elsőkerék-hajtású változatnál 436-516 kilométeres, míg az összkerékhajtású modellnél 411-470 kilométeres hatótávot biztosít. A két hajtáslánc között teljesítményben nem lesz lényeges különbség, hiszen amíg az egyiket egy 150 kW-os motor hajtja, addig a másik két 80 kW-os motorral lesz felszerelve, ami 204 valamint 218 lóerős összteljesítményt jelent.
A gyári adatok szerint az autó akkumulátorát 150 kilowattos gyorstöltéssel nagyjából fél óra alatt lehet 80%-ra tölteni, míg hálózati töltőről körülbelül 10 órát vesz igénybe, hogy feltöltsük az akkumulátort, noha ez az idő októbertől, az új, 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő érkezésével akár 6,5 órára is rövidülhet. Figyelemre méltó, hogy a Toyota ígérete szerint az akkumulátor még intenzív használat mellett is alig veszít a kapacitásából, 240 ezer kilométer után mindössze 10%-os kapacitásveszteséggel kell számolnunk.
Az autó töltésével a legdrágább, Premiere Edition tulajdonosainak még kevesebb problémája lesz, a csaknem 25 millió forintba kerülő csúcsmodell ugyanis napcellás üvegtetőt kapott, ami a gyártó szerint ideális esetben évente 1800, azaz nagyjából napi öt kilométerre elegendő energiát tud termelni. Bár ez nem tűnik soknak, de ha abból indulunk ki, hogy egy átlagos autózás hosszúsága a statisztikák szerint alig 16 kilométer, akkor már nem is olyan kevés.
A Toyota bZ4X alapára egyébként 19,8 millió forinttól indul, felszereltségtől függően pedig a modellekben elérhetőek lesznek a Toyota Safety Sense vezetéssegítő rendszer különböző funkciói is, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő ütközéstmegelőző biztonsági rendszer, a vészfékezést segítő rendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávkövető asszisztens, a sebességtartó automatika és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszer. Utóbbi a jármű nyomvonalát figyeli, és ha imbolygást tapasztal, akkor figyelmezteti a sofőrt, hogy ideje lenne pihenőt tartani. Az autó a szoftverfrissítéseket az over-the-air technológiának köszönhetően automatikusan kapja vezeték nélkül, így biztosítva, hogy mindig a legfrissebb szoftver álljon a vezető rendelkezésére.
A bZ4X-szel kapcsolatban érdemes még megemlíteni, hogy a fűtést az egyre népszerűbb hőszivattyús technológiával oldották meg, ami a kinti levegőből meríti a hőt a jármű fűtéséhez. "(A hőszivattyú) képes a levegőből elszívni a nedvességet, ezáltal pedig megakadályozza az ablakok párásodását, miközben háromszor kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos légkondicionáló berendezések" - írja a technológiáról a Toyota, amelynek honlapján már le is foglalható a bZ4X.
(Fotó: Toyota)