Magyarországon is kapható lesz az elmúlt évek egyik legkülönlegesebb autója

2022 / 06 / 05 / Bobák Áron
Magyarországon is kapható lesz az elmúlt évek egyik legkülönlegesebb autója
A Toyota bZ4X-nek nem csak a neve figyelemfelkeltő, de ez lesz az első olyan Magyarországon is kapható autó, ami napelemes tetővel is rendelhető.

Ahogy korábban írtunk róla, a bZ4X a japán márka első olyan modellje, amit már az alapjaitól elektromos autónak terveztek. A Magyarországon szerdán bemutatott SUV ennek megfelelően egy új, e-TNGA nevű platformra épül, amely a Toyota szerint ideális súlyelosztást és tágas belső teret biztosít az autónak.

A márkakereskedésekbe várhatóan az ősz folyamán érkező autó 71,4 kWh-s akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba, amely az elsőkerék-hajtású változatnál 436-516 kilométeres, míg az összkerékhajtású modellnél 411-470 kilométeres hatótávot biztosít. A két hajtáslánc között teljesítményben nem lesz lényeges különbség, hiszen amíg az egyiket egy 150 kW-os motor hajtja, addig a másik két 80 kW-os motorral lesz felszerelve, ami 204 valamint 218 lóerős összteljesítményt jelent.

A gyári adatok szerint az autó akkumulátorát 150 kilowattos gyorstöltéssel nagyjából fél óra alatt lehet 80%-ra tölteni, míg hálózati töltőről körülbelül 10 órát vesz igénybe, hogy feltöltsük az akkumulátort, noha ez az idő októbertől, az új, 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő érkezésével akár 6,5 órára is rövidülhet. Figyelemre méltó, hogy a Toyota ígérete szerint az akkumulátor még intenzív használat mellett is alig veszít a kapacitásából, 240 ezer kilométer után mindössze 10%-os kapacitásveszteséggel kell számolnunk.

Az autó töltésével a legdrágább, Premiere Edition tulajdonosainak még kevesebb problémája lesz, a csaknem 25 millió forintba kerülő csúcsmodell ugyanis napcellás üvegtetőt kapott, ami a gyártó szerint ideális esetben évente 1800, azaz nagyjából napi öt kilométerre elegendő energiát tud termelni. Bár ez nem tűnik soknak, de ha abból indulunk ki, hogy egy átlagos autózás hosszúsága a statisztikák szerint alig 16 kilométer, akkor már nem is olyan kevés.

A Toyota bZ4X alapára egyébként 19,8 millió forinttól indul, felszereltségtől függően pedig a modellekben elérhetőek lesznek a Toyota Safety Sense vezetéssegítő rendszer különböző funkciói is, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő ütközéstmegelőző biztonsági rendszer, a vészfékezést segítő rendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávkövető asszisztens, a sebességtartó automatika és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszer. Utóbbi a jármű nyomvonalát figyeli, és ha imbolygást tapasztal, akkor figyelmezteti a sofőrt, hogy ideje lenne pihenőt tartani. Az autó a szoftverfrissítéseket az over-the-air technológiának köszönhetően automatikusan kapja vezeték nélkül, így biztosítva, hogy mindig a legfrissebb szoftver álljon a vezető rendelkezésére.

A bZ4X-szel kapcsolatban érdemes még megemlíteni, hogy a fűtést az egyre népszerűbb hőszivattyús technológiával oldották meg, ami a kinti levegőből meríti a hőt a jármű fűtéséhez. "(A hőszivattyú) képes a levegőből elszívni a nedvességet, ezáltal pedig megakadályozza az ablakok párásodását, miközben háromszor kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos légkondicionáló berendezések" - írja a technológiáról a Toyota, amelynek honlapján már le is foglalható a bZ4X.

(Fotó: Toyota)

Évente 1800 kilométert is meg tud tenni hálózati töltés nélkül a Toyota új elektromos autója A világ legnagyobb autógyártója pénteken mutatta be a bZ4X SUV-ot, ami a Toyota első olyan modellje, ami kifejezetten elektromos autónak készült.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az “új Concorde” – így emelkedett levegőbe a következő generációs szuperszonikus kereskedelmi gép
Az XB-1 a Concorde óta az első nem katonai szuperszonikus repülő, amely visszahozhatja a szuperszonikus kereskedelmi repülés korszakát. A gép most először emelkedett a magasba, amiről videó is készült.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.